Friday, June 7, 2013

Fitnah keji anutan Pas...? Kalau dah kalah...lainkalilah

Jumaat yang mengasyikkan. Curahan hujan membasahi tanah yang agak lama kekeringan. Mungkin ada tempat kontang tanpa air namun semalam...hujan membasahi bukit, lurah, dan dataran luas memberikan rasa tenang kepada insan pada pagi ini.

Sayang sekali, hari-hari yang perlu dilalui dengan rasa tenang diganggu oleh fitnah keji puak Pas. Sejak minggu lalu golongan penfitnah ini memainkan isu Datuk Paduka Mukhriz Mahathir (DPMM) MENGHARAMKAN kuliah agama  di kediaman rasmi menteri besar di Mentaloon. Yahudi manakah yang merasuk puak ini?.

Apabila semakin hampir dengan tarikh kuliah akan berlangsung dimainkan isu KONONnya rakyat marah kerana diharamkan. Rakyat mana?

Apabila terlalu hampir iaitu esok akan diadakan kuliah seperti biasa, bermula beberapa hari lalu dimainkan isu Rakyat melalui campurtangan mufti Kedah telah menekan Datuk Paduka Mukhriz sehinggakan kuliah ini terpaksa diteruskan.

 Lihat juga petikan dari blog kedah ke KL

Jawapan daripada Dato Paduka Mukhriz,Sebenarnya mengenai kuliah Sabtu di Mentaloon, apabila saya tanya dgn pentadbiran Masjid Zahir, mereka kata mereka langsung tak terlibat kerana pengisian kuliah terlalu berunsur politik PAS. Oleh itu bila saya cadangkan utk teruskan kuliah tanpa unsur politik, mereka kata itulah yg sebaiknya. Maka saya pun bincang dgn Dato Mufti mengenai pengisian tersebut. Walaupun sehebat mana PAS punya spin, Allah Maha Mengetahui. (Petikan dr blog kedahkekl)

Tuan tuan dan Puan puan...saudara saudari muslimin dan muslimah......LIHATLAH

Dasyatnya permainan fitnah keji puak Pas. Sepatutnya apabila kalah...terima hakikat dan bermuhasabah diri...akui kelemahan dan perbaiki kesilapan. Bukan dengan terus menabur fitnah.

Rakyat amat sedar bahawa selepas mengangkat sumpah sebagai MB Kedah, DPMM telah menyatakan kuliah agama di Mentaloon akan diteruskan seperti biasa. Yang Dajalnya ialah penfitnah ini secara jahat mendakwa DPMM mengharamkan kuliah agama.

Bagi Pakteh....buatlah kerja secara ikhlas. Tidak salah cuba menguatkan Pas malah dituntut kerana anda adalah ahli parti Pas...tanggungjawab anda menguatkan Pas. Namun menggunakan fitnah terhadap lawan untuk menguatkan parti....sudah pasti jawapannya ialah PAS AKAN KALAH TERUK PRU14 jika fitnah jahat sebegini dijadikan teras parti.

Pesan Pakteh: Bertaubatlah.....masa masih ada....jangan apabila terhukum...baru terngadah dan menyesal.

p/s: Betoika esok ada kuliah agama.....betoi la....mai la ramai-ramai...InsyaAllah dijamin tidak ada caci maki...ini kuliah agama...

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih