Tuesday, December 28, 2010

Edisi Siasat: jangan harap balaci sahaja daftar mengundi

Artikel ini merujuk kepda tulisan muda tengah

Saban kali mesyuarat di peringkat cawangan atau bahagian, pasti ada yang bangkitkan isu daftar pemilih. Kumpulan sasar ialah anak muda yang gagal mendaftar. Diterjah kononnya tidak patriotik dan gagal menyelami hasrat sebuah negara demokrasi. Maka SPR pun keluarkan dana memberikan insentif kepada wakil setiap parti untuk mencari dan mendaftarkan pengundi baru.

Adakah kita terlupa atau sengaja buat-buat lupa atau mungkin kita terleka dan teralpa. Rupa-rupanya ramai juga Sang pengembala diatas sana yang enak diulit kerusi empuk tidak memandang walau sebelah mata tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia. Lebih parah mereka ini dari kalangan ketua-ketua GLC atau anak syarikat GLC yang kononnya menjadi pendokong kepada hasrat nurani kerajaan menjana ekonomi negara.

Bagaiman boleh berlaku seorang yang berkedudukan masih belum pernah mengundi sedangkan umur dah separuh masak?. Ini membuktikan bahawa tuduhan/kenyataan ramai blogger sebelum ini adalah benar iaitu....GLC yang ditatang oleh kerajaan BARISAN NASIONAL/UMNO ini dimiliki oleh orang-orang yang tidak ada semangat patriotiknya. Dipacu oleh mereka yang tidak ada jiwa UMNO/BN malah ramai yang terang-terang memusuhi UMNO/BN.

Siapa yang melantik mereka....fikir-fikirkan.

p/s: KEDA di Kedah ni Pengerusinya adalah juga Ketua Perhubungan UMNO Negeri...Dato' Bashah...agak-agak mampu tak Bashah buang semua daki-daki hijau yang melekit di KEDA tu??....pakteh tak halang orang cari makan sara anak bini...tapi kalau dalam bekerja masih berpolitik malah membuat honar kepada orang yang membayar gaji anda....elokla daki-daki ini di cuci.

2 comments:

Gerakan Timur said...

Saya pun dah link kan blog pak teh. Terima kasih.

Salam Perjuangan dari Gerakan Timur.

Pakteh said...

Gerakan Timur:

Terima Kasih

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih