Saturday, October 2, 2010

Pemuda MIC dan deepavali

Salam
Tahniah kepada pemuda MIC kerana membuat tuntutan berdasarkan keperluan kaumnnya yang hanya sempat beraya 3 hari kerana terpaksa menduduki peperiksaan di beberapa IPT Rujuk sini. Inilah yang diingini oleh rakyat, iaitu parti yang sanggup perjuangkan keperluan rakyat yang didokong.
Bagaimana dengan Pemuda UMNO. Baru-baru ini semua umat Islam menyambut perayaan juga dan adik-adik darjah enam dalam sibuk2 beraya terpaksa juga menduduki peperiksaan UPSR. Pakteh tidak jumpa satu gesaan, cadangan atau kritikan terhadap jadual peperiksaan yang melibatkan masa depan ratusan ribu anak orang Islam ini. Sudah pasti adik2 yang menduduki UPSR ini kurang kawalan diri dalam belajar berbanding mereka yang di IPT, oleh itu bayangkan natijahnya... namun siapa peduli?
Jika pelajar darjah enam, perayaan aidilfitri pasti mengujakan berbandng pelajar IPT yang lebih matang dimana mungkin hanya 1 hari shj mereka beraya dan selebihnya utamakan pelajaran.
Apapun TAHNIAH Pemuda MIC kerana anda telah menjalankan tugas anda dengan baik dalam konteks perjuangan anda kepada masyarakat yg anda wakili.
Pemuda UMNO.....entahlah...layu terkulai di tasik madu.

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih