Monday, September 12, 2011

Sanusi Setpol MB Kedah. Sapa menang sapa kalah?

Tn Hj Sanusi Md Nor, Setpol MB Kedah yg juga Ketua Penerangan Pas Kedah telah seminggu lebih memaparkan artikel yang ditulis oleh Dato' Tn Ibrahim Tn Man bertajuk " Yang Menang Tulis Sejarah, yang Kalah Membuat Puisi di blognya.

Artikel ini ditulis ketika isu Mat Sabu masih asyik dengan pendewaan hero komunisnya. Pakteh terfikir, apakah Dato Tn Ibrahim Tn Man benar2 menulis artikel ini yang kelihatan syahdu dan mendayu-dayu benar2 bertujuan menghakimi pasukan Pro UMNO/BN atau sejujurnya ditujukan kepada Mat Sabu?

Selaku orang politik, mana mungkin 100% nafsu ingin menang itu terhakis dan ini yang pakteh fikir terhadap tindakan Ketua Penerangan PAS Pusat ini. Masakan boleh dilupa kemenangan bergaya Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden Pas mengalahkan kelompok ilmuan Islam. Apa ilmu agama yang ada pada Mat Sabu selain dari mengaku membaca buku/kitab tulisan para ilmuan Islam lain. Pengiktirafan secara RASMI ilmu Mat Sabu dalam bidang agama....?

Bukankah ini memberi maksud....Mat Sabu yang Menang dalam pemilihan PAS baru2 ini sedang menulis sejarah. Rakyat yang sekian lama menilai Mat Sabu kini mulai sedar berapa dasyatnya sejarah yang cuba ditulis oleh Mat Sabu hinggakan pengganut Pas sendiri terkedu dan terkucil. Inilah rasa gundah gulana jiwa Ketua Penerangan PAS Pusat hinggakan terbitnya artikel/gurindam jiwa seperti yang dipaparkan dalam blog Setpol MB Kedah. Itulah selayaknya yang mampu dibuat oleh orang yang tewas......sekadar menulis karya...sedangkan Mat Sabu kini sedang memahat sejarah. eh eh eh....Bukan saja Penulisnya Tn Ibrahim Tn Man KALAH.....Tn Hj Sanusi Setpol MB Kedah juga kalah di Sik...Kan?....entahla...Kalah kot...hehe....Pakteh teka ja laa...ceciter...kalah ka menang....

Jika dilihat kepada minat Sanusi yg memaparkan artikel ini lebih dari seminggu....huhuhu...sudah pasti Setpol MB Kedah ini juga kalah pada pemilihan Pas Sik.

Jadi selayaknya....Mat Sabu sebagai PEMENANG...sedang gila mencipta sejarah, Yang KALAH...terpaksa la menulis gurindam jiwa seloka cinta bak teruna ghairahkan dara.

1 comment:

Non Ulu Sik said...

Pak Teh: SPM gred 3 jadi Tim Perseden.Takat tu lah hebat nya.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih