Thursday, December 13, 2012

Pas kelantan bermain dengan HUKUM

Tidak sukar untuk menilai keikhlasan seseorang dalam melaksanakan amanah. Tindakan kerajaan Kelantan dalam isu gunting rambut boleh dijadikan contoh terbaik.

Kerajaan Kelantan sebelum ini telah mengeluarkan arahan agar tukang gunting rambut wanita tidak dibenarkan menggunting rambut pelanggan lelaki bukan muhrim dan arahan ini perlu diikuti oleh semua pengusaha salon gunting rambut tanpa mengira agama.

Namun akhirnya arahan itu ditangguhkan apabila ada bantahan dari DAP (Pakteh sebutkan parti ini kerana ini parti sekutu mereka, berbanding MCA/gerakan yang memang musuh PAS).

Persoalannya disini, Apakah rasional larangan tersebut dan apakah pula tujuan ditangguhkan?. Amat jelas tindakan-tindakan PAS Kelantan lebih bersifat mementingkan urusan parti berbanding amanah agama Islam.

JADI.....jangan pelik apabila Tun Mahathir Mohamad Pernah menghalang HUDUD PAS yang gagal didraf dengan baik apabila orang bukan Islam dikecualikan dari pelaksanaan hukum hudud. Jika semudah kes gunting rambut pun Pas Kelantan terpaksa akur/tunduk/Yes Bro kepada DAP.....agak-agak anda...apa pula jadinya jika Pas nak laksanakan hudud yang dibantah keras oleh DAP sejak dulu?

Eh eh....jika Negara Islam sanggup diubah kepada Negara Berkebajikan...apa la sangat hudud Pas tu.....kan?

p/s: Harapan Pakteh..PAS .buat draf hudud yang menepati kehendak Islam..bukan mengikut kepentingan parti....pasti UMNO/NAJIB tidak ada alasan untuk menolak.

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih