Friday, August 28, 2009

AWAS! H1N1 Pembunuh Umat Islam -Sebarkan segera dan PENTING

PAKTEH MEMOHON SESIAPA SAHAJA YANG MEMBACA ARTIKEL INI MEMBUAT SALINAN ATAU MENYEBARKAN DALAM APA JUA BENTUK DEMI KESELAMATAN KITA BERSAMA.

Assalamualaikum..

Bila terfikir tentang isu ini, pakteh tidak nyenyak tidur dan memang tidak dapat tidur.
H1N1 ini akan membunuh begitu ramai umat Islam sebaik sahaja ramadhan menjelma dan kemuncaknya ialah selepas 1 syawal nanti.
Fikirkan begini...
Sebaik sahaja ramadhan menjelma, jutaan umat Islam di Malaysia akan berkumpul di bazar ramadhan setiap petang, BERAPA RAMAI YANG MEMAKAI TOPENG?, jawab sendiri. Situasi ini akan menggalakkan penularan H1N1 dengan lebih pantas dikalangan umat Islam.
Lebih parah jika ini tidak diambil serius oleh kementerian kesihatan...FIKIRKAN...
Jutaan umat Islam akan pulang ke kampung menjelang Aidilfitri.
Masa terbaik untuk H1N1 merebak ialah ketika di:-
1. Hentian Puduraya, Duta dan Putera (bayangkan berapa juta penumpang bas ketika itu)
2. Hentian di lebuh raya seperti PLUS (Fikirkan khalayak di setiap hentian)

BAHAYAnya ialah...setiap seorang yang dijangkiti akan menyebarkan kepada seluruh isi rumah, jiran, dan rakan sekampung. Mengapa....Amalan bermaafan dihari raya yang akan mempercepatkan proses ini. bagi lelaki bersalaman tanpa alas dengan semua orang tanpa sebarang syak wasangka...maklumlah lama tak jumpa. kaum perempuan akan memeluk dan melagakan pipi, lagi cepat virus merebak. BAYANGKAN berapa ramai yang bakal dijangkiti?...puluhan juta berpotensi menerima kesan ini.

Atas alasan inilah pakteh merasakan H1N1 akan MAMPU melumpuhkan umat Islam di Malaysia dan di dunia sebaik sahaja selepas Aidilfitri. Setiap seorang yang disuspek H1N1, diberi cuti 3 hari hingga 7 hari. Bukan sahaja ekonomi umat Islam lumpuh, negara boleh lumpuh.

KEMENTERIAN KESIHATAN PERLU MEWAR-WARKAN PERKARA INI DAN JELASKAN LANGKAH SELAMAT KETIKA MUSIM PERAYAAN.

Oleh itu, ambillah langkah berjaga-jaga sewajarnya. Pakteh sendiri sudah merancang untuk menyambut Aidilfitri kali dalam suasana yang meriah namun cara yang lebih selamat.

p/s: PAKTEH MEMOHON SESIAPA SAHAJA YANG MEMBACA ARTIKEL INI MEMBUAT SALINAN ATAU MENYEBARKAN DALAM APA JUA BENTUK DEMI KESELEMATAN KITA BERSAMA. KEPADA PENULIS BLOG PRO BN ATAU PR, LUPAKAN SEKETIKA POLITIK, SEBARKAN LINK INI ATAU COPY KE BLOG ANDA DEMI KEBAIKAN BERSAMA.

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih