Thursday, January 13, 2011

Edisi Malu: pakteh malu........

pakteh pernah marah dengan sasterawan negara yang lahirnya di Sik. Kg Banggol Derdap Sik, Shahnon Ahmad. Marah pakteh amat mendalam bila Shahnon tulis novel SHIT. Malu pakteh jadi orang Sik.

Marah pakteh hanya betul-betul marah bila pakteh dah baca novel SHIT yang busuk lagi membusukkan.

Pakteh juga pernah pertikaikan beberapa isu penulisan lagi namun yang pakteh betul-betul baca. Sekadar memekik kosong tanpa membaca isi kandungan, itu hanya sekadar akan memalukan diri pakteh dan keturunan pakteh.

Pakteh yang keja tebang buluh ni pun tahu malu jika menghentam perkara yang tak diselidik hujung pangkal, apa lagi manusia yang bergelar YB. Jika tanya pakteh apa itu YB, mungkin Yang Berhormat tapi dalam kes novel Interlok, YB pompuan Pas yang tak baca novel tersebut tapi pakat pi melalak sokong bakar novel tu..layak digelar Yang Bodoh, Yang Baghal, Yang Bengap, yang Bengong. hehehehe...bengong tu bahasa mudah di kampung pakteh.

Hati panas n tergelak sinis tahan perasaan malu (marah) memikirkan betapa Baghalnya YB ni...mungkin hanya inilah spesis yang ada. Tak tahulah pakteh. Dah beberapa hari dok pikir apa yaat sesuai untuk YB (baca Yang Baghal) begini....

Akhirnya......idea terbaik muncul ketika kepala taik yang busuk lagi membusukkan jatuh dengan kepantasan 0.005 saat melebihi kelajuan GABAN kedalam lubang jamban. Bedesup laju dan sepantas itu juga idea muncul.....yeah....pakteh malu...itu tajuknya. YB (dibaca Yang Baghal) tak perlu malu. Biarlah pakteh yang malu...

Pakteh malu kerana ada bangsa pakteh yang sokong walau membawa rebah

Betoika pakteh malu......memang pakteh malu...

pakteh malu apa?...pakteh malu sebab YB (dibaca Yang Baghal) tu pasti TERMALU....mungkin idea untuk menyokong bakar novel tu jugak dapat ketika kepala taiknya yang busuk lagi membusukkan berjaya memercikan titis air jamban ke muka. Ahhhh.....kali ni yang malu bukan pakteh...hehehe...sebenarnya pakteh tak malu...yang malu ialah YB (yang Baghal).

8 comments:

Anonymous said...

tu la pasal....nak cari nama...
bodoh punya melayu...
belum pun baca novel tu dah sibuk menjerit macam betina jalang tak dapat pelangan.
aku dah baca novel tahun 1974 lagi...
masa tu aku rasa betina ni bulu pahat pun belum tumbuh.
dia tau ke bila novel interlok ditulis..bila penerbitanya...
siapalah yang jadi bangang mengundi yb dr pariah ni.
malang betul siapa yang jadi laki dia.
mungkin nama dia nak sama dengan pariah-mariah sebab tu dia sibuk sokong puak ketul arang ni

Pakteh said...

Anon:

wow...hehehe...marah betul tuan...
sama la...cuma pakteh ni tercetus dalam ati ja...xsampai ati nak kluaq ayat2 lagu tu...

detguaq said...

Pakteh,

Sebenarnya Yang Baghal itu tidak perlu di baca sebagai Yang Baghal, pasal Yang Baghal itu sebenarnya benar-benar seorang Yang Baghal.

Atau mungkin dia mendapat idea untuk sertai demo bakar ala PARIA tu ketika enghumbankan tuala wanitanya yang sudah overflow kedalam lubang jamban dan air yang terpercik kemuka tu bercampur air jamban dan air haidnya!...Mungkinlah...sebab itulah dia menjadi Yang Baghal

tungau sik said...

Pak teh.Adakah semua YB=Yg Baghal

Pakteh said...

DetGuaq:

betoi jugak...tak perlu DIBACA Yang Baghal kerana memang benar-benar baghal...pakteh dok ingat pakteh ni betoi sangat dah..ghupa2nya silap jugak..ini bukan COBAAN lagi..ini memang betoi-betoi yang Baghal...

Tungau Sik:

Jika semua YB bertitle Yang Baghal, mana mungkin Malaysia berkeadaan seperti hari ini. Tungau Sik boleh melihat negara-negara luar yang tempoh kemerdekaannya hampir sama dengan Malaysia, di tahap mana negara tersebut kini?.

Tungau boleh juga melihat negara-negara yang merdeka lebih awal dari Malaysia, hari ini berduyun-duyun menyabung nyawa untuk bekerja di Malaysia.

bukan semua YB itu Yang Baghal tapi Yang Baghal itu ada dalam sesetengah YB.

non ulu sik said...

Pak teh.YB dulu ok. YB yg ada hari ini memang sesuai dengan istilah Yang Baghal atau Yang Bahlul.

Anonymous said...

aku tiap2 3 bulan balik kola neghang ikut laluan kola pegang-paghit panjang..
bila sampai tang sik..aku beghenti beli lemang..
tapi..oghang sik dah pandai mohong la ni...
depa ghebuih lemang di ghumah..bawa pi tepi jalan depa pediang bagi hangat.
bab had paling aku bangga..daeghah sik adalah satu2nya daeghah yang ada tanam anggorq.
aku cukup bangga..nak tengorq ladang anggorq tak kena pi luarq negagha dah la ni.
kalu dulu cuma dapat tengok hutan buloh..la dah ada ladang anggorq.
jalan pun dah elok daghi gulau ka degheyan bughong.

Pakteh said...

Non Ulu Sik:
hehehe...pukoi borong...

Anon:
Ladang anggoq tu pakteh dok tenung dari luaq jaa...
Jalan dari Gulau ke Durian Burung memang elok.
Bab lemang di jln batu lima tu...pakteh no komen sebab kes rebus ni slalunya sekadar khabar angin. Lebih mudah dibakar n jaga api elok2 dari dok rebus. Memang orang kata rebus buluh nampak elok tapi pakteh percaya....bisnes yang betul n jujur akan menghasilkan pulangan yang lumayan.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih