Tuesday, June 30, 2009

Erti sebuah senyuman




Assalamualaikum
Senyuman yang penuh keikhlasan akan menyenangkan mata yang memandang. Jika sukar sangat untuk senyum, belajarlah bersungguh-sungguh kerana tanpa wang, senyuman boleh kita sedekahkan.
Acapkali pakteh melihat dan mononton isteri-isteri pemimpin dunia dan negara kita bertemu dengan rakyat bawahan dan apa yang pakteh nilaikan ialah senyumannya.
Apa yang menarik ialah kebanyakkan kerabat diraja mampu memberikan senyuman yang menawan serta menyenangkan hati rakyat. Jika di perlis, senyuman Tuanku Raja Puan Muda pasti meriangkan hati rakyat jelata. Memang tidak pernah sekali-kali lokek dengan senyumannya yang manis.
Pakteh kerapkali pernah berada dalam majlis Raja Muda perlis dan melihat sendiri bagaimana keluarga diraja ini begitu menjaga hati dan perasaan rakyat malah cuba sedaya mungkin merapatkan jurang perasaan diantaranya.
Senyuman dari pasangan kepada VVIP dan kerabat bukan sahaja dinilai oleh kalangan yang hadir malah mampu dilihat oleh seluruh masyarakat kerana adakalanya program2 ini akan disiarkan di kaca TV.
Sayang sekali jika mimik muka, kening dan apa sahaja yang ada di ruang muka silap ditafsir oleh yang empunya badan sehingga mengundang liabaliti kepada pasangan. Pakteh banyak mendengar bisik-bisik malah ikhlas pakteh katakan...pakteh sendiri masih tercari-cari senyuman manis yang boleh terbit dari isteri DS Najib. Demi survival UMNO/BN dan DS Najib sendiri...DS Rosmah perlu berubah. Pakteh sekadar rakyat bawahan yang pasti tidak mampu menggugat walau seincipun kedudukan dan pendirian DS Rosmah namun itulah hakikatnya. Mengapa perlu dibentuk bulu kening sebegitu tinggi sehingga menampakkan rasa ego dan kurang diplomasi dikalangan rakyat?. Belajarlah cara bagaimana melahirkan senyuman yang mampu memikat malah kalau boleh senyumlah selalu...kerana senyuman anda adalah penawar duka rakyat.
Harapan pakteh juga...berhati-hatilah dalam menerima tetamu anda kerana gambar anda menerima junjungan L K Yew tempohari seakan-akan membantu pembangkang mengiakan tanggapan DS Najib dibayangi oleh anda.
p/s: Betoika Najib ikut Rosmah....betoila...kalau x camna nak akad nikah?

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih