Monday, February 28, 2011

EDISI SPR & SPRM: UMNO/BN akan KALAH di KEDAH

Suruhanjaya pilihanraya disebut SPR, Suruhanjaya pencegahan rasuah Malaysia pun disebut SPR, kini SPRM.

Pakteh rasa, sekali sekala yang jaga RASUAH ni kena masuk p ke pejabat yang jaga pilihanraya. Bukan apa, pakteh tengok apa yang terjadi kepada daftar pemilih yang keluaq baru-baru ni pelik sangat. Jika dulu kes orang masih idup dikategorikan orang mati atau orang mati dijadikan orang idup hanya berlaku skali skala, Kini dah jadi keterlaluan. amat-amat pelik jika orang yang dah bertahun2 mengundi tiba-tiba hilang....bukan sorang dua tapi sampai 30 orang. Kampung pakteh 6 orang hilang dan ABAH pakteh juga tidak tersenarai sebagai pengundi sedangkan sudah lama menikmati keseronokan mengundi. APA DAH JADI?...

Apakah sistem yang ada pada SPRM kini TERLALU GOBLOK sehingga sebegitu mudah sesiapa sahaja kakitangan yang berhati setan memadamkan nama pengundi mengikut naluri kepartian masing-masing?.
Pakteh tak kisah usaha parti masing-masing mendaftarkan semula nama-nama mereka yang tercicir tetapi MENGAPA, BAGAIMANA, KENAPA, DIMANA perkara ini BOLEH BERLAKU.

Bagi pakteh, data pengundi adalah teramat SULIT dan HANYA PEGAWAI LAVEL/TAHAP tertentu sahaja mampu MEMADAMKAN NAMA PENGUNDI. Untuk memadamkan rekod pengundi seseorang warganegara yang LAYAK MENGUNDI, pasti ada prosedurnya, dalam erti kata lain...pasti ada carta alir bagaimana proses untuk membuang nama pengundi dilakukan. Persoalannya....bolehkah PAKTEH mengetahui nama ABAH pakteh ini tercicir ditahap/lavel mana? dan siapa yang bertanggungjawab?.

JANGAN SALAHKAH SISTEM KOMPUTER....tu alasan tahap bangang, MENGAPA SETIAP WARGANEGARA TIDAK PERNAH KEHILANGAN NAMA MEREKA DARI SENARAI REKOD DI PEJABAT PENDAFTARAN NEGARA?. BAYANGKAN JIKA TIBA-TIBA NAMA KITA TIDAK WUJUD DALAM REKOD PENDAFTARAN NEGARA...JADI MANUSIA TANPA NEGARA..... Itu untuk rekod lebih 27 juta warganegara....
Sedangkan SPRM hanya menguruskan warganegara yang berdaftar/layak sahaja....PASTI...pakteh amat-amat pasti...SEBOTAJ/KHIANAT dari ORANG DALAM....

Menjadi TANGGUNGJAWAB KERAJAAN YANG MEMERINTAH UNTUK MENYELESAIKAN ISU INI....pakteh sedang BERFIKIR-FIKIR samada ABAH pakteh NAK DIDAFTARKAN SEMULA atau BIARKAN SAHAJA IANYA BERLALU sehingga MELEPASI PRU13...(Pegawai SPRM WAJIB mai UMAH ABAH pakteh..MINTAK MAAF dan JELASKAN APA yang BERLAKU dan Kalau ABAH pakteh nak DAFTAR SEMULA...Baguihla...sekurang2nya...1 UNDI MASIH ada peluang untuk UMNO)

Jika BN kehilangan 150 di SETIAP PETI UNDI, agak-agak berapa kerusi BN boleh menang ni KEDAH?....pakteh yakin, jika strategi SETAN ini yang diguna pakai oleh POKKA HIJAU....UMNO/BN akan BUNGKUS sekali lagi di Kedah.

1 comment:

Anonymous said...

SPR KENA SIASAT JIKA BENAR PERKARA INI BENAR TERJADI TAK MUSTAHIL ADA PEGAWAI SPR YANG MIRIP PEMBANGKANG YANG MEMBUAT KERJA YANG TIDAK AMANAH INI.KALAU ANGGOTA KERAJAAN PUN ADA YANG SOKONG PEMBANGKANG TAK HERAN ADA YANG MACAM ITU DI SPR.SAYA PUN PELEK JUGA TAK BOLEHKAH MEREKA BEKERJA MACAM ORANG ISLAM SAPERTI KATA USTAZ AZIZAN MENGAPA KENA BUAT KERJA YANG TAK BETUL SEDANGKAN MEREKA TELAH DI BERI AMANAH UNTUK KERJA TERSEBUT JIKA TAK SUKA KERJA BOLEHLAH LETAK JAWATAN KERANA MASEH RAMAI YANG INGIN MENCARI REZEKI.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih