Wednesday, April 17, 2013

#savekedah: PUAK PAS DAH KEPANASAN..!! Sifat jahat dan jahil dipamerkan

Inilah natijahnya apabila bertuankan seorang peliwat dan penzina. Jika dulu masih ada sedikit kebaikan dikalangan puak Pas, kini selepas agak lama bertuankan Anwar Ibrahim, segalanya terbuang entah kemana.

Sejak selepas Sik tewas 2-1 ditangan Pas, Pemuda UMNO menggerakkan jenteranya untuk memastikan Sik sentiasa berkibar bendera BN. Sesiapa pernah bertandang ke Sik, pasti akan mengakui hal ini malah DS Shahidan Kassim yang dijemput untuk merasmikan mesyuarat Pemuda 2012 juga berpendapat sedemikian.

Apa yang ingin Pakteh bangkitkan, Puak Pas sangat tidak senang dengan jumlah bendera BN yang gah berkibar di seluruh pelusuk Sik. Kekuatan jentera Pas tidak mampu menyaingi jentera BN yang tersusun kemas. Ditambah pergolakan dalaman Pas yang galak berebut jawatan, jentera Pemuda Pas boleh dikatakan gagal di Sik.

Apabila gagal bersaing secara sihat, Puak Pas mula mengepak, mematah, mencabut, membuang dan menghilangkan bendera BN. Kejahatan ini berterusan dan Pakteh amat terkejut apabila ianya turut merebak ke kg Pakteh. Sejak dulu penduduk kampung saling mengait persefahaman walau berlainan politik tetapi kali ini amat pelik. Malam pertama bendera dipasang sudah kedengaran "bodoh" dan sebagainya. Apakah ini ajaran Mat Sabu Syiah atau Haji Hadi?. Keesokan paginya ada buluh bendera yang sudah dipatah-patahkan. Tempat Pakteh bukannya seperti tempat lain yang terpaksa menggunakan buluh gred rendah dan muda. Tempat Pakteh adalah antara kawasan yang mempunyai hutan buluh paling banyak di Malaysia. Gred yang digunakan adalah gred super yang panjang, tahan, lurus tidak bengkok malah mencanak naik ke atas apabila dipacak kedalam tanah.

hari kedua dan hari2 berikutnya, episod malang kejahatan Pas sudah tidak ada kesudahan. bendera di pondok panas dibuang, dan pelbagai lagi kerosakan yang sukar dimengertikan.

Pakteh faham...jentera Pemuda PAS kampung Pakteh lumpuh terus. ketua Pemudanya dibuang daerah kerana mengedar dan menagih dadah. Sejak kecil itulah sifatnya..rakan pakteh juga. Dulu ganja dihulur untuk setiap aktiviti pemuda Pas. Pemuda UMNO huluq rokok cap john ja tapi Pemuda Pas huluq ganja...wow. tahun ni...sunyi sepi...harapkan PeTUA ja yang dok pasang bendera...semuanya punca....dadah. Jadi jalan terbaik ialah..sebotaj segala apa yang UMNO buat.

*Pemuda PAS di kampung Pakteh kurang tahun ni....bukan p Lahad Datu tapi kena buang daerah dan di Pusat Serenti. (salah UMNO ka?)

1 comment:

Anonymous said...

Tahniah Kepada Dr Mansor.........
Tahniah kepada IR Nawawi....
Tahniah kepada Dato Shaarani (Kota Tampan)
ex-student 5M1 SMSK 1978.
Satu rekod - 3 Malay Medium berjaya
dlm politik.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih