Wednesday, June 5, 2013

Dah sebulan dah.. !! cukup cukup sudah...!! Lain kalilah...

5 Jun 2013 bukanlah hari yang ada apa-apa. Cuma hari biasa seperti hari lain, tidak ada istimewanya. Cuma hari ini, genap lingkaran sebulan BN menerajui semula negara dan ditambah kemanisan itu dengan BN Kedah kembali memimpin negeri.

Sebulan yang benar-benar mencabar. Bukan menafikan kekuatan PR yang dipimpin oleh Anwar Ibrahim tetapi hakikat harus diterima iaitu BN telah sebulan memerintah Malaysia pasca PRU13. Anwar Ibrahim gagal menakluki Putrajaya biarpun segala kejahatan Yahudi digunakan. Pelukan erat terhadap DAP menyebabkan nafas jahat Anwar berjalan lancar tanpa boleh disekat. Red Bean Army dan gerombolan penfitnah tegar PR melakukan segala-galanya untuk menduduki Putrajaya.

Pakteh akui kehebatan Anwar dalam soal melakukan perkara jijik. Cuma Anwar perlu sedar sehebat mana pun perancangannya, ketentuan Allah SWT adalah ibu segala perancangan. Jika dihalusi secara telus, PR akan kalah teruk jika mereka bermain PRU13 secara jujur seperti BN.

Apakah ini satu notis akhir untuk BN agar PRU14 nanti, pertahanan yang lebih kuat perlu dibuat?. Segalanya bergantung kepada Penguasa yang dilantik. Lupakan hal ini sebentar kerana Pakteh sekadar ingin bersembang santai....

Ketika BN ingin meraikan kemenangan terindah di Kedah, berita TS Ostat Azizan sedang sakit sampai ke telinga Pakteh. Ya betul ketika sibuk berkempen, banyak kelemahannya didedahkan dan Pakteh antara individu yang turut melakukan perkara tersebut. Itu adalah lumrah. Namun berita penderitaanya yang begitu mengejutkan merencatkan kegembiraan meraikan kemenangan. Adat bertanding, apabila keputusan sudah termaklum, hubungan silaturrahim takkan terputus. Besar harapan Pakteh agar TS Ostat Azizan semakin bertambah baik.

Kekalahan Pas Kedah membongkar banyak perkara menarik. Disaat Selangor, P. Pinang menjadi semakin kuat malah Perak hampir dapat dirangkul, Kedah tumbang dengan teruknya. Sebagai pemerhati politik berstatus kampung, Pakteh menyedari Pas kedah sangat bermasalah. Ini bukan bermakna UMNO Kedah teramat baik namun Pas Kedah menjadi lebih teruk dari UMNO, maka akhirnya BN keluar sebagai pemenang. Mungkin istilah beruk dapat bunga kita boleh samakan dalam kes ini. Pas Kedah seperti dilanda keseronokan yang melampau seolah-olah itulah henjutan terakhir yang menuju klimak yang memberi kepuasan berganda. Pas terlupa istilah ejakulasi pra matang bilamana mereka teraba-raba menuju klimak akhirnya tertewas dipertengahan jalan.

Henjutan demi henjutan Pas Kedah sejak dari awal memerintah sudah mengambarkan mereka sangat tidak berpengalamn. Seolah-olah si teruna desa yang terpaku melihat gadis gebu didepan mata namun kaget untuk bertindak. Terketar tangan kaki sehingga sejuk menusuk tulang sum sum namun tindakan masih tidak berlaku. Gegar suara hanya berbunyi di kerengkung tetapi gagal ditafsirkan oleh bibir dan akhirnya....tertewas sebelum berjuang...itulah Pas Kedah. Namun amat Jalang sekali apabila sebelum beradu, gah suara..gegak gempita seluruh alam konon merekalah raja segala penyelesaian masalah. Segala kebaikan UMNO selama puluhan tahun sekadar sebutir pasir dikaki kiri yang pasti terjatuh apabila kaki melangkah. Tidak ada langsung jasa UMNO dimata Pas.

Memang selayaknya hari ini, Pas Kedah menjadi pemerhati kepada henjutan demi henjutan UMNO yang begitu gagah menuju puncak kepuasan. Rakyat Kedah akan merasai kepuasan ini....dan pasti jika kegagahan sebulan ini diteruskan....rakyat akan terus minta dihenjut dengan segala kebaikan dan kebijakan. Mereka telah sedar selama ini Pas Kedah hanya gah pada suara namun apabila mula menghenjut...mereka tertewas sebelum fail dibuka.

Saat ini, pakteh teringatkan angka 503 yang dijaja Pas Kedah tapi tak laku kerana mereka tidak ikhlas. Pada ketika ini juga.....elok benar rasanya Puak Pas Kedah mula menghitung berapa banyak kerosakan dan kerugian yang mereka buat sepanjang 5 tahun menjadi penguasa. InsyaAllah....pada kali ini..kita bersantai kosong tanpa data dan fakta...tanpa nama dan agenda...tanpa maklum dalam bicara......Pasti...untuk hari-hari berikutnya....segala Kejalangan Pas ketika menghenjut dahulu akan didedahkan...

p/s: Kata Pakteh....Betoika puak lantikan politik banyak yang kena penyakit buasir?....muka dah tak ceria 30 hari dah.............................betoi la kot...

**Note: Ayat pertama dari perenggan pertama : Pembetulan tarikh dari 6 Julai 2013 kepada 6 Jun 2013 - Maaf kerana tersilap tarikh. Terima kasih kepada mFBI

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih