Wednesday, October 26, 2011

FAM anti kerajaan


Ketika pihak kerajaan BN sedang berusaha menangani kenaikan harga barang. Ketika DS Najib melancarkan Kedai 1Malaysia, Menu 1Malaysia, Klinik 1Malaysia dan pelbagai lagi bentuk bantuan/subsidi bagi mengurangkan harga barang, FAM mengambil langkah sebaliknya.
Kenaikan sekitar 70% amat mengejutkan dan inilah kenaikan terbesar dipasaran walaupun Bajet 2012 yang diumumkan PM baru2 ini belum lagi dirasai rakyat.
Pakteh merasakan FAM adalah pelopor kepada kenaikan harga barang atau FAM ada pencetus semangat kepada peniaga untuk naikkan harga barang.
Tahniah FAM....
Ketika rakyat mulai bangga memakai jersi Harimau Malaya, FAM kembali bersifat bodoh sombongnya.

5 comments:

Anonymous said...

setuju kenyataan pak teh... Takkan FAM tak sedor tindakannya merugikan para penyokong. BUkan setakat bodoh je pakteh, bodoh bangang dan bangsat... ni mesti ada agen2 pak nuar berahi dlm FAM ni...

Dolah Doleng said...

aku sokong dgn FAM.Orang kita semua nak murah dan free.FAM bukan anti kerajaan.Ini satu tuduhan yg tak betul.Mentaliti orang melayu memang tu.Sukan tak akan maju kalau semua nak murah dan free.Kalau tak setuju dgn harga tu tak payah lah susah payah buang masa,tenaga dan duit ringgit.Awat kalau tak masuk stadium orang melayu jadi ketinggalan ke.Itu lah mentaliti melayu yang masih mimpi murah dan free.Aku setuju dgn FAM untuk kemajuan bola sepak negara.Kalau main dalam kebun getah free laa.


dolah doleng.

Non Ulu Sik said...

Pak Teh: minta lah Ostat Azizan/Exco PAS/YB PAS/YB UMNO/Mneteri UMNO.seponser sikit.Nak jaga undi niiiiiii...

Pakteh said...

Anon 10:20
FAM mengejutkan ramai orang.....terutama sokongan peminat kembali kepada bolasepak.

Dolah Doleng
Pakteh memang Melayu tapi adakah yang mempertikaikan tindakan itu semua MELAYU?. Adakah FAM itu milik Melayu?
mengapa isu ini dikaitkan dengan MELAYU?....adakah kerana pakteh melayu kerana majoriti pemain bola MELAYU atau majoriti penyokong bolasepak itu MELAYU.
Perkara terbaik yang sepatut dibuat ialah UMUMKAN kenaikan harga itu lebih awal. jadual perlawanan akhir piala Malaysia bukan dibuat kelmarin dulu atau minggu sudah tetapi telah berbulan lamanya. Jika dari awal dimaklumkan harga tiket RM50, peminat akan bersedia dan jika ada bantahan sekalipun, makluman dan sebab musabab kenaikan harga dapat dijelaskan dengan lebih terperinci. Bukankah pelik apabila presiden, timbalan presiden, menteri belia & sukan merayu dikurangkan harga tiket...!!
Jika pengumuman awal dibuat, sudah pasti segala tindakan dapat dibuat lebih mudah.
Ini bukan mentaliti melayu yang inginkan murah.....ini ialah mempertikaikan harga dari RM30 kepada RM50....Dolah Doleng..RM30 tu bukannya murah tetapi diterima peminat.....kenaikkan RM50 juga akan diterima jika maklumannya lebih awal.....harap anda faham isu sebenar.
Pakteh turut mempertikaikan kenaikan ini kerana ianya berkebetulan dengan masalah kenaikan harga barang kini...
Mungkin selepas berakhirnya musim ini, FAM boleh membuat ketetapan kenaikan harga tiket disetiap stadium....
pasti peminat takkan bising jika dimaklumkan lebih awal.

N9 & Ganu dah maklumkan peminat hanya perlu bayar RM30...lagi RM20 ditanggung oleh kerajana negeri....
Bagi pakteh...ini merugikan duit rakyat yang boleh digunakan untuk tujuan lain. Apapun...duit itu akan masuk kembali ke poket persatuan bola negeri masing2 dan ini pasti berbaloi.....

Anonymous said...

>depa penaik harga mungkin dok standby takut stadium terbakaq kena bunga api@mercun...duit lebih tu mungkin nak guna pebaik stadium kot!!!

>tengok dalam tv jer!!
>apa nak kecoh2!
>Hak astro dok penaik harga langanan kita tak kecoh.....
>tah2 astro pun anti kerajaan jugak ka???hehehe

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih