Friday, October 8, 2010

Visi SADA - Kaut Keuntungan dari wang rakyat.

Kenaikkan yang sedikit kata juak-juak pas. Setpol MB menceritakan sebuah ceritera yang agak panjang lebar untuk membuktikan bil bulanan setiap rakyat di kedah memang wajib bertambah.
Namun pakteh lebih berminat untuk melihat VISI SADA iaitu:-

Membekalkan air yang bersih, selamat dan mencukupi melalui perancangan dan pembangunan infrastruktur air yang lengkap, sistem agihan yang berkesan, keberkesanan kawalan dan pemantauan kualiti air, penggunaan teknologi terkini serta perkhidmatan pengguna yang cekap kepada semua pengguna domestik dan komersil.

Meningkatkan kutipan hasil melalui kecekapan kutipan hasil, pengurangan NRW, minimakan kos operasi dan mempelbagaikan sumber hasil bagi meningkatkan keuntungan kepada syarikat dan stakeholders


Oleh itu pakteh menyarankan saudara Sanusi tidak perlu pusing sana sini kerana sudah terang lagi bersuluh apa MISI syarikat tersebut.
apa yang pakteh kesalkan ialah, SADA kini MENUMPUKAN kepada misi di perenggan kedua iaitu meningkatkan hasil kutipan (tapi bukan melalui kecekapan tapi melalui cekik darah rakyat) demi untuk menguntungkan stakeholders.
MISI ini membuktikan berberapa perkara Pekerja SADA masih tidak cekap dan yg lebih penting, memang matlamat PAS untuk kaut duit rakyat.
Diperenggan pertama MISI memang hebat seolah olah semua rakyat kedah sedang diulit kesejahteraan akibat minum air bersih. Cuma kisah busuk lagi membusukkan yang berlaku ialah, sejak PAS memerintah kedah dibawah pimpinan "saya taktau apa-apa" ialah, Rakyat Kedah SANGAT SUSAH nak mendapat air bersih.
Mungkin stakeholders kini boleh berbangga dengan pengurusan syarikat yang ternyata memihat kepada mereka dan membuang rakyat yang mengundi PAS sebelum ini.

p/s: Nampak terang-terang mak menakan pakteh kena angkut air di kampung tanjung piring beberapa bulan lalu. Betoika kedah sejahtara dibawah PAS....betoi la kot...isk..isk..isk

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih