Friday, November 11, 2011

TERDEDAH...PKNS dan PKNK tidak ada bezanya....BOS gaji besar, masukkan KRONI...


eh eh..tersilap...bukan nak tulis hal PKNK...tapi pasal YIKED..
Bos gaji puluhan ribu tapi hasil kosong.....
Adik Exco yang tah apa apa diberi gaji tapi apa kerjanya di YIKED...
Inilah budaya PAS.....
Akhirnya yang kering ialah kantung YIKED....

bukan pakteh yang bukak cerita tapi ahli PAS sendiri yang mula bersuara bukak pekung PAS...

Eh Eh...tuan haji Sanusi pun terpalit?...apa ke halnya?....Pasir?? Balak??....
Iskk...takkan la pulak....Tuan Haji Sanusi ni bukanka dah bersumpah dalam blog pakteh dia tak ambik duit balak di Sik tu....

Oi Pakteh....di Sik memang la dia tak ambik...pasir di Sik pun memang la dia tak sebat....

Dah tu kalau Tn Haji Sanusi tak ambik...apa masalahnya?.....

Masalah sekarang ni orang dok kata dia guna proxy....rembat sana sini...
Iskkk...tak mungkin....Pakteh masih yakin dan percaya dengan Tn Haji Sanusi walaupun berbeza fahaman politik. Pakteh suka cara anak muda ni bekerja...malah sikap toleransinya jugak tinggi. Lagipun...Tn Haji Sanusi ni kalau tolong orang...dia tak tanya hang Pas ka atau hang hang UMNO....bab tu Pakteh suka kat Tn haji Sanusi nii....

Eh eh...Pakteh...bodek nampak.....??

Bukan Pakteh bodek..tapi benda yang betoi kena cerita....cuma susah sikit Pakteh nak buckup Tn Haji Sanusi bila orang dok tanya berapa gaji SETPOL MB?....Mat Pokok Sena bulih tulung habaq kaa?...

2 comments:

Abu Nawas said...

Pakteh: depa baru tau syoknya bila jadi gomen.salin kulit kata kan.

SANUSI said...

Alahai malaslah nak komen isu mcm ni...tapi kerana nama saya disebut, baik saya cerahkan sedikit untuk Pak Teh dan kawan2 Pak Teh yang byk sangat dzan yang laghoo ni. Skim saraan Seriausaha Politik ditentukan dibawah Akta 45(c) Parlimen Malaysia dan digunapakai di semua negeri.

Walaupun ada Setiuasaha Politik Menteri Kabinet dan Perdana Menteri diberi gaji dan elaun setaraf pegawai JUSA, tetapi Akta 45(c) menetapkannya setaraf pegawai bergred N54 dan Kedah dan kebanyakan negeri menggunapakai ketetapan ini. Skim saraan ini mencukupi buat saya membiayai keperluan dibawah tanggungjawab dan tugas saya, membantu perjuangan parti pada peringkat saya, menyewa rumah dan menyediakan keperluan hidup untuk saya dan keluarga. Kadang-kadang masih mampu membantu melayani keperluan pihak2 yang kesempitan yang menghubungi saya, datang ke pejabat atau saya cari sendiri.

Akta ini juga memperjelaskan bidang tugas dan tanggungjawab seorang Setiausaha Politik. Dengan amanah dan tanggungjawab yang dipikul ini, buat apa saya 'mempertinggikan tempat jatuh" dengan kerja2 yg sering ditohmahkan itu...

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih