Tuesday, February 1, 2011

caca-merba sungguh..!!!

orang call pakteh tanya awat tak sembang langsung pasai TENANG...
hehehe..seminggu dua ni pakteh hilang selera politik. Ingatan!!! selera politik sahaja...selera lain masih membuak-buak..cuma selera makan tu nak kena jaga...makin bulat dan membulatkan...hahaha

Caca-merba sungguh pembangkang ni. Bila memang, inilah demokrasi, bila kalah...demokrasi berat sebelah kata Hj Hadi. Tak menang dan tak kalah kata LGE. Itu cakap politik dan pakteh terima seadannya spin sebegitu.

Yang pakteh anggap banghal cap padang pasir ni, apa kejadahnya Mat Sapu n 70 gerombolannya pi dok demostrasi depan kedutaan Mesir. aduih...tak terjangkau dek akal fikiran yang waras.

Disaat kerajaan bekerja keras memikirkan alternatif terbaik untuk selamatkan 11 ribu pelajar di Mesir (dibaca majoritinya pro pembangkang), Mat Sapu buat kerja gila di KL. Disaat wakil Putera malaysia dok tulung di Australia, wakil pembangkang dok mintak Hosni Mubarak letak jawatan.

Tuan-tuan dan puan-puan yang dihormati sekalian, Mesir ada lebih kurang 80 juta penduduk....100 lebih dah mati sebab tunjuk perasaan, tamadunnya ribuan tahun mendahului Malaysia....dia nak heran ka hangpa dok buat demo. Pakteh dok cari titik pertemuan punca geng 70 orang ni pi buat demo...tak jumpa-jumpa....akhirnya pakteh rasa...depa syok sendiri dan cari publisiti bodoh...

Isu di Mesir tu bagi pakteh adalah soal dalaman. Kerajaan Malaysia amat jrang masuk campur urusan dalaman seperti kes di Thailand dan Indonesia atau Filipina...Inikan pula ribuan batu jauhnya....fening-fening...

Mungkin ada baiknya PR hantar wakil ke sana, bantu pasukan penilai Malaysia untuk kongsi idea...atau kutip dana segera (jgn guna duit tabung Memali) untuk bantu pelajar pro hangpa disana.

jadilah pembangkang yang cerdik. pakteh rasa mat Sapu fening dengan isu tabung Memali yang DIRIUHKAN semula....

1 comment:

Anonymous said...

Sokong Pakteh,
Puak pembangkang ni cuma nak tambah gelemor saja terutama Mat Sabu. Bukan nak bantu selesai masalah. Yang tak cerdiknya mereka-mereka yang bersama beliau tu. Tak terfikirkah mereka bahawa Mesir adalah sebuah negara yang lain, kita rakyat Malaysia tak usahlah masuk campur. Macam inikah contoh kepimpinan yang hendak dipilih oleh rakyat Malaysia. Fikir-fikirkanlah.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih