Thursday, August 13, 2009

Dilema Melayu Kita

Dalam menyambut kemerdekaan...fikirkan tentang lagu dikir ini...

2 comments:

Ex-UMNO said...

Sekarang sudah tiba masanya UMNO di pinggirkan oleh rakyat.

Walau apa juga cara UMNO buat untuk ambil hati rakyat - pasti gagal.

Pakteh said...

Ex-UMNO..
Jangan terlalu taksub dengan keyakinan sendiri...
rasanya istilah UMNO itu boleh diterjemahkan sebagai BN. UMNO tidak gagal dinegeri2 yang jatuh ke tangan PR cuma rakan-rakan dalam BN seperti MCA, MIC dan Gerakan yang kecundang teruk dalam PRU12. Ini bermakna undi dan sokongan majoriti Melayu masih memihak kepada UMNO. Undi bukan melayu terhakis terus dari BN dan menuju kepada PR.
Namun begitu pakteh percaya... sehingga ke tarikh ini, UMNO masih dipercayai oleh Melayu dan undi bukan Melayu masih ditangan PR.
Jika Najib berjaya meyakinkan orang bukan Melayu dari segi ekonomi, kaum Cina khususnya akan kembali menyokong MCA dan Gerakan. Begitu juga sekiranya Samy Vellu sedar diri dan berundur segera, mungkin penggantinya dapat membuat sedikit pemulihan dalam tempoh 2 tahun ini.
Apapun...PR dalam keadaan genting kini, arus dibawah sedang memihak kepada BN, cuma yang kelihatan hebat adalah arus diatas iaitu yang dapat dilihat..namun...orang takut dengan arus dibawah air...bukan sekadar arus yang kelihatan hebat namun akhirnya kecundang....

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih