Tuesday, August 4, 2009

Perlukah Wanita Pertama.......??!!


Assalamualaikum..
Semakin hari semakin keliru jadinya...
Perlukah Wanita Pertama negara mempunyai laman blog yang dibina diatas tapak tanah milik negara atau maksudnya dari tapak urusan rasmi negara iaitu www.pmo.gov.my
Memang perkaitannya Datin Seri Rosmah adalah isteri kepada Perdana Menteri tetapi adakah boleh setiap isteri kepada penjawat awam menggunapakai hak milik kerajaan seperti hak sendiri?
namun begitu ini masih belum jelas kerana laman web yang dilancarkan ini diwar-warkan oleh Malaysiakini dan Pakteh cuba masuk ke www.pmo.gov.my/datinrosmah tapi terlalu lambat. Munkin ramai yang menjenguk atau masih diperingkat pembinaan atau....entahlah...
Bukan sahaja laman web ini akan dipertikaikan....kemunculan Datin Seri Rosmah yang terlalu kerap di TV dan media arus perdana lain mula menjadi bahan cerita yang kononnya hanya mengesahkan bahawa Perdana Menteri Malaysia ialah Rosmah bukannya Najib.
Mungkin benar jika dinilai kesanggupan Lee Kuan Yew menemui beliau, dan sering merasmikan majlis2 tertentu dan liputan meluas yang diberikan kepada beliau. Penganugerahan title doktor kepada beliau oleh sebuah universiti hari ini cuma menambahkan lagi komen-komen negatif terhadap Rosmah.
Disaat kepimpinan Najib mula diterima dan menunjukkan peluang BN memenangi PRU13 dengan cemerlang dan memberi pukulan TKO kepada Pakatan rakyat, kelibat Rosmah sedikit memesongkan arah kejayaan itu.
Pakteh tidak berniat memperlecehkan beliau tetapi sebagai suara orang kampung, pakteh berhak sampaikan apa tanggapan orang bawahan atau akar umbi. Jika suara orang kampung cam pakteh ni Najib xmau dengaq....jangan bercakap soal akar umbi...jangan bercakap soal rakyat didahulukan....

p/s: tahniah DS Najib....PR dah kepanasan yang teramat sangat dan mereka teramat yakin sekarang bahawa PRU13 mereka akan tewas dengan teruknya. Betoika?..betoila kalau apa-apa yang menjejaskan imej BN dapat dielakkan.

8 comments:

Mathematician said...

salam,
saya setuju dengan pendapat pak teh..

datin rosmah ni macam "pain in the ass" untuk UMNO..

kalau dia ni takde, memang lebih cepat & lebih mudah UMNO pulihkan imej..

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Apa salahnya sebagai The First lady beliau ada blog yang dikendalikan oleh staff di JPM atau mana mana yang berkaitan.

Tak baik mengata dia begitu, dia tak ganggu kamu pun. Tambah dosa sahaja nak menjelang Nisfu Syaaban ni.

Imej UMNO Imej berkelompok dan bukan pada individu.

Anonymous said...

salam..

sebagai penyokong umno, saya rasa senario itu sedikit sebanyak akan menjejaskan sokongan rakyat kepada umno..rakyat baru nak pulih ..alih-alih ada pulak yang ni..macam banyak sudu je..

Pakteh said...

Salam..
Mathematician...DS Rosmah boleh aktif sebagai 1st Lady, memang bagus cuma dari jgnlah terlalu kelihatan tugasnya lebih dari segala menteri...

Anon 06:40
Gelaran First Lady bukan bermakna boleh melakukan segala-galanya. JPM mempunyai kakitangan yang dibayar oleh duit rakyat dan tugas mereka sudah dimeterai secara hakiki disamping frasa terakhir tugas seseorang di perkhidmatan awam "menjalankan tugas seperti yang diarahkan dari masa ke semasa"
Adakah term ini yang digunakan?
Adalah lebih manis jika web DS Rosmah menggunakan link peribadinya seperti rosmah.com or rosmah.net or apa2.
Apa yang pakteh suarakan bukan utk memburukkan beliau tetapi realitinya server .GOV.MY telah digunakan oleh seseorang yang bukan sepatutnya.
Apa salahnya jika http://www.datinrosmah.com? pasti tidak ada yang mempertikaikan.
Jika dalam keadaan UMNO/BN berkududukan terbaik, Pakteh percaya peranan DS Rosmah akan akan mampu membantu DS Najib namun fikirkan kedudukan UMNO/BN kini yang berhempas pulas untuk memulihkan keyakinan rakyat, sudah pasti sedikit kesilapan walaupun Anon 06:40 anggap remeh...pasti merugikan DS Najib. Lainlah jika Anon06:40 memang dari PR dan sukakan kejatuhan UMNO...

Anonymous said...

pak teh jgn jd duri dalam umno. Nak menyamar jd org umno. Konon sygkn umno. Biar lah firs lady nak bantu pm dengan kebolehan beliau.

Pakteh said...

hehehe
Anon 10:11
Kerana sayangkan UMNO pakteh memberi pandangan.

Pakteh said...

Lihat pandangan orang tentang DS Rosmah kalau nak tuduh pakteh rosakkan UMNO.
Jika masalah DS Rosmah yang terlalu menonjol ini tidak di atasi, kemungkinannya tetap ada pada PRU13..BN kalah kerana masalah ini.
click link dibawah
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=32487650&postID=478930879591604862

Anonymous said...

Nice post you got here. I'd like to read something more about that matter. Thanks for sharing that info.
Sexy Lady
London escort

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih