Monday, December 13, 2010

Edisi Liwat: Anwar diperangkap!!.. apa maksudnya?




Sejak dari kecik, pakteh memang agak mahir dalam soal memasang perangkap. Semasa di sekolah rendah, burung dan ikan merupakan mainan utama dan cara mudah untuk mendapat kedua binatang peliharaan ini ialah dengan memasang perangkap. Amat mudah memasang perangkap kerana pakteh amat mengetahui makanan kegemaran sang burung atau ikan. Pelbagai cara digunakan untuk memerangkap burung, salah satunya dengan meletakkan jebak/sarang yang mempunyai perangkap bersama dengan denak (burung yang jinak). Setiap burung yang tertarik kepada denak PASTI akan terperangkap dan akan menjadi milik pakteh. Cara kedua yang pakteh gunakan ialah dengan meletakkan umpan yang menjadi kegemaran burung. Contohnya buah pisang yang masak ranum lagi kekuningan yang dikupas kulitnya, pasti sang burung yang terbiasa makan pisang akan menggeletar kepaknya, berdegup jantungnya, meleleh air liurnya melihat pisang yang terhidang. Kebiasaannya berakhir dengan burung tersebut menjadi milik pakteh kerana jarang sang burung sanggup meninggalkan umpan kegemaran walaupun tahu ianya ialah perangkap pakteh.


Pakteh amat faham, perangkap hanya akan terkena jika umpan yang digunakan adalah memang SAH menjadi kegemaran mangsa yang bakal diperangkap. Contoh mudah, jika pakteh letakkan rumput sebagai umpan kepada harimau, kebarangkalian untuk pakteh dapat memerangkap mangsa adalah rendah, jadi umpan yang bersesuaian adalah perlu dan penting. Jadi jika seekor burung yang ditangkap dan dikurung kerana memakan buah pisang yang pakteh letakkan dalam perangkap, burung tersebut perlu diakui sebagai PEMAKAN PISANG. Soal samada burung itu termakan kerana diperangkap atau memang kebiasaanya burung tersebut makan bebas di pokok-pokok pisang, ianya sudah menjadi persoalan kedua.

Begitu juga dalam kes Anwar dikatakan diperangkap untuk meliwat Saiful, Jika Anwar bukan seorang peliwat, mana mungkin kejadian liwat akan berlaku kerana naluri untuk meliwat hanya ada pada seorang peliwat.

p/s: Kalau hang bukan suka pisang PASTI hang dah lari....dan takkan terperangkap. Hanya jauhari mengenal manikam....Anjing kalau dah terbiasa makan taik..tak dapat makan, dapat cium bontot pun dah okkkk...

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih