Monday, April 30, 2012

SPR Malaysia mundur kata wakil Anwar dari Pakistan

Anwar berjaya membawa suara asing ke Malaysia dan mengutuk sistem di Malaysia. 
Pakteh agak gusar apabila membaca artikel Malaysiakini bahawa SPR Malaysia mundur.

Gusarnya kerana Pakteh tidak benar-benar tahu sistem pilihanraya negara lain. Bagaimana dijalankan atau bentuk seperti mana namun apa yang Pakteh sedar, Malaysia telah melaksanakan 12 Pilihanraya Umum dan begitu banyak pilihanraya kecil yang menyaksikan hampir semua parti politik yang ditubuhkan di Malaysia pernah memenangi Kerusi parlimen dan DUN.

Memetik sedikit tulisan Leven Woon, 29 April 20012, Senator Pakistan itu, Mir Hasil Khan Bizenjo berkata beliau terkejut apabila mendapati Malaysia, sebagai sebuah negara moden, masih mempunyai sistem pilihan raya yang tidak membangun.

Apapun komen senator itu, akhirnya Pakteh tergelak sendiri...owhhhh Pakistan...ingatkan dari negara mana.

Soalan Pakteh kepada senator tersebut atau baik juga dijawab oleh Anwar.......

1. Berapa wakil pembangkang di Malaysia pernah di tembak mati?.atau perlu Pakteh ingatkan kepada Senator Pakistan tersebut bahawa saat kematian Banazir Bhuto masih jelas tergambar di benak minda rakyat seluruh dunia. Anwar nak jadi ketua pembangkang pertama yang ditembak mati?

2. Berapa kali Malaysia pernah melalui rampasan kuasa samada oleh ahli politik atau tentera?. Seluruh dunia masih mengingati Jeneral Musyarraf merampas kuasa dan memerintah sebegitu lama. Apa pihak berkuasa pilihanraya buat?. 

Cukuplah sekadar dua perkara besar yang berlaku di Pakistan untuk membuktikan betapa bobrok dan rosaknya amalah demokrasi di sana. Janganlah kerana Dr Anees Munawar pernah diliwar Anwar, Senator Mir Hasil Bizenjo juga untuk turut juga merasai nikmat diliwat.

Biarlah Malaysia maju dan moden dengan acuannya sendiri. Mengapa perlu dijemput golongan yang rosak untuk memperbetulkan peradaban yang sedang dicipta oleh rakyat Malaysia. Menolak teguran bukan bermakna membuang penambahbaikan tetapi biarlah yang menegur itu lebih sempurna dari yang di tegur. Janganlah membawa ketam untuk mengajar kita berjalan betul. Akhirnya terserlah suara hati Anwar...hidupnya yang jauh terpesong sentiasa inginkan sesuatu yang lain dan luar tabie. 

p/s: Pakteh hairan mengapa Anwar masih menjemput wakil Australia yang terbukti penyokong tegar LGBT untuk bersama-sama gerombolan orang luar untuk menilai sistem pilihanraya di Malaysia....Anwar..Anwar...tak sudah sudah hang ni dengan pungkoq....bawak bertobat la...

Lihatlah cerdiknya perancangan jahat berpaksikan zionis. Ketika BERSIH 3.0 dilaungkan, Anwar turut mengundang kuasa luar mencaci sistem SPR. Benar-benar petualang.

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih