Friday, August 5, 2011

Ramadhan --- Hidayah dan Nafsu..!!

Semalam merupakan malam jumaat pertama ramadhan kali ini. Dipertengahan tarawikh, imam yang begitu lunak suaranya memberikan tazkirah pendek berkaitan nafsu. Paling menarik minat pakteh ialah sifat nafsu yang begitu besar malah digambarkan sebagai infiniti. Maka tidak hairan sekiranya ada insan sanggup berzina dengan isteri orang pada bulan ramadhan dan masih mampu bersandiwara berbuka puasa bersama khalayak.

Mimbar jumaat hari ini mengulas soal hidayah dan pakteh terpanggil untuk memperkatakan isu pemimpin bukan Islam yang bermuka-muka ketika menyambut ramadhan. Gelagat tian Chua dan LG Eng menimbulkan pelbagai tafsiran. Cuma sebagai umat Islam, Pakteh tidak putus harapan agar mereka diberikan hidayah untuk memilih Islam.

2 comments:

Non Ulu Sik said...

Sapa dia pakteh yg sanggup KARNOM bini orang ni.Sigai kepala bagi pakteh.

Dot said...

NON, SAPA LAGI KALAU BUKAN KING SPIN ALJUB...

TAK PERCAYA, TANYA NALLA..DIA YG BEKALKAN BINI/TUNANG/ANAK DARA ORANG DULU2 TU...

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih