Tuesday, December 13, 2011

Nak aku maki ka atau aku diam2 ja

Kalau ikut falsafah Pas...aku dah maki dah...
..
.
.
.
.
.
.
Projek keli belum untung, balak dan pasir dah boleh cover
itu kata-kata dari blog Kedahla...
.
.
.
.
Pakteh Kata pulak:
Adakah ini pengakuan benar bahawa memang PAS ambik balak dari projek ternakan keli?. Penjelasan Setpol MB Tn Hj Sanusi pulak adalah sebaliknya...

Tulis Tn Hj Sanusi di blognya""Sehingga pada satu hari, melalui telefon Ismadi, saya bercakap dengan pegawai perhutanan Batu 10…Bosss, saya Nordin!! Apa nak buat ni? Depa yang dok buka tapak keli tu bukak jalan luas sangat, masuk kawasan yang tak ada permit penggunaan. Kata Tok Renjer. Oh! Aku tak tau la pulak…orang mana buat keja tu? Tanya saya. Dia jawab..Siam! Saya tanya lagi...Kesalahan macam tu biasanya hampa buat macam mana.? Kami kena rampas mesin la bos! Kata Nordin. Oh! kalau macam tu, sila jalankan tugas Hampa! Jangan dok kira depa tu sapa... Selepas itu saya dengar, memang mesin kontraktor itu disita. Saya pun tak ambil kisah lagi. Padanlah masuk kampong orang tak jumpa tuan rumah dulu, masok hutan tak jumpa renjer…terimalah nasib!""
Yang mana satu ni? Ambik ka tak ambik?

Pasir oh pasir...ku sangka kau selautan dalam..rupa-rupanya pasir di atas, selut dibawah.....Wahai Kedahla...betoika bulih masyuk korek pasiaq di situ?....Setakat nampak dipermukaan..memang banyak pasiaqnya...untung...tapi sebenarnya...pasiaq disitu becampoq selut...

Eh eh...boleh ka ambik pasiaq tang tu? Apa status tanah tu....hahaha...sapa nak jawab....
Tapi kalau nak jawab...bagi kena elok2 tau.....bab daerah pakteh ni jangan dok buat tahana tak tentu hala. Ikut hati nak maki ja tapi tu bukan jenis Pakteh...
2 minggu lepas Pakteh lalu kot tu nampak la lori dok angkut machine kluaq...pasai pa?....

Keli lingkup....Balak balun....pasiaq takdak, sungai rosak...
.....................................................................

p/s: Awat kelihatan kureng masaknya jawapan Kedahla dalam isu ini..saja main2 kaa?

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih