Saturday, December 29, 2012

Kan dah kata...Anwar memang jahat

Pakteh ni kerjanya hanya tebang buluh, cari rotan, cari teja, cari depu. Bab-bab nak siasat kes perprofile tinggi hingga melibatkan banyak sangat organisasi jahat seluruh dunia Pakteh tidak ada kepakaran.

Namun begitu kerana tajuk Pakteh semalam mengaitkan Anwar dengan kejahatannya, Pakteh perlu tunjukkan bagaimana perlu kita akui kejahatan tersebut bersemadi dalam hati Anwar. Buat masa ini, AIDC adalah tempat terbaik untuk merujuk segala kejahatan Anwar. Ini sedikit yang boleh ditunjukkan.

AIDCNews – 22/12/12 – Jika di Indonesia, dana asing CIA berselindung di sebalik topeng Asia Foundation untuk membiakkan penularan Islam Liberal di negara itu, di Malaysia pula teknik yang sama juga turut digunakan, iaitu berselindung di sebalik yayasan-yayasan Kristian Jerman.
Bekas pegawai CIA, Philip Agee mendedahkan dana CIA disalurkan kepada yayasan-yayasan Jerman termasuk Konrad Adenauer Stiftung (KAS) sejak tahun 1980-an.

Bekas wakil KAS di Malaysia, Peter Schier dalam wawancara eksklusif The Sun pada November 2006 mendedahkan yayasan Kristian Jerman itu sudah menaja Institut Kajian Dasar (IKD) sejak dari awal penubuhan badan pemikir Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Di Indonesia, badan pemikir BJ Habibie, The Habibie Center (THC) juga ditaja oleh yayasan Kristian Jerman yang bernama Hanns Seidel Foundation.

Menurut Philip Agee selepas penubuhan NED (National Endowment for Democracy), dana CIA lebih banyak disalurkan kepada NED dan sekutu-sekutunya, termasuklah NDI (National Democracy Institute), IRI (Institute Republican Institute), Freedom House dan sebagainya.

Namun, kerjasama NED dan sekutunya dengan yayasan-yayasan Jerman masih dijalinkan hingga ke hari ini khususnya dalam menaja demokrasi dan gerakan kuasa rakyat di seluruh dunia.

Baca seterusnya di AIDC

Friday, December 28, 2012

Apa lagi Anwar boleh buat?

Saban hari Pakteh ternanti-nanti apa lagi idea yang Anwar ada. Sejak 2008, Pakteh memang terpaksa mengakui Anwar mempunyai satu naluri jahat yang jarang pada manusia bergelar Melayu dan beragama Islam.

Sebaik-baik Iblis itu adalah sejahat-jahat manusia namun kategori Anwar ini, sukar Pakteh nak kategorikan kerana firaun, qorun, dan beberapa nama Yahudi dan Nasara berada dalam senarai manusia yang jahat. Mengapa begitu sukar untuk memberi penilaian kepada Anwar?

Anwar mengakui dirinya Islam dan pejuang Islam tetapi secara halus mempermainkan Islam
Anwar memaparkan dirinya mengamalkan Islam dengan baik tetapi secara simboliknya berusaha membawa idea pluralise yang merosakkan agama

Anwar mmpotretkan dirinya pejuang kaum Melayu tetapi dibisikkan kepada Cina dan India beliau pendokong lain-lain kaum dan Melayu tak tahu apa-apa
Anwar mempotretkan dirinya anti rasuah, anti kronisme dan anti nepotisme tetapi Anwar sendiri adalah pengamal tegar kepada ketiga2 perkara ini.

Sukar Pakteh nak kategorikan kerana Anwar ini agamanya Islam. Manusia jahat yang lain seperti yang diketahui umum adalah manusia kafir. Bolehkah anda terfikir manusia Islam menjadi begitu jahat seperti Anwar?

Imbau kembali kejahatan Anwar. Tidak perlu lama...mulakan saja dari 2008 kerana jika diambil ari zaman remaja....terlalu banyak perlu dibariskan.

Percayalah...segala huru hara, kacau bilau, ketakutan dan kerisauan yang berlaku sejak 2008 adalah berpunca dari Anwar. Pernahkah PAS bertindak seperti Anwar sebelum ini? Pernahkah DAP (kecuali 13 Mei) begitu gila seperti sekarang?

Semua ini adalah kerana Anwar. Zaman gila yang kita lalui sejak 4 tahun ini adalah disebabkan oleh manusia yang bernama Anwar.Fakta dan Data anda boleh kutip dari merata-rata blog untuk menilai betapa dasyatnya kegilaan manusia bernama Anwar ini.

Sebelum membenarkan manusia ini memiliki sedikit kekuasaan, jatuhkan beliau sebelum sempat bangun. PRU13 adalah medan terbaik untuk menolak manusia ini.

p/s: Artikel dari kata Pakteh ini boleh digunakan untuk memahami artikel dari blog Zamkata (Zainudin Maidin). Secara Ikhlasnya, tulisan Pakteh dilakarkan tanpa membaca artikel Zamkata dan hanya selepas diterbitkan barulah terbaca artikel Zamkata. InsyaAllah...kita tunggu pendedahan Zamkata (walaupun bukan rahsia lagi) untuk kembali mengingati kejahatan Anwar terutama dizaman remajanya terutama isu Baling.

Thursday, December 27, 2012

Sik akan memberi kemenangan 100% kepada UMNO

PRU13 tak sampai 150 hari lagi. Bermula dari hari ini hingga 150 hari akan datang, pasti PRU13 akan muncul.

Kawan-kawan bertanya kepada Pakteh, bagaimana dengan Sik yang sering kali beralih arah. Pakteh tidak pasti samada soalan itu untuk menguji Pakteh atau benar ingin tahu status Sik yang kini berstatus 2 (PAS) - 1 (UMNO).

Seperti penyokong Harimau Malaya  yang mengharapkan kemenangan, Pakteh juga memberikan jangkaan yang begitu baik iaitu 3 (UMNO) - 0 (PAS) dengan  undi mojoriti kepada calon meningkat.

Buat masa ini, BN (UMNO) di Kedah adalah pembangkang
Buat masa ini, UMNO di Sik juga pembangkang

Tetapi rakyat sepanjang 4 tahun telah dapat melihat bagaimana UMNO sanggup turun padang membantu rakyat walaupun statusnya pembangkang. Segala permasalahan rakyat diselesaikan oleh UMNO.

Pakteh bawa pembaca blog Pakteh kepada kes di Sik. Bukan ingin mendabik dada tetapi gerak kerja YB Datuk Tajuddin (Belantik) dan pasukannya amat jauh mengatasi YB Parlimen dari Pas dan YB Jeneri. Pakteh fikirkan YB Parlimen Sik mampu menguruskan Parlimen Sik dengan baik tetapi rupa-rupanya rakyat Sik di tipu. Panggilan Cikgu Uda tidak mampu menutup kelemahannya sebagai Ahli Parlimen malah jika hendak dibandingkan dengan Dato' Dr Wan Azmi, mantan ahli parlimen Sik, Cikgu Uda ketinggalan teramat jauh. YB Jeneri usah disebut lagi namanya kerana ada seperti tiada...tiada memang comfirm langsung tidak berbekas.

Keupayaan Yb Tajuddin menggerakan jentera UMNO di Sik untuk menangani setiap permasalahan rakyat boleh dianggap sebagai satu promosi untuk UMNO dan diri beliau sendiri yang Pakteh yakin akan dicalonkan semula.

Cikgu Uda sanggup membiarkan Keli K makan pokok balak dan Pasir di Sungai Pau tanpa berusaha mengelakkan musibah. Persetankan segala pembelaan kosong oleh Setpol MB berkaitan isu ini kerana akhirnya rakyat dikejutkan dengan penebangan hutan balak secara rakus dan zalim di Kedah dengan kawasan tadahan turut diterkam dengan dasyat.

Setiap musibah yang menimpa di daerah Sik, individu yang muncul tanpa mengira kawasan ialah dari kalangan ahli UMNO terutama YB Tajuddin dan teamnya. Rakyat Sik tertanya-tanya kemana perginya YB Sik dan YB Jeneri?.

Mungkin juga PAS telah mengaku kalah awal dan sanggup membiarkan UMNO menang mudah 3-0 di Sik. Pembaca boleh pergi sendiri ke Sik dan tanyakan orang ramai, Siapa YB Cikgu Uda dan apa kerjanya. Tanyakan pula siapa YB Tajuddin, pasti setiap rakyat Sik mengenali individu yang sentiasa tersenyum ini.

Aii.....Pelik benar tulisan Pakteh hari ni. jarang benar Pakteh menulis berkaitan individu dari UMNO seolah-olah mempromosikan calon PRU13.

Ya betul....apa salahnya dalam tempoh 100 hari ini Pakteh promosikan nama-nama yang layak untuk menjadi pemimpin di Sik. Jika bukan hari ini dan esok dan lusa dan minggu depan dan bulan depan, bila lagi? Selepas PRU13?

Soal kerusi mana YB Datuk Tajuddin akan diletakkan, itu bukan kerja Pakteh tetapi YB Belantik buat masa ini dilihat mampu bergerak kehadapan dalam suasana UMNO amat lemah 2008 hingga kini bangkit dan kembali gah.

Nama-nama lain ada tak?.....ada...ramai nama yang sampai ke telinga Pakteh melalui sumber yang jauh-jauh....malah.....kalau nak jangkakan nama-nama calon untuk ketia-tiga kerusi pun boleh. Betoika Pakteh...hehe..mentang-mentang Pakteh ni kerja tebang buluh..hangpa tak percaya...

Depa kata letak sapa pun takpa...bulih menang pasai PAS sekarang sangat-sangat teruk...hahaha....sampai lagu tu jadinya PAS sekarang....

p/s: Marketing Plan kena tau saat-saat 100 hari ni......product hebat tapi promotion kurang...tak guna jugak. 

Monday, December 24, 2012

Sokong DAP bermakna sokong Kristian guna nama Allah


Pakteh tak perlu ulas banyak dalam hal ini. Rakyat Malaysia terutamanya yang beragama Islam dan berbangsa Melayu. Kerana Melayu itu beragama Islam...fikir-fikirkan.

Lim Guan Eng menggesa kerajaan persekutuan membenarkan puak-puak Kristian menggunakan perkataan Allah bagi ganti nama TUHAN dalam kitab Injil.

Orang Islam dalam PAS dan PKR

Hangpa sokong/pakat dengan DAP.....bermakna hangpa sokong Perkataan ALLAH digunakan oleh orang Kristian.

Selepas Ezam...Nalla SAHkan Anwar memang PELIWAT

Kawan-kawan Pakteh tanya pasai Pas bagi balak kat DAP untuk naikkan Nizar jadi MB Perak dulu..
Pakteh kata benda-benda pelik ni nak heran apa kalau dah nama Partinya PAS. Apa saja boleh asalkan anda jadi ahli PAS.

Betoika lagu tu?

Betoila....kat kampung Pakteh juara hisap dadah, juara anak luar nikah, juara judi, juara masuk jel semua kaum kerabat ahli PAS. Esok nak mengundi malam ni boleh pekena ganja sebalut dua...cari ilham nak pangkah yang mana walaupun dah terang2 siang malam berkempen untuk PAS. Ada jawatan lagi dalam PAS.
Jadi nak heran apa kalau benda pelik2 terjadi ketika PAS memerintah....hahaha...bela ikan keli tapi makanannya kayu balak. Semua tu kerja PAS la tapi bukan di Kelantan....hak tu di Sungai Pau, Sik Kedah. Bela keli, makanannya ikan..alih2 yang kluaq lori pasiaq....hahahaha...

Pakteh dok nampak depa dok tarah bukit di Empangan Pedu sampai lunyai tu pasai nak bela ikan keli la kot?

Apa yang Pakteh nak kata hari ni pasai Anwar.

Memang semua orang tau dia ni kaki main pungkoq masalahnya pakat tak mau mengaku kata Anwar kaki pungkoq.

Jadi hari ni Pakteh terbaca lagi artikel terbaik pendedahan oleh Theunspiner disini.

P baca disana sebab ulasannya amat-amat menarik dan tak perlu Pakteh ulas disini.

Tahniah Bro Unspiner....sehari dua ni artikel betul2 mencelakakan PR.....

Friday, December 21, 2012

Perhimpunan Aman Marahkan kerajaan..Jom sokong Mat Sabu

Pakteh terkejut bebeno bila Mat Sabu kelihatan cerdik sebegini. Bukankah sebelum ni setiap tindakan beliau dilihat sebagai liabaliti kepada parti?.

Namun calon PM Malaysia ini mungkin menyedari hasrat beliau untuk jadi PM perlu dibuktikan dengan tindakan yang wajar ketika ini.

Jom rakyat Malaysia yang marahkan kezaliman kerajaan Negeri Selangor kerana gagal menunaikan janji 2008.
Jom rakyat Malaysia yang bencikan kebebalan kerajaan negeri Kedah menguruskan negeri sehingga hancur lebur sejak 2008
Jom rakyat Malaysia yang meluat  dengan Guan Eng memerintah kerajaan Negeri Pulau Pinang sejak 2008
Jom rakyat Malaysia yang sudah tidak tertanggung dengan zuhud pas Nik Aziz di Kelantan sejak lebih 20 tahun dulu..

Jom ramai2 turun mengikut setiap arahan Mat Sabu berdemo secara aman.


Tuesday, December 18, 2012

Akhirnya...Ezam akui dengan JELAS Anwar seorang Peliwat

Sejak 2005, Pakteh cuba membaca apa yang cuba disampaikan oleh Ezam. Bukan Pakteh menyokong Ezam tetapi sebagai seorang pemimpin muda yang mampu menggegarkan bumi Malaysia sejak 1998, Pakteh beranggapan banyak perkara tentagn Anwar diketahui oleh Ezam.

Jika muda-mudi hari ini mendabik dada kononnya mereka sang setia paling hebat pernah Anwar ada, nilaikan pula apa yang tidak pernah dibuat Ezam untuk Anwar. Apa sahaj arahan dan perancangan Anwar, mampu dilaksanakan Ezam malah Ezam boleh dikatakan tunjang kekuatan PKR.
Atas faktor itu, Pakteh tidak pernah menolak sebarang berita yang keluar dari mulut Ezam. Bukan sedikit perasaan syak wasangka Pakteh terhadap Ezam ketika mula-mula Ezam berpatah arang dengan PKR. Amat sukar untuk dipercayai seorang yang Pakteh anggap calon pemimpin terhebat PKR sanggup meletak jawatan ketika namanya gah dikalangan ahli.
Pakteh menilai kekuatan emosi saudara Ezam, ya..jiwanya muda namun seorang yang fokus dan layak bergelar pemimpin dan sehingga ke satu tahap, Pakteh memikirkan inilah trojan Anwar yang diserap secara licik kepada UMNO. Pakteh menanti dengan sabar apa akan diperkatakan oleh Ezam tentang Anwar. Segala pendedahan sebelum ini tidak berbekas kepada Pakteh kerana Ezam hanya bermain secara atas permukaan.

Ezam pernah mendedahkan Wan Azizah sanggup berpesan kepada beliau agar jangan biarkan Anwar bersama lelaki lain dalam rumah tetapi ini juga bagi Pakteh masih diperingkat foreplay, sedikit bawah dari permukaan namun belum ditusuk sehingga ke dasar. Masakan boleh menikmati kelazatan jika hanya permukaan yang sering damain-mainkan. Segala pendedahan Ezam memang menyakitkan Anwar namun pernahkan anda mendengar Ezam mengakui bahawa beliau meninggalkan PKR pada tahun 2005 adalah kerana Ketua Umumnya seorang peliwat?. Tidak...

Apabila timbul isu Saiful Bukhari pada tahun 2008, Ezam masih bermain dipermukaan dan kadang-kadang menerjah hingga ke separuh jalan namun tidak pernah sampai kedasar. Ezam betul-betul seorang pemain yang hebat kerana apabila sering menghenjut dipermukaan dan kadang-kadang mengusik dikiri dan kanan, orang akan terus meminta-minta untuk dihenjut dan dihenjut.

Ezam sedar, jika sejak 2005 dahulu, henjutannya membawa ke dasar, dirinya sendiri akan terkulai layu dan tidak mampu untuk bertahan lama dalam permainan yang mengasyikkan ini.

Akhirnya...setelah dilihat henjutan di permukaan dan pertengahan memberikan keasyikan yang bisa menggoncangkan kepada Anwar, Ezam mula menujah hingga ke dasar dan hari ini, laporan terhadap kata-kata Ezam membuktikan beliau keluar PKR pada 2005 kerana isu LIWAT ANWAR.

Henjutan dan tujahan Ezam belum mampu sampai ke kemuncak atau climax tetapi Pakteh percaya....henjutan Ezam sudah semakin laju, nafasnya sudah tidak keruan, mindanya sudah terfokus kearah mencapai kemuncak sasaran dan sebelum PRU13, Pakteh yakin, Ezam akan memuntahkan segala-galanya dan ketika itu, Anwar akan terkulai layu dengan henjutan Ezam.

p/s: Yakinlah tuan tuan dan puan puan...Anwar memang seorang peliwat.

Jom ramai-ramai masuk DAP.....nanti dapat cenderahati

Jom

jangan tunggu-tunggu

nanti mati rugi

rugi sangat-sangat


bukan senang nak dapat cenderahati

hanya yang lebih 35 tahun jadi ahli ja layak

Hebatnya DAP

Bodohnya Melayu DAP

hanya untuk dapat cenderahati

sanggup bergelumang dengan DAP

Mengapa bodoh?

setakat nak dapat cenderahati

Ahmad Ton hanya perlu masuk sukaneka hari keluarga di Tadika anak-anak

Yang menang dapat hadiah

yang KALAH dan tak KUAT dan TIDAK ADA SOKONGAN akan dapat cenderahati

Itulah nilainya cenderahati

tapi Ahmad Ton tunggu lebih 35 tahun

Lama tu.....rupa2nya puluhan tahun dahulu sudah ada Melayu yang menjadi kuda tunggangan DAP.

Apa boleh buat, memang tak Melayu hilang di dunia tetapi sejak zaman Melaka juga sudah ada Melayu yang sanggup menggadaikan Agama, Bangsa dan Negara demi sesuatu ANUGERAH.

Sunday, December 16, 2012

Kedah ku makin merana

Apa akan jadi jika Pas masih diberi mandat untuk menerajui Kedah selepas PRU13. Jika sejak 2008 sahaja hampir lunyai dikerjakannya, Pakteh berpandangan Kedah akan terus hancur lumat jika puak-puak ini masih berkuasa.

Pakteh teramat-amat marah dengan kebodohan puak Pas yang mengambil balak di Kawasan tadahan Empangan Pedu/Muda. Sejak pertama kali melihat dengan mata kepada Pakteh sendiri penebangan di pinggir air Empangan Pedu, hati Pakteh amat tidak tenteram. Pakteh amat-amat sakit dan amat jarang merasai perasaan begini terhadap parti lawan. Pakteh suka bertentangan pendapat antara parti kerana ini akan memberi kebaikan kepada rakyat tetapi dalam kes penebangan balak yang dibuat secara semborono, Pakteh teramat marah dan sukar memaafkan kejahatan sebegini.

Selain kedungguan menguruskan KTPC, kini muncul pula isu lama air sungai Muda nak dijual kepada pengguna komersial malah MADA juga turut menjadi sasaran. Jika sebelum ini petani sudah dikenakan kos untuk tali air, penggunaan air Sungai Muda juga kini diberi perhatian oleh Pahrolrozi untuk dijual. Apakah hanya itu idea puak Pas untuk dapat duit?.

Naikkan bil SADA
Jual air pada MADA

Apakah ini tidak cukup untuk membuktikan Pas bukan mensejahterakan rakyat tetapi mengsengsarakan rakyat.

p/s: Terimalah hakikat.....Pas hanya layak menjadi pembangkang. 4 tahun peluang diberi hanya merosakkan Kedah...sama seperti Paklah yang hanya merosakkan UMNO/BN.

Friday, December 14, 2012

Tindakan Terdesak Anwar

Jika bukan terdesak, apa lagi yang boleh Pakteh anggap melalui tindakan Anwar mengolah semula skrip-skrip lama yang telahpun diselesaikan oleh pimpinan DS Najib.

Demostrasi Baling 1974 sebenarnya mendedahkan tembelang Anwar yang suka menipu dan memanipulasi rakan dan rakyat demi cita-cita besar beliau. Bukankah membangkitkan kembali peristiwa tersebut sebenarnya adalah tindakan terdesak. Jika bukan terdesak, takkan timbul isu Demostrasi Baling 1974 kerana Anwar ingin hal tersebut terpendam dilubuk hati orang yang mengetahui kejahatannya dulu.

Deepak dan PI Bala, bukankah ini isu lapuk yang tidak dipandang oleh majoriti rakyat kerana sedar tangan ghaib Anwar bersembunyi dibelakang kedua-duanya. Jika bukan terdesak, Anwar takkan mengambil tindakan kurang cermat ini untuk mengaburi mata rakyat. Akibat gopoh dan terdesak, hanya dalam tempoh singkat sahaja, kebusukan plan Anwar dalam isu Deepak ini terbarai diketahui rakyat.

Isu kerakyatan kaum India juga adalah isu yang diselesaikan dengan baik oleh kerajaan tetapi Anwar amat-amat terdesak. Sokongan kaum India yang kembali beralih kepada BN membuatkan Anwar terdesak menggunakan isu ini. Akhirnya terdedah bahawa yang ikut serta dalam tunjuk perasaan di JPN tempohari adalah mereka yang diberi taraf penduduk tetap malah Naib Presiden PKR yang kuat melalak kononnya ada 300 ribu kaum India dinafikan warganegara juga terdedah sebagai satu penipuan. Jika 300 ribu, Pakteh amat pasti yang menghantar dokumen tempohari bukan 300 orang tetapi akan mencecah puluhan ribu. Betul-betul menipu secara terang-terangan.

Jika bukan kerana terdesak, Anwar tidak akan mudah kantoi. Pakteh melihat Anwar hanya mudah terkantoi dalam soal seks kerana Anwar seorang yang tidak boleh hidup tanpa seks.
Mungkin ini kerana kejahatannya menuntut ilmu seks dari seseorang di Pendang diawal pembabitannya dalam UMNO (seperti diceritakan seseorang kepada Pakteh)

Kini apa sahaja tindakan Anwar amat-amat mudah dipatahkan oleh pejuang-pejuang dari UMNO. Bukan kerana Anwar tidak berjaga-jaga tetapi apabila tindakan dilakukan dalam keadaan itulah puncanya akhir-akhir ini segala isu bodoh yang berlegar di ruang udara Malaysia...BAUnya dapat kita kesan ada bau-bau Anwar.

Apakah Anwar perlu memancut setiap hari dek kerana ilmu dari Pendang Kedah ini?. Entahlah...Pakteh tak pasti tetapi jika benar...wow...tok gurunya memang amat-amat hebat dalam soal ini.

p/s: Anwar sedar...amat-amat sedar..sokongan rakyat sudah kembali kepada BN. kehadiran beliau kini hanya disambut dengan kerusi....

Thursday, December 13, 2012

Anwar cuba segala cara untuk menipu rakyat, Malaysiakini tetap kuda tunggangan utama

Jika sekali tertipu mungkin dianggap kurang cermat tetapi jika berkali-kali atau setiap hari ditipu, itu bukan lagi tidak cermat tetapi memang bodoh atau bangang tahap kritikal.

Pakteh melihat jentera perang saraf Anwar/PR mula bergerak aktif dari segenap aspek dan isu. Jika sebelum ini satu isu dimainkan secara berasingan namun hari ini anda boleh lihat beberapa isu lapuk dan fitnah dilaungkan secara bersama dan serentak.

Bukan secara kebetulan kumpulan anti Lynas, Kumpulan India nak warganegara, Kumpulan Deepak SD Bala, Kumpulan AES dan kumpulan perosak pelajar melaungkan secara serentak bantahan mereka. Setiap isu ini sebenarnya memang tidak ada isu tetapi dengan skill Anwar yang amat bijak memutar belit dan menipu, tiada isu sebenarnya adalah satu isu.

Pakteh suka merujuk kepada artikel tulisan Mohd saifullah Mohd Zulkifli pada 13/12/2012 11.40 AM yang bertajuk "Demo Baling 1974: Simbol kebangkitan rakyat".

Pakteh tidak pasti berapa umur Mohd Saifullah namun kisah 38 tahun lalu wajar dijadikan tauladan. Kisah bagaimana sebuah khabar angin yang diada-adakan akhirnya menjadi punca kepada kegilaan pelajar berdemostrasi. Khabar angin yang dibawa oleh mulut Anwar (memang menipu) mendakwa ada kematian di Baling akibat kebuluran. Ketua Demostrasi Baling 1974,  Datuk Abdul Rahman Sulaiman adalah bekas Ketua Pengarang Bernama diperdaya oleh Anwar bahawa memang terdapat kematian di Baling sehingga kumpulan pendemo ini sanggup berminggu-minggu berdemo. (Baca luahan hatinya disini)

Baca juga apa kata wartawan yang menyiasat secara langsung isu ini pada tahun 1974 disin

Dua individu yang terbabit secara langsung di atas mengesahkan TIDAK ADA KEMATIAN DAN HANYA AUTA ANWAR SAHAJA

Apakah motifnya Mohd Saifullah melalui Malaysiakini mengajak pelajar menjadikan Demo Baling sebagai simbol kebangkitan rakyat?. Apakah perlu pelajar bangkit berdemostrasi dek kerana alasan Mohd Saifullah Kenaikan harga barang dan bebanan sara hidup yang meningkat?. 

Jika itu alasannya, dunia mana hari ini tidak ada peningkatan kos sara hidup?  Pakteh ingin cadangkan penulis artikel tersebut bertandang ke mana-mana pasaraya dan lihat cara orang Malaysia berbelanja. Lihat cara mereka menikmati hidangan tengahari atau malam atau tengah malam. 

Jangan membodohkan pelajar atau jangan anggap semua pelajar bodoh seperti segelintir pelajar yang mudah terpedaya sehingga pelajaran terabai. Jika penulis berharap semua pelajar IPT akan bangkit memberontak, Pakteh berpandangan penulis tersebut berada dalam dunianya sendiri dan berkhayal seperti berada di Mesir yang serba kekurangan atau di Indonesia yang penuh kemiskinan. Ini Malaysia Bro...Pelajar IPT menikmati segala-galanya...

p/s: Ubi Gadung hang penah makan dak? hang penah tengok pokok dia dak? Hang tau dak nak buat lagu mana? Kalau tak tau mai Pakteh tunjuk. Teloq ayam pun kalau hang tak proses elok2 ketika nak rebus, boleh terkena virus dari taik pada telur. Begitu juga Ubi Gadung.....takkan hang nak harap 1974 rakyat lepak kat Mc D?

Pas kelantan bermain dengan HUKUM

Tidak sukar untuk menilai keikhlasan seseorang dalam melaksanakan amanah. Tindakan kerajaan Kelantan dalam isu gunting rambut boleh dijadikan contoh terbaik.

Kerajaan Kelantan sebelum ini telah mengeluarkan arahan agar tukang gunting rambut wanita tidak dibenarkan menggunting rambut pelanggan lelaki bukan muhrim dan arahan ini perlu diikuti oleh semua pengusaha salon gunting rambut tanpa mengira agama.

Namun akhirnya arahan itu ditangguhkan apabila ada bantahan dari DAP (Pakteh sebutkan parti ini kerana ini parti sekutu mereka, berbanding MCA/gerakan yang memang musuh PAS).

Persoalannya disini, Apakah rasional larangan tersebut dan apakah pula tujuan ditangguhkan?. Amat jelas tindakan-tindakan PAS Kelantan lebih bersifat mementingkan urusan parti berbanding amanah agama Islam.

JADI.....jangan pelik apabila Tun Mahathir Mohamad Pernah menghalang HUDUD PAS yang gagal didraf dengan baik apabila orang bukan Islam dikecualikan dari pelaksanaan hukum hudud. Jika semudah kes gunting rambut pun Pas Kelantan terpaksa akur/tunduk/Yes Bro kepada DAP.....agak-agak anda...apa pula jadinya jika Pas nak laksanakan hudud yang dibantah keras oleh DAP sejak dulu?

Eh eh....jika Negara Islam sanggup diubah kepada Negara Berkebajikan...apa la sangat hudud Pas tu.....kan?

p/s: Harapan Pakteh..PAS .buat draf hudud yang menepati kehendak Islam..bukan mengikut kepentingan parti....pasti UMNO/NAJIB tidak ada alasan untuk menolak.

Wednesday, December 12, 2012

Dari dulu lagi..tetap kekal begini...

Kadang-kadang memang marah...cuma segala caci maki, sumpah seranah tu terlintas sekejap ja dalam hati..kemudian hilang perlahan-lahan dibawa sang bayu.

Bukan kerana Pakteh tiada perasaan marah tetapi...itulah Pakteh...orang tua yang beruban berkepala botak ditengah yang kerjanya hanya tahu menebang buluh. Pakteh tidak pandai untuk memaki hamun...

Jadi...untuk kesekian kalinya...walaupun berhenti agak lama dari berartikel.....buah fikiran Pakteh InsyaAllah..akan lahir dari hati yang tidak memungkinkan untuk diterjemahkan dalam bahasa yang kasar.

p/s: artikel ini untuk menjawab persoalan mengapa Pakteh tak maki ja puak-puak pakatan haram pembangkang.

PKR dibawah penguasaan Anwar KAFIRKAN Perdana Menteri

Akhirnya....

ya..akhirnya apa yang Pakteh fikirkan sebelum ini mula menjelma. Kerakusan Anwar untuk menduduki Putrajaya dengan segala cara menyebabkan AGAMA ISLAM tergadai secara tidak disedari.

Hari ini, rombongan tak sedar diri 300 orang yang mendakwa dianiaya, berarak menuju ke JPN. Mengapa hanya 300 orang sedangkan puak perosak keamanan ini mendakwa 300 ribu orang?. Dalam parlimen juga dikhabarkan sangat kurang jumlahnya berbanding 300 ribu.

Itu kisah lain tetapi secara halus, Anwar melalui partinya yang mewakilkan Naib presiden PKR N Surendran, MP Kapar S Manikavasagam dan MP Subang R Sivarasa telah MENGKAFIRKAN DS Najib Tun Razak dan DS Hishamuddin Tun Hussein.

Apakah ini ilmu yang diajarkan oleh pas?.

Apakah setiap umat Islam yang menikmati kemakmuran di bumi Malaysia bertuah ini boleh membiarkan puak perosak negara ini mengkafirkan semua umat Islam?.

Jika masih menyokong mereka...tunggulah natijahnya.

PrintScreen laporan Malaysiakini

Tulisan Pakteh berdasarkan gambar yang dimuatnaik oleh Malaysiakini dalam artikel : Isu Kerakyatan, Peserta Himpunan berarak ke JPN. Gambar tersebut secara jelas PM diberi nama Najib A/L Razak dan Hishamuddin A/L Hussein yang hanya digunakan untuk orang bukan Islam.


Monday, December 10, 2012

TUN Mahathir Mai Sik...apa hasilnya?

Pakteh tidak berpeluang untuk berada dalam majlis bersama Tun Mahathir di Sik, semalam kerana beberapa urusan yang sukar untuk ditinggalkan. Namun kerana amat berminat dengan setiap butiran ucapan Tun, Pakteh ada meminta rakan2 memberikan komen selepas ucapan Tun malah ada Pakteh minta untuk dirakamkan ucapan Tun untuk Pakteh dengar.

Menarik untuk menilai ucapan Tun ini kerana kali terakhir Pakteh ingat Tun berpeluang ke Daerah Sik ialah ketika Tun masih menjawat jawatan Perdana Menteri. Sehubungan itu Pakteh amat-amat yakin, Tun telah membuat penelitian berkaitan SIK sebelum bertandang semalam (kelmarin).

Tun sebagai Negarawan Ulung amat menitikberatkan soal fakta dan kebenaran dalam setiap ucapan beliau, jadi apa yang Tun perkatakan kali ini di Sik tidak boleh ditolak ketepi dengan sewenang-wenangnya.

Antara intipati ucapan Tun yang dapat sampai ke pengetahuan Pakteh ialah:

1. Jangan tolak calon yang dipilih untuk bertanding dalam PRU13.

Mesej ini amat mendalam bagi Pakteh kerana setelah begitu lama tidak menulis, banyak sekali fakta dan maklumat yang terkumpul bersarang dalam kepala Pakteh. Mungkin inilah puncanya rambut putih Pakteh ni lebih banyak dari rambut hitam malah botak di tengah-tengah tu pun mungkin inilah sebabnya, bukan kerana Pakteh dah tua bangka.

Sik setakat ingin bercakap dalam ruang lingkup Daerah Sik sahaja, dikatakan mempunyai ramai calon namun berapa orang yang boleh ditakrifkan Winnable Candidate?

Atas faktor itu Pakteh berpandangan beberapa saranan Tun berkaitan kepimpinan dalam UMNO perlu diambil kira. Mutakhir ini Tun sering bercakap soal kelayakan calon dan beliau memusatkan kepada kriteria ilmu melalui pengurusan yang berwibawa mampu membawa UMNO ketahap yang lebih baik.

Tun pernah membangkitkan UMNO kini perlu bersedia untuk menerima bijak pandai bergred A dalam kerajaan untuk sama-sama membantu UMNO kerana menurut tokoh hebat ini lagi, Pembangkang kini semakin ramai golongan bijak pandai berada dalam saf kepimpinan (tolak la Mat Sabu dan Mahfuz dari Pas tu..)

Apakah mungkin satu hari nanti perlu diletakkan syarat tertentu untuk menjawat jawatan dalam UMNO?. Mungkin Presiden UMNO perlu memiliki Master sekurang-kurangnya dan Ketua Bahagian perlu ada Ijazah pertama dengan CGPA 3.5 ke atas...? Mungkin....

Eh eh...itu tidak demokrasi namanya?....

Jika itu tidak dinamakan demokrasi...ingat kembali imbauan menuntut kemerdekaan dan Malayan Union oleh Tun semalam....Siapa di angkat menjadi pemimpin?...

Tuesday, December 4, 2012

Perhimpunan Terhebat dengan penggulungan terbaik oleh Anwar Ibrahim

Pernahkah dalam sejarah Perhimpunan Agung UMNO, Penggulungan ucapan Presiden parti dibuat oleh Ketua dari parti lawan?

Bayangkan disaat PRU13 hampir tiba, keajaiban berlaku kepada parti keramat UMNO. Penggulungan ucapan presiden bukan lagi dibuat oleh Naib Presiden tetapi turut ingin secara hidung tak mancung pipi tersorong-sorong dibuat oleh Ketua UMUM PKR, DS Anwar Ibrahim.

Pelik tetapi itulah yang berlaku...

Jadi apakah PKR masih relevan atau Ketua UMUMnya telah melukut di tepi gantang?.

Akhirnya.....Pakteh yang tua bangka ni yang tidak dapat hadir ke PAU kali ni atas faktor2 kesihatan....secara mudah dapat meneka.....Anwar ketakutan yang amat sangat dengan kekalahan parti dan gerombolan pakatannya.

Tuesday, November 6, 2012

Kebebasan beragama..!!Bapa borek anak rintik. Jika disokong puak2 ini...tunggulah natijah buruknya.

Mengapa....mengapa.....??

Pakteh cuba memahami apa sebenarnya yang ingin disampaikan oleh Naib Presiden PKR iaitu Nurul Izzah berkaitan kebebasan beragama baru2 ini. Pakteh juga menanti apa kata Presiden PKR iaitu Wan Azizah (Emak kepada Naib Presiden PKR iaitu Nurul Izzah). Pakteh juga amat2 ternantikan kenyataan dari Ketua Umum PKR iaitu Anwar Ibrahim ( Bapa kepada Naib Presiden PKR iaitu Nurul Izzah dan Suami kepada Presiden PKR iaitu Wan Azizah)

Fikiran Pakteh pada awalnya bersangka baik iaitu ada media tersalah lapor. Kerana apa Pakteh bersangka begini?.
Kerana isu sebegini amat-amat besar implikasinya kepada umat Islam di Malaysia yang manoritinya kaum Melayu. Kesan DOMINO yang sejak dulu dirancang kini mula sampai ke penghujungnya dan semarak api yang mula membakar mangsa kini semakin kuat.

Rupa2nya forum sebegini serius dibuat dalam sebuah gereja. Melihat kepada penganjurnya...apakah kita masih terfikir ini satu kebetulan dan mereka semuanya seperti Lim Guan Eng yang turut menjadi panelis juga amat berikhlas hati terhadap agama Islam. Satu persoalan dari Pakteh...mengapa buat disitu dan mengapa mereka ITU yang menganjurkannya?...mengapa....

Rasanya Pakteh tak perlu ulas panjang kerana Agendadily telah mengupas isu ini sehampir mungkin dengan maksud yang Pakteh ingin sampaikan.

Ikuti petikand ari Agendadaily


Kalau tak sebab Nurul Izzah Anwar nak tunjuk pandai dengan bercakap benda yang dia tidak pasti, kita pun tak tahu yang Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai itu rupanya rancak juga berforum dalam gereja.
Forum dengan tajuk 'bola tanggung' seperti Negara Islam: Versi siapa?, Tanggungjawab Siapa? yang diadakan di Gereja Full Gospel Tabernacle, USJ, Subang Sabtu lalu.
Samada dalam gereja atau dewan dalam gereja, bagi masyarakat Melayu/Islam Malaysia adalah 'taboo' untuk buat program di tempat begitu.
Sebelum ini laporan mengenai polemik kenyataannya itu tidak menyebut dimana lokasi forum berkenaan diadakan.
Ada yang sangka ia berlangsung di sebuah dewan biasa saja.
Bila kita amati balik, ada kemungkinan sebab itulah Izzah gairah bercakap begitu dalam ketika jawab soalan hadirin.
Biasalah bila berada dalam satu majlis dalam gereja, dengan audien rata-rata kristian, boleh mendorong seseorang itu tunjuk dia liberal dan tidak sedar implikasi apa yang dikatanya.
Naib Presiden PKR itu ketika jawab soalan dalam forum yang dianjurkan oleh think tank Kristian Oriental Hearts and Mind Study Institute (OHMSI), dan Islamic Renaissance Front itu mahu orang Melayu diberi kebebasan penuh untuk memilih agama mereka.
Ini dibimbangi boleh membawa implikasi orang membayangkan mereka harus diberi kelonggaran memilih agama selain Islam.
Kalau rajin sila google nama Full Gospel Tabernacle, buka laman webnya, kita akan dapati ia juga ada sidang dalam Bahasa Malaysia. Siap dengan jadual lagi.
OHMSI pula memang diketahui umum think tank Kristian yang sebelum ini pernah anjur forum tajuk The Christian and the Malaysian General Election 2008.
Ia bukan pergerakan agama sahaja, melihat kepada seranai panelis yang dijemputnya termasuk Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng membayangkan ia amat minat dengan politik.
Oh ya.. forum The Christian and the Malaysian General Election 2008 dibuat sebelum PRU ke 12 iaitu 26 Januari 2008.
Apa maknanya semua ini? maknanya kemana undi orang kristian hendak pergi...
Sebab itu, jangan terkejut apabila Nurul Izzah 'tunjuk belangnya' dalam forum tersebut. Siapa tahu belang itu adalah untuk meraih undi.

Petikan penuh sila baca di Agendadaily

Thursday, October 25, 2012

Diseret Ke Lembah Hina

Pakteh ambik artikel ni dari blog King of the East: bani Jawi yang hilang "Misteri"
 
 
Politik telah berjaya menyisihkan kepentingan agama bila Islam tidak lagi dominan. Itulah yang berlaku dalam masyarakat Melayu kini. 

Kepahitan yang terpaksa ditelan. Demi kelangsungan perjuangan politik, matlamat menghalalkan cara. Islam tidak lagi mampu menjadi tapak kukuh dalam menyelesaikan masalah. Malah dalam sesetengah keadaan peraturan agama terpaksa dipinggirkan atau didiamkan sahaja. 

Kekotoran politik dilihat semakin mencemari Islam apabila para pemimpin bertaraf ulama yang sebelum ini begitu kukuh perjuangannya juga terpaksa mengalah. Masyarakat pula kini turut diseret ke lembah hina ini atas sangkaan perjuangan berlandaskan alQuran dan Hadis. Bolehkan kita menerimanya?

Jika ingin bersama Islam kita lihat hanya PAS sahaja yang layak untuk disokong, namun melihat pada keadaan semasa, ia tidak akan mampu membantu kita untuk memperolehi kemenangan yang dihajatkan. Inilah nasib kaum Muslimin Malaysia. Yang dikejar tak dapat, yang dikendong pula berciciran. 

Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din baru-baru ini mengeluarkan ‘pesanan’ kepada masyarakat agar jangan kaitkan PAS dengan tindakan Anwar Ibrahim yang melancarkan buku tulisan bekas Ahli Parlimen India, Mobashar Jawed Akbar yang berfahaman liberal dan juga semua tindakan dan kenyataan Anwar yang bersifat liberal.

Perlu diingatkan bahawa Anwar sebelum ini juga membela buku Salman Rushdie, The Satanic Verses yang menghina Islam dan Rasulullah SAW sebagai karya agung. Dan Anwar juga berpandangan bahawa tindakan umat Islam membantah filem Innocence of Muslim sebagai berlebih-lebihan.

Bagi penulis, jika dibaca beberapa sedutan dari buku Mobashar, mungkin tidak salah jika dikatakan bahawa jika fahaman liberal boleh diukur, maka tahap liberalis Anwar adalah jauh lebih tinggi dari Mobashar yang masih berpegang kepada Islam sebagai agama yang lebih tinggi tetapi di masa yang sama berpegang kuat kepada jatidiri bangsanya, India.

Namun, kita bukan ingin membahaskan identiti atau fahaman yang dipegang oleh Mobashar kerana Mobashar tidak ada kena mengena dengan politik dan rakyat Malaysia. Malah, dari kenyataan  Dr Haron Din yang menolak sebarang kaitan PAS dengan tindakan Anwar, secara automatik bermaksud identiti dan fahaman Anwar juga tidak wajar lagi dijadikan subjek perbahasan kerana kenyataan itu sendiri pada dasarnya telah mengesahkan siapa dan apakah Anwar iaitu berfahaman pluralis dan berpendirian liberalis.

Justeru, apa yang tinggal dan yang paling penting untuk dibahaskan di sini ialah pendirian Dr Haron Din atau PAS dalam menangani subjek ‘Anwar’ ini.

Kata Dr Haron Din, “Tidak mengapa, itu pandangan politik dia (Anwar) dan dia rasakan itu boleh mendapatkan keuntungan (maka) dia buatlah. Kita pun tidak campur hal PKR. PAS dengan PAS, PKR dengan PKR dan DAP dengan DAP,”

dan,

“Itu politik Anwar Ibrahim dan dia tidak asaskan politiknya kepada Islam. Jadi dia (Anwar) tak macam kita. Kami dalam PAS, semuanya kita rujuk kepada Islam.”

Mungkinkah Dr Haron Din perlu diingatkan bahawa Anwar Ibrahim itulah yang akan PAS angkat menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menang dalam pilihanraya kali ini atau jika berjaya mengambil alih kerajaan melalui jalan belakang.

Jika PR memerintah, PAS perlu mengambil kira pendapat dan pendirian Anwar yang liberal dan juga DAP yang memusuhi Islam, dalam mentadbir negara ini. Lebih dahsyat, PAS bukan saja perlu mengambil kira, tetapi menurut apa saja keputusan Anwar yang berlandaskan fahaman liberal itu memandangkan beliau adalah Perdana Menteri.

Dan PAS juga tidak akan berjaya seratus peratus menentang pendapat dan keputusan DAP yang memusuhi Islam berdasarkan apa yang dapat dilihat hari ini di mana PAS sering mengalah kepada DAP.

Di tambah dengan kedudukan Anwar sebagai Perdana Menteri yang lebih cenderung terbuka kepada pendapat DAP dari PAS maka apakah jaminan Dr Haron Din yang negara ini tidak akan di bawa arus liberal dan plural di bawah pemerintahan PR?

Hakikatnya, bagi Dr Haron Din untuk menidakkan kaitan PAS dengan Anwar atau DAP adalah sama dengan menyatakan bahawa beliau tiada kaitan dengan isterinya sendiri.

Sepertimana dalam satu perkahwinan di mana suami isteri tinggal serumah, tidur sebilik, menjalani kehidupan, mendidik dan membesarkan anak bersama, tidak mungkin dapat menafikan kaitan antara satu sama lain, tak kiralah walau kedua-duanya tidak sependapat dalam banyak perkara. Setiap keputusan dalam rumahtangga juga selalunya terpulang kepada pihak yang lebih dominan, tak kira suami atau pun isteri sementara pihak yang pasif akan terpaksa menurut.

Begitulah juga kerjasama PAS-DAP-Anwar di mana yang dominan akan membuat keputusan akhir dan yang pasif akan sentiasa menurut saja.

Nampaknya, Dr Haron Din masih berada dalam keadaan ‘penafian’ (denial) mengenai hubungan PAS dengan Anwar dan juga DAP. Sama ada kerana terlalu sayangkan jawatan di dalam PAS, terlalu sayangkan parti atau terlalu ego untuk mengaku kesilapan PAS atau diri sendiri kerana bekerjasama dengan Anwar/DAP, maka Dr Haron Din telah memilih untuk terus menerus memendam rasa dan membuat kenyataan (penipuan) bahawa hubungan itu adalah benar.

Dengan ini beliau berharap akan terlepas dari dosa bersubahat memenangkan kafir harbi dan menjulang seorang liberal, plural sebagai Perdana Menteri.

Jika PR menang PRU dan Anwar ingin memperkenalkan dasar-dasar liberal maka PAS mungkin boleh membantah secara lisan dan boleh berdebat mengenainya di parlimen. Tetapi setakat itu sahajalah yang dapat PAS lakukan.

Tidak mustahil PAS tidak akan mampu mengkritik apatah lagi mengecam dasar-dasar liberal yang bakal diperkenalkan Anwar, tanpa ditempelak atau disenyapkan terus.

Ketika itu, terpulanglah kepada Dr Haron Din jika masih ingin membohongi diri bahawa beliau tidak terlibat dengan keputusan Anwar kerana apa jua alasan yang diberi, sudah tidak bererti lagi. Apabila Anwar menjadi Perdana Menteri, air mata darah juga tidak mungkin mampu mengembalikan Islam di tempatnya yang eksklusif dalam perlembagaan negara.

Islam akan terus terpinggir. Mampukah Dr Haron Din memperbaiki keadaan?

Wednesday, October 24, 2012

Betoi-betoi putar sigh...

Sedikit petikan dari Malaysiakini tulisan Nigel Aw

"Awang Adek berkata pegawai tersebut telah meletak jawatan dan audit telah mengenal pasti masalah tersebut, manakala (jabatan) kastam telah membuat laporan polis.

Tegasnya lagi, tindakan akan diambil kerana tiada siapa pun yang mahu melindungi orang yang bersalah.
Fong pula berkata beliau tidak berpuas hati dengan jawapan Awang Adek, sambil meminta penyokong BN supaya senyap.

Katanya beliau mahu tahu apakah tindakan yang akan diambil, dan bukan setakat berkata 'akan, akan, akan', tetapi mahu jawapan yang konkrit."


Jika anda perhatikan dalam kes ini, tindakan yang diambil oleh sesebuah agensi kerajaan telah mengikut kehendak peraturan.

Jabatan Audit Negara telah melakukan perkara yang betul iaitu
1. Telah mengenalpasti masalah
2. Telah mengenalpasti individu terlibat
3. Telah membuat laporan kepada pihak terlibat

Jabatan Kastam telah melakukan tindakan yang betul iaitu
1. Telah membuat laporan polis
2. Pegawai tersebut telah meletak jawatan

Bukankah itu tindakan yang telah diambil oleh pihak terlibat?

YB DAP itu sendiri hanya mahukan tindakan yang AKAN diambil, tetapi memperlekehkan jawapan yang tepat dan betul. Pakteh faham YB DAP yang tak sedar diri ni mahu tahu apa hukuman yang bakal dijatuhkan?

Pelik...bilamana DAP dan NGO petualang negara kononnya mempertahankan hak asasi manusia sehingga penjenayah pun dibela, alih-alih...mahukan menteri memberikan justifikasi bentuk hukuman yang akan dijatuhkan. Menteri bukannya hakim nak berikan hukuman.

laporan polis sudah dibuat, biarlah polis menyiasat dan sekiranya ada kes, dibawa ke mahkamah dan hanya hakim yang layak menjatuhkan hukuman yang sesuai mengikut kesalahan yang dibuat.

Inilah yang berlaku sebenarnya pada masa ini. Pihak yang benar di spin supaya kelihatan salah. Jika Anwar balun pungkoq Jantan, Najib tetap akan disalahkan kerana tidak menjaga jantan2 negara dengan baik. Jika hari ini Anwar balun bini orang, Najib juga akan dipersalahkan kerana kurang memberi nasihat kepada isteri2 orang.

Itulah kesnya yang berlaku di Kedah apabila selepas 4 tahun memerintah, PAS masih menyalahkan UMNO/BN apabila berlaku kerugian dipihak syarikat milik kerajaan dalam melaksanakan misi syarikat. Punya tak tau malu, setpol bertitle haji juga sanggup spin tunggang lannggang untuk menegakkan benang yang basah. Mujoq tak jadi YB kawasan aku dulu....kalau tidak...fuhh..khak ptuihh. Cukup benci aku dengan orang yang spin isu biarpun dah terjelas depan mata. Kalau bercakap benar...musuh yang hebat sekalipun..tetap aku hormat.


Wednesday, October 17, 2012

Analisis bajet 2013 : #Berapa nilai PR beri kepada Islam? eh eh...Pas dok pertikai Najib tak bagi kat SAR

PAS seperti buta hati untuk membuang segala kebaikan dalam bajet 2013. Begitu banyak peruntukan yang jatuh ke tangan umat Islam, Pas masih mempersoalkan itu dan ini...

Hari ini ada baiknya Pakteh tanya Pas...apa Anwar dari berikan untuk Islam dalam bajet PR baru-baru ni?

Berapa untuk sekolah yang majoriti @ 100% pelajarnya Islam?

Berapa?





Berapa?




Berapa Anwar dah sediakan peruntukan?






BERAPA?????????????????

HABAQ LAAA.........BERAPA???

Tuesday, October 16, 2012

Baru nak buka langkah dah kena sergah

Pakteh sangat suka bila Pas Kedah melalui Majlis Bandarayanya ingin menguatkuasakan etika pengiklanan. Iklan zaman skang ni pelik-pelik. Nak jual minyak tapi botol minyak pun tak nampak...terlindung dek bontot wanita yang berseluar ketat, berkilat dan melekat-lekat.
Jika hudud menjadi iltizam terkuat Pas, Pakteh melihat penguatkuasaan ini adalah sekadar seekor kuman kurus yang langsung tidak berbekas dan teramat mudah untuk dilaksanakan.

Malangnya...undang-undang yang semudah ini disergah oleh kafir harbi tanpa usul periksa. Pakteh tidak dapat membayangkan apa akan jadi jika Pas Kedah melaksanakan hudud.

Pakteh berdoa Pas kedah diberi kekuatan untuk meneruskan penguatkuasaan ini.

Ada pihak menilai rakan kafir dari BN juga bersuara...anda nilaikan suara dari DAP dan suara dari rakan BN...mana menyergah mana memberi pandangan.

itulah bezanya harbi n zimmi......

Bukan susah untuk menilai isu ini. Apabila Pas kini berpresidenkan TG Hj Hadi.....ludah yang dihala ke langit datu ketika dulu....kini terjatuh ke muka semua ahlinya....

fikir-fikirkan....

Ikhlaskan Pakteh dengan agenda Pas ini....Pakteh ikhlas...teruskan penguatkuasaan ini.

Friday, October 12, 2012

@Anwar BALUN depan belakang #Pas pejam mata

Kata sudah
Tegoq pun sudah
Sinis sudah
Amaran pun sudah
Nasihat sudah
Pandangan pun sudah

Pakteh rasa...kalau dah habitnya bodoh sombong....babi depan mata pun dok ingat rusa....sanggup ditembak dan dimakan.

Pakteh kata pengkhianat negara
Sanusi Setpol  MB tetap bela Anwar

Pakteh tegoq jangan rapat dengan PKR
Sanusi Setpol siap tertunggu kedatangan Anwar ke Kedah

Pakteh siniskan hubungan Pas dan DAP
Sanusi Setpol & Geng anggap DAP lebih mulia dari MCA dan MIC

Pakteh bagi amaran hubungan dengan PKR#Anwar akan menjahanamkan PAS
Puak Pas anggap itu kecemburuan Pakteh kepada hubungan haram tersebut

Pakteh nasihatkan jangan anggap Lim Guan Eng tu khalifah
Puak2 Pas angkat LGE tinggi seumpama Khalifah Omar Abd Aziz

Pakteh berikan pandangan agar Pas menjauhkan diri dari PKR atu PR
Sanusi Setpol MB Kedah tetap berbangga ikut bontot BERSIH sampai basah-basah...ermm

Itulah bezanya PAS dan UMNO

Rasional ahli UMNO masih tinggi dan waras berbanding PAS

UMNO sanggup memecat dan menolak ahlinya yang meliwat serta jahat
PAS menutup serapat mungkin segala kebobrokan ahlinya
Paklah yang bertitle PM serta Presiden pun sanggup diturunkan jawatan apabila gagal menguruskan negara, Amat-amat mustahil PAS boleh berbuat demikian kepada Nik Aziz yang titlenya hanya MB dan Mursyidul Am biarpun rakyat Kelantan amat menderita dengan corak pentadbirannya.

Pekung Anwar bukan lagi terbuka sedikit demi sedikit tetapi sudah terbuka seluas-luasnya....rakyat sudah menilai kebobrokan Anwar...
Hanya PAS masih berfikir-fikir..masih menimbang...masih termanggu....apakah rapat dengan Anwar ini mampu meraih laba atau hanya mendapat Bala. Biarkan Siluncai terjun dengan labu2nya...biarkan...biarkan...

Thursday, October 11, 2012

Bukti Jelas..!! Anwar# Memang saya main belakang

Kebenaran adalah sesuatu yang indah untuk dinantikan. Bersabarlah seketika jika keadilan masih belum muncul kerana akhirnya yang hak akan dibela, yang bathil akan ditunjukkan jalan keluar.

Pakteh mengimbau kembali betapa negara dikejutkan dengan gambar Altantuya melahap ayam disebelah DS Najib yang tersenyum penuh makna. PR memperguna sepenuhnya gambar tersebut untuk menunjukkan betapa teruknya DS Najib. Paling menjelikkan gambar itu bukan sahaja ingin membuktikan DS Najib ada hubungan dengan Altantuya tetapi sebenarnya dijadikan LESEN BESAR untuk menyatakan DS Najib adalah dalang sebenar dalam kes Altantuya mati dibunuh. Akhirnya kebenaran tetap muncul apabila Tian Chua mengakui itu adalah gambar superimpose. YB ZUL Kulim Bandar Baru mendedahkan Anwar adalah dalang untuk menfitnah DS Najib.

Pakteh juga ingin mengajak rakan-rakan mengingati kembali detik sebelum 16 September 2008. Negara seperti huru-hara dibuatnya. Anwar dengan angkuh mendabik dada meminta kerajaan pimpinan Tun Abdullah berundur dengan hormat kerana sokongan rakyat, pasukan keselamatan dan Agong kini sudah beralih kepada beliau. Pemburuan ahli parlimen dari Sabah dan Sarawak adalah sekadar gimik murahan untuk membuktikan berapa BN sepatutnya telah tumbang. Akhirnya 16 September 2008 berlalu begitu sahaja seperti kentut busuk yang tidak diketahui siapa puncanya biarlah jelas kentut berbunyi dari punggung Anwar. Malaysia masih diperintah oleh BN hingga saat ini 11 Oktober 2012.

Pakteh juga ingin mengimbas peranan SUARAM dalam mempertikaikan pembelian kapal selam negara. rakyat seluruhnya menyambut baik penambahan kekuatan alatan pasukan keselamatan tetapi  NGO haram tidak berdaftar SUARAM memburukkan dalam segenap aspek pembelian tersebut sehinggakan DS Najih dianggap perasuah dalam isu tersebut. Rakyat dimomokkkan dengan segala siasatan dan pendakwaan oleh pihak Perancis berkaitan isu ini. Akhirnya terbukti segala dakwaan SUARAM selama ini sebenarnya satu penipuan.

Tiga isu yang Pakteh tunjukkan adalah kes ketiadaan isu namun DIBESAR-BESARKAN oleh Anwar untuk meneruskan hasrat politiknya. Kes kosong sebegini membuktikan Anwar hanya bergantung kepada fitnah dan pembohongan untuk terus mendapat tempat dihati rakyat. Pakteh melihat inilah faktor mengapa kini Anwar semakin dijauhi rakyat.

Rakyat boleh terpesona seketika dengan kaca yang dikata manikam namun akhirnya apabila terpancar sinaran mentari, rakyat akan mudah mengetahui manikam yang dipersembahkan itu sebenarnya palsu dan hanya kaca semata-mata.

Anwar boleh untuk menidakkan peranannnya sebagai dalang dalam isu kapal selam tetapi apabila SUARAM sudah hampir hilang semangatnya kerana terlalu banyak menipu, Anwar secara bodoh menonjolkan dirinya sebagai jurucakap kepada SUARAM. Biarpun secara tidak langsung, rakyat boleh menilai mengapa Anwar tiba-tiba bercakap soal kapal selam di Parlimen malah mengundang pihak luar untuk terus menipu rakyat. Anwarlah pemain belakang disebalik isu ini.  Pakteh faham, Anwar ingin spin dari isu bajet bodoh Pakatan Rakyat tetapi spinnya tidak menjadi apabila terdedah pula dirinya sebagai pemain belakang dalam isu kapal selam.

Inilah padahnya apabila penipu ingin menutup aib diri, terpaksa menipu dan terus menipu....

p/s: Tak sudah-sudah Anwar ni dengan main belakang.....Pas apa tunggu lagi?....takkan nak hanyut dengan tongkang penuh taik?

Wednesday, October 3, 2012

DAP khianati Anwar

Anwar kebelakangan ini diketahui umum begitu mengimpikan Putrajaya. Target utama untuk mencapai impian tersebut ialah melalui kerusi dari Sabah dan Sarawak. Untuk itu Anwar sebaik mungkin cuba mengambil hati penduduk kedua2 negeri tersebut.

Malang bagi Anwar apabila DS Najib mengumumkan KR1M akan diperluaskan ke Sabah n Sarawak melalui 57 kedai yang bakal dibuka tidak lama lagi. Anwar berang kerana langkah DS Najib pasti membantutkan usaha beliau memenangi hati rakyat sabah dan sarawak melalui pembohongan air liur.

Atas faktor itu, Lim Guan Eng secara tidak sedar menempelak tindakan DS Najib yang bertindak atas dasar simpati dengan harga barang disana yang begitu mahal. LGE terlupa mempertikaikan tindakan KR1M di Sabah n Sarawak seumpama menuntut rakyat kedua2 negeri menolak KR1M. Menolak KR1M bermakna menolak tuah. LGE sanggup mempertikaikan kos yang lebih tinggi untuk membuka kedai KR1M di sana. Apakah LGE tidak sedar harga setong Gas di Bakalalan lebih RM70 berbanding RM25 di Semenanjung?.

Akhirnya...Anwar dikhianati oleh DAP.........

DAP tetap dengan agendanya memusuhi Islam.....Mydin dipertikaikan....Syed Mokhtar AlBukhary dipertikaikan..........

Saturday, September 29, 2012

Gempar..!! #Ngeh Koo Ham Hina Islam lagi...




Pakteh tidak dapat membayangkan jika puak pewaris komunis ni memerintah negara. Segala dana untuk mengembangkan lagi keupayaan sijil halal JAKIM akan ditarik balik dan jadilah Malaysia seperti negara luar lain yang ketulenan halal makanan dan barangan sukar diakui.

PAS mungkin terfikir mereka perlu mempertahankan waris komunis ini walau apa cara sekalipun namun jika mereka ikhlas memberjuangankan Islam, tweet kurang ajar bangsat ini sepatutnya telah membuka mata PAS yang terkena sumpahan DAP sejak sekian lama.

Hebat mana pun PAS berhujah, akhirnya rakyat akan menilai betapa DAP adalah abang besar dalam PR.

Lagi maklumat disini

Monday, September 10, 2012

Bila hati dah sayang

kadang-kadang sukar untuk melafazkan.....
Mungkin malu...
Kadang-kadang....amat mudah untuk melaksanakan...
Mungkin diberi pedoman...
Pakteh cuba berdiam diri...membaca dan terus membaca apa sahaja karya dari rakan Pro UMNO/Bn atau rakan yang pro Pas/PR. jejari Pakteh seperti menari-nari untuk menulis..sabar...
Apalah guna menulis jika isinya kosong
Apalah guna menulis jika zahirnya sekadar memenuhi aksara yang ada namun gagal memberi kebaikkan kepada sesiapa.
Jiwa yang kosong pasti sukar untuk menzahirkan ilham yang hebat. Walaupun bukan sasterawan yang seperti diwajibkan untuk menulis dalam bahasa yang puitis, tetapi itulah Pakteh.....tidak dapat tidak...Pakteh suka bermain dengan kata-kata.
Jika hari ini begitu banyak perkara yang ingin ditulis namun hati menolak untuk berbuat demikian...maka idea hanya tinggal idea.....
Sejak lebih dua bulan......Pakteh hanya merenung malah jika sesekali menulis...isunya terlalu ringan malah mungkin tidak berbekas walau sebesar kuman kurus.
Pakteh terasa ingin benar menghukum budak kurang ajar yang menayangkan punggung pejalnya untuk tatapan khalayak tetapi....sabar.
Teringin benar rasanya untuk mengulas pelbagai isu yang rasukannya sudah di tahap rasukan syaitan.
Bagaimana sijahat dibela dan sibaik dihukum...itulah dunia ciptaan PR. Sayang seribu kali sayang...Pas turut terpalit dengan ciptaan ini. Banyak benar Pas tersilap kali ini....
Ruang masih ada untuk Pas berubah kembali ke perjuangan asal. Eh eh...perjuangan asal...ya..perjuangan asal yg dulu NAMUN perlu dibuat perubahan......PERUBAHAN?....ya perubahan tapi bukan la perubahan songsang seperti menjadi kuda tunggangan DAP dan PKR.

Kata ahli Pas...."mana ada Pas jadi tunggangan PKR"...itu kata depa...kata orang luaq dok perati....."kesian sungguh dengan Pas.....perjuangan entah kemana....maruah entah kemana..."

Pakteh dok nampak....Hanya DAP akan mampu mengekalkan beberapa kerusi kuat, PKR hampir bungkus....Mungkin Anwar sahaja yang mengekalkan kerusi Permatang Pauh...
PAS...........erm.....PAS telingkup di banyak kerusi kerana penyatuan songsang dengan PR ini.

p/s: InsyaAllah.....Pakteh akan kembali menulis setelah beberapa bulan terhenti...

Monday, August 27, 2012

Bila berkawan dengan Syaitan

Masih ingat pengakuan ikhlas YAB Datuk Nik Aziz, MB Kelantan yang juga Mursyidul Am parti Pas bahawa parti mereka sanggup berkawan dengan Syaitan demi untuk menjatuhkan pemerintahan BN yang ditunjangi UMNO?

Anak muda yang kini berusia 20an mungkin lupa kerana pada masa itu mereka masih berhingus malah ada yang masih belum lahir.

Bukan mengungkit tetapi Pakteh merenung sejenak hal dan peristiwa yang berlaku akhir-akhir ini. Untuk mengakui kebenaran Pas memang berkawan dengan syaitan kelihatannya agak jahat tulisan Pakteh namun apabila teringatkan pengakuan Mursyidul Am Pas satu ketika dulu, Pakteh mula memikirkan apakah UMNO/Bn kini berhadapan dengan satu kelompok manusia yang matlamatnya hanya untuk menjatuhkan UMNO/BN biar apa cara sekalipun.

Jika makhluk Allah paling jahat dan keji bergelar syaitan PUN sanggup didampingi demi menjatuhkan UMNO, Pakteh terfikir apalah sangat hendak dibandingkan dengan DAP yang masih bertaraf manusia. Biar berbuih mulut sekalipun mendedahkan bahawa PAS kini menjadi kuda tunggangan DAP atau apa sahaja gelaran, amat-amat mustahil untuk melihat PAS keluar dari Pakatan Pembangkang terutama DAP.

Natijah dari kesungguhan untuk menjatuhkan UMNO kini mula dirasai PAS apabila sanggup mendampingi Syaitan atau sekurang-kurangnya berpewatakan Syaitan. Untuk menulis dengan lebih lembut, andaikan bukan syaitan tetapi memiliki watak-watak syaitan.

Jika dibandingkan UMNO dan PAS, akhir-akhir ini PAS begitu ketara melaksanakan transformasi dalam parti dan kelihatannya ia berjaya. Pakteh menilai pemecatan Hassan Ali yang lebih tinggi ilmunya dari Mohamad Sabu. Pakteh terkedu melihat Mahfuz Omar lebih menunjukkan inteleknya dari YB Nasha. Malah jika dilihat angkatan baru yang diangkat menjadi idola, amat buruk benar untuk membandingkan artis yang lupa diri apabila menyertai PAS dan artis yang menyertai UMNO. Di pihak PAS, artis-artis kelihatan sudah menyucikan dosa mereka malah menuduh orang lain berbuat dosa. Berbeza dengan artis yang cenderung kepada UMNO yang kelihatannya lebih berhemah dan merendah diri.

Isu Hudud yang diangkat Nik Aziz akhir-akhir ini menambahkan lagi perisa dan rasa bahawa memang benarlah parti ini tidak pernah ikhlas secara mutlak untuk meninggikan syiar Islam. Amat kasihan Pakteh melihat akar umbi yang benar-benar ikhlas menyanjung perjuangan Islam. Apalah salah mereka sehingga diperguna sedemikian rupa.

Itulah padahnya berkawan dengan syaitan untuk menjatuhkan lawan. Untuk pengetahuan Mursyidul Am PAS, Syaitan tetap syaitan dan syaitan tidak akan redha anak adam ini untuk berusaha menghuni syurga. Hanya mereka yang inginkan neraka sanggup berkawan dengan syaitan.

p/s: wow...Pakteh tulis "untuk pengetahuan Mursyidul Am Pas"...dasyat.

Thursday, August 23, 2012

Pemberian SR1M dalam Bajet 2013: Kesihatan Rakyat VS Penurunan harga kereta

Cadangan terlewat Pakteh untuk bajet 2013

Terima Kasih Datuk Seri Najib kerana bajet 2012 memperuntukkan RM15 billion untuk perbelanjaan mengurus dan RM1.8 billion untuk perbelanjaan pembangunan. Selain itu, bajet 2012 juga membuat beberapa perubahan terhadap jadual kerja pegawai kesihatan. Untuk bajet 2013, Pakteh ingin mencadangkan

Peruntukan bajet untuk kesihatan perlu ditingkatkan setinggi mungkin terutama untuk tujuan perbelanjaan pembangunan yang hanya melibatkan RM1.8 billion sahaja dalam bajet 2012.

1. Kelengkapan perubatan di semua hospital contohnya kemudahan kimoterapi untuk pesakit kanser di utara. Perlu ada disetiap hospital utama, bukan sahaja di Hospital Besar Pulau Pinang. Pakteh menyelami kesusahan keluarga yang tidak mampu terpaksa berulang alik dari Perlis, Kedah dan Perak saban minggu untuk rawatan lanjutan.Kemudahan untuk penyakit kritikal seperti Kanser, Buah Pinggang, Jantung dan lain-lain amat perlu untuk semua hospital.

2. Doktor yang mencukupi untuk semua hospital. Hari ini Pakteh cuba mendapatkan pengesanan awal untuk penyakit merbahaya dan mulanya tarikh terawal diberikan kepada Pakteh untuk berjumpa doktor ialah 2/10/2012 (Hanya untuk tarikh berjumpa doktor, bukan menerima rawatan). Bayangkan jika penyakit yang boleh dicegah awal terpaksa menanti begitu lama. Akhirnya kerana permintaan Pakteh dan surat susulan dari klinik utama, Pakteh diberikan tarikh 6/9/2012. Entah apa jadi sekiranya seorang pakcik yang mengidap penyakit kritikal datang dan diberikan tarikh yang sebegitu lambat.

3. Kemudahan selesa untuk keluarga. Memang ini dianggap tidak penting bagi sesetangah pihak terutama pembuat dasar di Kementerian. Pakteh faham kalangan mereka ini bergred sekurang-kurangnya 48 atau 52 dan biasanya 54. Apatah lagi jika mereka dari kalangan JUSA. Untuk makluman, golongan marhain rakyat bawahan perlukan ruang menunggu yang selesa apatah lagi jika terpaksa bermalam bersama pesakit atau bagi yang kritikal, ramai waris akan bersesak untuk menunggu kerana dikhuatiri itulah saat akhir mereka bersama pesakit. Pembuat dasar mungkin tidak faham kerana mereka menghantar keluar yang sakit ke hospital swasta yang sudah tentu segala-galanya boleh. 

4. Perbanyakkan hospital dan pertingkatkan kemudahan hospital daerah. Pesakit terpaksa menanti begitu lama untuk rawatan kerana masalah sebegini.

5. Anugerahkan Pemeriksaan PenuhKesihatan secara percuma dengan pemberian kupon mengikut harga pasaran. Contohnya jika pemeriksaan kesihatan menyeluruh kini berharga sekitar RM300 - RM500, Berikan kupon kepada seluruh rakyat Malaysia kecuali mereka yang sememangnya layak diperiksa secara percuma seperti penjawat awam. Namakan pemberian ini seperti pemberian sebelumnya seperti SR1M (Sihat rakyat 1 Malaysia). Pakteh percaya, pemeriksaan kesihatan sebegini akan memberi peluang kepada pengesanan awal penyakit kritikal yang selama ini tidak disedari dan mengancam nyawa. Jika sebelum ini hanya yang kalangan tertentu menerima BRIM, Pakteh yakin majoriti rakyat akan layak menerima SR1M.

Bagaimana kos sebegini besar boleh ditanggung oleh kerajaan Barisan Nasional?. 

Tahun 2011, cukai eksais dari kenderaan import lebih kurang RM7 billion. Apa jadi jika kerajaan menurut kata Pembangkang yang ingin menghapuskan cukai eksais?. lebih RM7 billion akan hilang saban tahun. Kesan berangkainya ialah jumlah kereta di jalan raya akan meningkat, ini bermakna penggunaan petrol akan bertambah. Jika hanya mampu beli kereta murah, pasti majoritinya akan menggunakan petrol RON95. Natijahnya kos kerajaan untuk menanggung subsidi RON95 akan meningkat berkali-kali ganda. 

Perkiraan mudah dari Pakteh, Kerajaan bukan sahaja kehilangan pendapatan malah terpaksa menanggung subsidi yang pasti bertambah-tambah jika mengikut telunjuk pembangkang.

Secara ikhlas, Pakteh agak seronok melihat gaya pembangkang ingin menurunkan harga kereta namun apabila berbulan-bulan menyelami perit jerih rakyat marhain di hospital-hospital kerajaan, naluri Pakteh terpanggil untuk mencadangkan kepada kerajaan Barisan Nasional pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak akan memberi bajet yang lebih kepada aspek kesihatan rakyat.




Tuesday, August 7, 2012

Pengakuan secara puitis....terbaik

Kadang-kadang sukar untuk mentafsirkan pernyataan secara terus...bimbang akan ada hati yang terluka. Amat payah sebenarnya untuk mengakui kebenaran apa yang musuh lakukan apatah lagi untuk menanti pengakuan yang lahir dari hati seorang yang terkenal dengan putar alamnya...pasti mustahil.

Akhirnya kita hanya mampu mengungkapkan "kebenaran akan menjelma jua"

Itulah yang terjadi apabila  Pakatan Rakyat melalui negeri Pulau Pinang dan Selangor memilih slogan Sebangsa, Senegara, Sejiwa sebagai tema Kemerdekaan tahun ini. Pakteh tercari-cari dimana silapnya tema "Janji Ditepati" dan Pakteh menemui punca utama mengapa tema ini tidak sesuai kepada pembangkang. Bayangkan parti-parti politik yang bernaung secara haram dibawah Pakatan Rakyat mengguna pakai tema "Janji Ditepati" Tentu Pelik atau ajaib kerana Pakatan Rakyat CUKUP TERKENAL sebagai parti yang tidak menunaikan janji.

Janji dalam manifesto 2008 pun tidak tertunai, mana mungkin tema sebegitu boleh digunakan. Inilah punca sebenar malah lebih elok jika dikatakan mereka akan malu sendiri untuk menyebut "Janji Ditepati".

Dalam pada itu Pakteh sarankan kepada Pak Menteri yang berkaitan agar memilih tema yang sesuai dengan semua warganegara. Sejahat-jahat pembangkang....mereka tetap warganegara Malaysia. Apakah Rais Yatim tidak menyedari tema ini tidak sesuai dengan PR?. Sepatutnya apabila menyedari PR kerapkali tidak menunaikan janji, tema "Janji Ditepati" ditolak dan pilih tema lain demi untuk keadilan kepada semua warganegara.

Apa yang menarik perhatian Pakteh, dalam pada mereka menolak slogan 1Malaysia......secara diam-diam atau malu-malu kucing detik hati kecil mereka tetap menerima BN melalui UMNO berjaya menyatukan rakyat. Antara senikata lagu 1Malaysia ialah "Kita satu bangsa satu negara.......kita satu Malaysia.

Soalan Pakteh nombot 1: Apakah wujud perbezaan antara SEBANGSA dan 1 bangsa?
Soalan Pakteh nombot 2: Apakah wujud perbezaan antara SENEGARA dan 1 negara?

Bukankah ini menggambarkan apa yang diimpikan oleh Najib dan kini direalisasikan sebenarnya turut diperakui oleh khalayak PR yang ada sedikit keikhlasan hati nuraninya. Kita perlu tolak keikhlasan Anwar kerana beliau jarang benar bersikap ikhlas dalam perjuangan. Ambil pandangan A Samad Said......apa komen berliau berkaitan tema ini.

Apapun situasinya, pakteh mendapati 2 perkara penting dapat dijadikan iktibar dalam isu berkaitan kemerdekaan kali ke 55 ini.
1. Rais Yatim sudah perlu dipencenkan kerana gagal memilih tema yang sesuai untuk semua pihak
2. PR mengakui BN/UMNO semakin berjaya dengan konsep 1Malaysia

Akhir kalam......jika hendak diberikan markah /100 untuk logo kemerdekaan tahun ini.....Pakteh hanya mampu berikan 5/100 sahaja (markah ehsan shj)
Lagu kemerdekaan.............erm......no komen.....

p/s: Berkatalah yang benar walaupun pahit...........

Tuesday, July 31, 2012

Beza Nik Suryani dan Blogger Pas Kedah

Tahniah kepada NikSuryani yang cekal berjuang mewakili negara walaupun berbadan dua. Seingat Pakteh....Makteh dulu-dulu kalau dah 8 bulan mengandung.....jangankan angkat senapang...pistol simpanan di rumah pun dah mampu dipetik.....
walaupun tewas, Nik Suryani masih mampu membidik mengenai sasaran dan ini membuktikan arah tembakannnya tepat....

Jauh berbeza dengan rakan blogger dari Pas Kedah yang sejak kebelakangan ini menjual cerita kosong malah sesekali menimbulkan rasa simpati Pakteh kepada kedaifan mereka.  Mungkin terpengaruh dengan cara harakan yang memuatkan cerita secara mudah iaitu menarik minat penyokong biarpun fakta dan data amat jauh berbeza dari cerita yang dibawa.

Ambil contoh blog Kedah La yang sering menukilkan cerita ala-ala dongengan yang berkisarkan kepada agakan atau telahan kosong, Pakteh sering menemui kelemahan dari segi kekuatan bukti yang diberikan. Mungkin juga Saudara Zul Yahya menjadi sumber rujukan untuk menampilkan penceritaan dalam blog Kedah La kerana Zul Yahya terbabit secara langsung dengan Harakah....sudah pasti...lengkok tarinya akan kelihatan sama.

Permulaan mengenali watak Zul Yahya...beliau memperkenalkan seorang penulis blog yang dikatakan berpaling tadah di awal 2012. Dari situ sudah timbul rasa simpati Pakteh kepada beliau kerana begitu mudah termakan cerita dari sumber yang berpewatakan talam banyak muka. Percayakah Zul Yahya jika manusia yang sama yang Zul Yahya makan karipap bersama pada sebelah petangnya...menghubungi Pakteh berkali-kali....bercerita...merayu....berpuitis...menangis....untuk mengambarkan betapa tertekannya apabila terpaksa mengakui dirinya kini blogger Pas. Individu yang sama menghubungi blogger lain dengan menangis dan bersumpah mengatakan setianya masih dengan UMNO.

Percayakah Zul Yahya...Pakteh yang mati-mati percaya dengan individu ini mempertahankan tindakan individu ini sedangkan pada waktu yang sama Zul Yahya dan beliau enak menikmati karipap sambil menuduh blogger UMNO ini merupakan blogger upahan....hehehe....sebab itu Pakteh pernah berpesan(kalau masih ingat)...hati-hati dengan watak sebegini.

Melihat kepada betapa mudahnya penulis dokongan Pas mempercayai sumber berita.....Pakteh tidak hairan apabila blogger UMNO kini dituduh dengan berbagai cercaan dan fitnah yang tidak benar. Senjata yang sejak dahulu tidak pernah menembak dengan tepat mula mengelabah dan risau apabila memikirkan PRU13 semakin hampir namun musuh masih sukar dikesan. Pakteh percaya tembakan kini sengaja dihalakan kepada individu dan blog tertentu dengan andaian akan tercipta atau terpancul kelemahan musuh.

Percayalah......tembakan rambang malah amat tidak tepat tidak akan meninggalkan kesan kepada musuh dan buat masa ini, Kedah La masih gagal untuk melukai blogger UMNO malah untuk memberikan sedikit gurisan luka di hujung kaki kiri juga...Kedah La masih tidak mampu.

Penulisan dari blogger UMNO yang sarat dengan fakta mana mungkin dapat ditumbangkan dengan hujah auta dari blogger Pas?. Apatah lagi semangat yang lahir dari hati bukan untuk agama, bangsa dan negara tetapi kepada parti dan wang ringgit....tentu nukilan yang terukir adalah nawaitu jahat semata-mata.

Buat masa ini, Kedah La perlu belajar dari Kedah Times, TMK Team dan lain-lain blogger UMNO bagaimana untuk mengeluarkan artikel yang benar-benar ada nilai, bukan sekadar mengilai........

p/s: Tak perlu sibuk mencari siapa PadiJantan, Pakteh, TMK, Kedah Times, Sobri Sudin, AloqStaq tetapi tumpukan kepada fakta yang benar.....barulah Kedah La boleh menembak tepat seperti Nik Suryani. Kesian kat Bro Sanusi sebab percaya cerita hangpa...hehe...

lagi satu.....kononnya kalau dah kenal sapa Pakteh...senang depa nak luku kepala kalau pakteh pemmuhong.....aduih....skang bukan zaman undang-undang purba....bukan hidup zaman hang tuah....hehe.


Tuesday, July 24, 2012

Fitnah atau Konspirasi

Hang Tuah difitnah oleh pembesar istana kononnya bersundal/bermukah dengan dayang istana, tanpa usul periksa, Hang Tuah dijatuhkan hukuman mati....

Itu dulu...zaman iPad dan FB belum wujud....

Kini fitnah amat mudah tersebar namun pokok pangkal kepada permulaan fitnah harus disiasat kerana kadangkala fitnah dicipta oleh mangsa demi keuntungan tertentu.

Ada artis sanggup difitnah demi menaikkan nama yang telah suam-suam kuku. Malah ada artis sanggup menimbulkan kontroversi demi menyambung hayat dalam dunia seni.

Politik juga satu seni.....hanya ahli yang pakar sahaja akan terus berjuang dalam bidang seni berpolitik ini. Tun Mahathir, DS Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, TG Nik Aziz, TG Hj Hadi, Ibrahim Ali, Rais Yatim dan DS Najib telah membuktikan mereka pakar dalam seni politik. Siapa boleh nafikan sejak 70an hingga kini, tokoh2 inilah yang mendominasi pentas seni politik. Ahli lain sekadar pelakon tambahan atau penyedap rasa kepada seni yang dicipta.

Kerana itu, Pakteh tidak terlalu melatah apabila timbul isu Setpol MB Kedah ditahan SPRM kerana rasuah RM1.3J.

Blog Tn Hj Sanusi memuatkan artikel yang menuduh seolah-olah punca isu ini dibuat musuh politik secara nyata iaitu UMNO melalui seorang individu berkepala botak yang akhirnya dinamai sebagai Sobri Sudin. Pakteh berpendapat agakan sebegini agak mudah bilamana menuduh musuh tradisi secara fisikal atau lahiriah membuat honar bagi menjatuhkan pihak lawan....terlalu mudah.

Pakteh berpandangan Tn Hj Sanusi perlu memperincikan tuduhan/agakan beliau dengan menilai setiap isu yang timbul. Bolehkah jika kita anggap isu ini juga boleh dimainkan musuh dalaman beliau. Faktor ini bagi Pakteh lebih sesuai jika nak dibandingkan dengan menuduh pihak UMNO/Blogger UMNO sebagai penyebab.

Fikirkan siapa untung jika Tn Hj Sanusi mengalah dan tertewas?

Apa untungnya UMNO?....Fikirkan kemungkinannya...

TETAPI apa untungnya pesaing beliau dalam PAS jika BENAR Sanusi tertewas.....

Fikir-fikirkan...............

Sunday, July 22, 2012

Gempar...!! Sanusi Setpol MB Kedah DIPECAT kerana rasuah 1.3 Juta??

Rakan dari ibu negerinya Alor Setar call Pakteh.....

Awal ramadhan ni ada baiknya berita yang terpapar adalah berunsurkan nasihat, pengajaran dan pedoman. Pakteh bukan berniat mmebawa berita fitnah atau khabar angin tetapi ada berita yang sampai ke telinga Pakteh memaklumkan Tn Hj Sanusi Md Noor yang Pakteh hormati bakal/akan/telah dipecat dari jawatan kerana rasuah 1.3 Juta?

Untuk bersangka baik, Pakteh harap berita ini cuma palsu

Penyebaran berita sebegini mungkin disebarkan oleh banyak pihak apatah lagi Tn Haji Sanusi sendiri ada menulis soal serangan sebegini dalam FB beliau. Mungkin ini adalah satu lagi siri serangan terhadap beliau.

Apapun...sebagai peminat politik tanahair, Pakteh akan tunggu dan lihat dan untuk ulasan yang lebih terperinci...ada baiknya Pakteh tunggu berita lanjut kerana ada maklumat yang tidak sesuai dipaparkan kerana jika tidak benar, Pakteh boleh dianggap menipu....apa lagi bulan ramadhan niii......

Selamat Berpuasa....

Thursday, July 19, 2012

Promo Balak siri 1 : Sanusi Setpol...janji tinggal janji

Sebagai mukaddimah kepada isu balak di kawasan Lasau, Sik Kedah....Pakteh bangkitkan kembali beberapa isu berkaitan Balak di Negeri Kedah.

1. Balak di Baling
2. Balak di Tasik Pedu
3. Balak di Kubang Pasu/Changlun
4. Balak di Sik

Pakteh ulaskan sikit tentang balak di Sik

- Ketibaan ramadhan tahun 2010 disambut dengan musibah apabila banjir lumpur merosakkan rumah penduduk kampung di Chepir. Penduduk kampung menyalahkan pembalakan tidak terkawal yang baru berlaku sejak Pas memerintah menjadi punca utama kepada banjir lumpur tersebut

- Balak di Sg Pau, 200 meter dari jalan masuk ke rumah Setpol MB, Tn Haji Sanusi Md Noor. Projek Keli K yang gah kononnya menyebabkan balak-balak diCURI dan khabarnya Setpol MB yang hebat ini tidak menyedari projek angkut balak tersebut.


Hidangan sahur yang belum sempat dijamah ketika banjir melanda


Mukaddimahnya.....

tunggu......

Pakteh tunggu jawapan dan artikel terkini dari Tn Haji Sanusi Md Noor, Setpol MB Kedah yang berjanji akan menjelaskan kepada pembaca berkaitan gambar isu pembalakan di Baling. Rujuk artikel beliau bertarikh 30 Mei 2012. Story yang dok tunggu-tunggu tak kunjung tiba.....

Bolehkah ini dianggap janji tinggal janji DAN memperakui bahawa memang inilah tabiat ahli Pas dari orang bawah sampai orang atas......Janji tinggal janji.....

patut la janji manifesto PR banyak sangat yang TIDAK DITUNAIKAN.

Selepas selesai................................Pakteh ulaskan sikit demi sikit Balak di Lasau.....dan apa kaitannya Balak dan Pasir.....Pasir dan Air....

Eh eh....ini bukan kes Keli K vs Balak vs Pasir.......hehe...jangan terasa Setpol MB. Tapi memang la Keli K besaq2 di Sg Pau.....besaq jengkaut Pasiaq...haha (tapi dengaq kata pasiaq tukaq jadi selut.....ada untung?)

Wednesday, July 18, 2012

Balak dan Pas...sudah tak boleh dipisahkan...

Buluh banyak nak kena tebang hari ni...tak sempat Pakteh nak tulis tapi keasyikan Pakteh menebang buluh sedikit terganggu dengan kes Balak di Lasau, Sik Kedah....

Senang cerita Pakteh dah dua kali bersabung nyawa ikut lori balak dari Gulau ke Pekan Sik....dok pikiaq mai mana balak-balak ni...
Dalam hati dok menyumpah sebab bawak Balak melebihi muatan........ingatkan itu ja masalahnya...

Ghupernyer ada lagi masalah lebih besar...........................................

Tunggu....banyak sangat buluh nak kena tebang....nanti Pakteh cerita betapa rakusnya puak-puak Pas bila sebut tentang Balak.

Tuesday, July 17, 2012

Kalau dah TAIK tu...pegang apa pun terbau busuknya

hehehe.....Sasterawan Negara dulu buat karya Shit...sedap bunyinya...busuk lagi membusukkan..
hehehe....Pakteh tengok bila Taik pegang taik...bunyinya tetap busuk...
Sebab tu bila Pas perintah kelantan...bunyinya tetap sama....Air..Air....Air...
aduih...semudah menguruskan Air pun hancoq...apa lagi nak jaga negara....

Kedah pun sama....buka paip kluaq angin....bayaq bil utk ayaq...yang depa bagi angin...betoi-betoi masuk angin kluaq asap....betoi-betoi busuk lagi membusukkan...

Selangor.....hahaha...ini lagi kartun......Kelantan dan Kedah sekurang-kurangnya cuba baiki kelemahan...tapi Selangor dah jadi kura-kura dalam perahu.....

Bayangkan Rakyat Selangor perlukan Air Terawat...Khalib Brahim pi dok jaja empangan-empangan dalam Selangor masih penuh airnya.....Exco berkaitan pun turut dendangkan irama yang sama...

Sapa kata Air Mentah tak cukup....masalah sekarang ialah Air Terawat......
Nak rawat air perlu loji...seperti juga nak rawat orang perlu hospital.....kalau takdak hospital..hangpa timbun bertan-tan ubat dan medic tool pun tak berguna.....

Jadi ayaq empangan di Selangor yang katanya berlambak-lambak tu...camna nak rawat kalau semua loji dah melebihi kapasiti pengeluaran.....

Hari ni Exco melalui Malaysiakini keluarkan kapasiti air mentah di empangan dalam Selangor...
ADA BAIKnya puak SYABAS keluarkan kapasiti pengeluaran di semua loji yang ada.....

Nak tipu rakyat mudah tapi ingat...bukan semua rakyat bodo.....hehe....

Kalau suruh khalid Brahim minum ayaq empangan yang katanya melimpah2 tu...mau ka....betoi2 putar sigh la.....
Cara untuk tingkatkan pengeluaran salah satunya tambah loji sebab dimaklumkan kapasiti pengeluaran terkini sudah maksima.......teramat asas bacaa kira-kiranya tapi Khalid Brahim buat kura-kura dalam perahu...

Kerana politik taik....Seluruh rakyat Selangor, KL dan Putrajaya tercium bau busuknya....

Friday, July 13, 2012

Edisi Bongkar..! Kedahla DEDAH & BONGKAR Kepincangan rancangan jahat Anwar berkaitan Petronas

Melihat kepada tajuk yang diberikan oleh Kedahla...WOW...."Petronas jadi lubok duit pemimpin UMNO, Nak wat gena..biaq penyamun perintah Malaysia" Tajuk yang secara khusus dan jelas merujuk kepada pemerintahan BN/UMNO sejak petronas ditubuhkan hingga kini.

Agak panjang artikel yang dikeluarkan dan Pakteh tercari-cari penulis artikel tersebut samada Saiburi Sudin ka, Mat Kering Bakaq Bata kaa atau Tok Senapi..ermm..mungkin Pak Dee Jantan. Rupanya bukan depa semua yang tulis...bukan...patut jauh betoi jalinan ayat dan ruang lingkup topik yang dibicarakan.

Secara umum, Pakteh akui penyunting artikel ini, Bill Tarrant dan Michael Williams membuat kajian terlebih dahulu sehingga mengetahui agak mendalam data-data yang dikeluarkan. Laporan tambahan oleh Rosenberg Mica di Mexico City dan Yantoultra Ngui di Kuala Lumpur turut menyedapkan lagi isi kandungan artikel tersebut dan yang paling penting terjemahan ke Bahasa Melayu oleh Hasani Mohamed memudahkan orang tua kampung seperti Pakteh memahami apa yang disampaikan.

NAMUN...secara khusus.....tulisan ini sekadar jasad tanpa roh. Tulisan yang hanya lahir secara fizikal tetapi tidak disertakan dengan aura dari hati. Pakteh tidak ambil peduli tentang ini kerana sedar penulisnya bukan bernama Abu bin Kasim atau Sanusi bin Leman. Jadi apa nak diherankan jika penulisannya sekadar seperti kakak tua yang mampu berkata-kata tetapi tidak memahami apa yang dituturkan.

Intipati yang boleh Pakteh dapat dari artikel tersebut (boleh rujuk di blog Kedahla) ialah:

1. Petronas berjaya dibangunkan oleh kerajaan sejak penubuhannya pada 1974 Petronas ialah satu-satunya Syarikat Malaysia yang tersenarai dalam Fortune Global 500, Ianya tempat teratas di seluruh negara Asia Tenggara. Eh eh...kalau penyamun yang jaga...mampu tersenarai? jangan main belakang bro....sat hang kata Penyamun jaga tapi dok publish artikel yang mengakui Petronas hebat. Ikhlas Pakteh tanya...dari 1974 sampai 2012 ni....berapa kali Pas atau pembangkang jaga Petronas?. Jika dah Petronas berjaya...itu membuktikan apa? Jangan la bewak pun sanggup kata burung demi nak tegakkan benang yang basah.

2. Bila syarikat milik kerajaan, pasti halatujunya sedikit sebanyak akan mengikut arah kehendak kerajaan. Jika ada kakitangan yang merasakan syarikat tersebut berjalan seperti yang dikehendaki secara individu apabila terpaksa menurut tuan yang menubuhkannya...agak-agak sapa yang kena blah?...kerajaan Malaysia atau pekerja di Petronas. Bersyukurla dapat kerja di Petronas....Tanya Rafizi kalau nak tau...

3. Artikel ini menulis CEO dan pegawai atasan dilantik melalui perkenan PM, Apa masalahnya?....Syarikat pun milik kerajaan, takkan nak mintak perkenan Anwar Ibrahim. Tetapi sistem yang sama digunakan sejak dulu hingga Petronas kini menapak mercu kejayaan.

4. Pas dok riuh satu Malaysia kata Petronas rizab minyak banyak..sebab apa tak turunkan harga minyak. Pasai pa Brunei boleh buat. Terang lagi bersuluh artikel ni dah habaq...Malaysia ni rizab minyak dia cuma rangking ke 28 dunia ja. Jadi kepada paklong-paklong di kampung...jangan dok kena tipu dah dengan ceramah pemuhong Pas.

Artikel yang dikeluarkan mengambarkan kerajaan sepatutnya jangan ambik banyak sangat duit dari petronas. "Pada Khamis, syarikat itu mengumumkan ia telah memperolehi Syarikat "Joint-Venture" Kanada nya, Progress Energy Resources Corp, pada harga US$ 4.7 bilion. Beliau mengumumkan lebih banyak lagi selepas ini.

"Untuk melakukan itu, kita perlukan tunai," kata Shamsul dalam ucapannya

Setakat hari ini...itu sahaja yang digunakan oleh Kerajaan BN pimpinan Najib dan PM terdahulu.

Mari kita sama-sama nilaikan apa pula JANJI ANWAR?

1. PTPTN.........Hapus dan kos pengajian gunakan WANG PETRONAS.......Jika belum guna wang petronas untuk kos pengajian di IPT pun Petronas kata mereka perlukan tunai............APA akan jadi jika langkah Anwar ini dilaksanakan? Terima Kasih Kedahla kerana membuktikan hasrat Anwar dan PR tu silap dan salah dan berniat jahat iaitu menghancurkan Petronas......eh eh...Pas dalam PR laa....soriii..

2. Kos kenaikan harga minyak. Masih ingat debat Anwar dengan Ahmad Shabery?.....Anwar nak tampung lagi kenaikan harga minyak dengan wang Petronas....eh eh......

Agak-agak jika kerajaan BN hari ini yang berjaya membawa kegemilangan hebat kepada Petronas hingga mahsyur di seluruh dunia PUN dituduh PENYAMUN............KATEGORI mana pulak kita nak letakkan ANWAR?......peliwat Petronas atau pembalun Petronas atau apa?.....Harap Kedahla boleh berikan jawapan.

Akhir kalam....juga dari artikel yang sama yang Pakteh petik dari kedahla...."Sebagai syarikat minyak negara, Petronas mempunyai reputasi yang baik bagi tadbir urus. Pada 2011 Kertas Kerja Bank Dunia mengenai tadbir urus dan prestasi syarikat-syarikat minyak nasional meletakkan Petronas sedikit melebihi purata global"

Hehe...sebenarnya Pakteh dan blogger tak perlu pun buckup kerana artikel itu sendiri telah membuktikan betapa hebatnya BN/UMNO membawa kegemilangan kepada Petronas.

p/s 1: Biaq betoi......takkan Kedahla sengaja nak siarkan artikel ni untuk kenakan ANWAR.....

p/s 2: Agak-agak jika Petronas bukan GLC.....apakah CEOnya akan bernama Abu bin Kasim atau Leman bin Dolah?.....Fikir-fikirkan............

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih