Monday, November 17, 2008

SUKJ tak siarkan soalan pakteh


Assalamualaikum.
Kepada rakan2 yang membaca msg ini...harap boleh tanyakan juga kepada SUKJ (gambar di sebelah) yang mengakui dirinya pro KJ, mengapa tak siarkan soalan pakteh tentang blog pengkhianat yang kononnya pro Mukhriz.
SUKJ ada membuat kenyataan dalam blognya bahawa wujud blog yang cuba memburuk2kan blogger yang pro KJ...dan dalam komen terawal pakteh...pakteh juga berkemungkinan setuju dan tak setuju dengan kenyataan itu.
Apa yang pakteh persoalkan ialah apabila SUKJ membuat kesimpulan dalam komennya bahawa blog pengkhianat itu PRO Mukhriz. Pakteh boleh terima jika blogger yang dituduh pengkhianat itu pro mukhriz sekiranya terdapat kenyataan, artikel, gambar atau sebarang bukti nyata atau tak nyata bahawa blog itu menyokong Mukhriz.
Apa yang pakteh temui pada blog tersebut ialah kenyataan yang memburukkan Najib dan Rosmah dan terdapat satu artikel yang terang2 menyokong KJ. Jadi disini pakteh merasakan SUKJ bertindak menuduh blogger tersebut sebagai pro Mukhriz adalah tuduhan sambarono tanpa bukti kukuh. Sepatutnya lebih sesuai dikaitkan blog itu dengan KJ.
Pakteh cuma inginkan kepastian dari SUKJ dimana bukti yang diambil sehingga beliau boleh menuduh/membuat kenyataan bahawa blog http://www.selamatkanumno.blogspot.com itu adalah blog pro Mukhriz...itu ja...tapi...sayangnya hingga hari ini..posting komen pakteh itu tidak disiarkan.
Kalau SUKJ boleh buktikan blog itu memang pro Mukhriz...pakteh terima cuma pakteh dan rakan2 akan berfikir adakah itu membuktikan Mukhriz juga terlibat?
Bagi pakteh...kita sama2 inginkan kepimpinan pemuda yang mampu membawa UMNO ke arah yang lebih baik...oleh itu ada baiknya cari kebaikkan dari ketiga2 calon. Bab nak sokong yang mana tu...terpulang..itu hak masing2...cuma dalam menulis...jangan menuduh tanpa bukti...apatah lagi membuat kesimpulan yang hanya berdasarkan kepada kehendak hati yang sememangnya pro KJ.

p/s: Rakan2 tolong sampaikan...
p/s: Blog SUKJ: www.suarasukj.blogspot.com
p/s: Blog yang dituduh pengkhianat: www.selamatkanumno.blogspot.com

Betoika blog tu pro Mukhriz...hehe..artikel yang menyokong KJ ada laa...

3 comments:

mn said...

Salam Pak Teh,

1. Pak Teh dok di Sik tang mana? Jauh dak dari rumah abang exco Kelantan Takiyudin Hasaan...En Din?

2. Bukan saya tak nak jawab cuma saya rasa tak perlu jawab dulu sebab Pak Teh pun saya tak kenal 'rupa' yang sebenar dan nama sebenar. Sekurang2nya Pak Teh dah kenal rupa saya dan nama saya as email adds.

3. Lagi pun soalan itu berkisar isu politik? Jika saya jawab ia belum tentu betul dan salah.

4. Sebab dalam politik.."Kita tak tahu siapa yang betul dan siapa yang salah". Cuma yang ada siapa yang menang dan siapa yang kalah.

5. Jika ada apa2 soalan, saya cadangkan Pak Teh email terus kepada saya tanpa perlu cari publisiti murahan melalui blog.

6. My email adds:

saadjaafar@hotmail.com . Itulah nama sebenar saya.

Salam dari Sg Petani.

Pakteh said...

sukj,
lupa plak...xjawab pun xpa cuma siarkan la soalan pakteh tu kat ruangan komen. Punca pakteh letakkan kat blog pakteh sebab sukj tak "lepaskan" soalan pakteh..tu ja...
ok...nak jenguk2 tengok ada dak gambaq dlm pc ni...

Anonymous said...

dia mana berani nak jawab, blog tu pun dia yg buat.
ini jenis musang, jaga2 pak teh.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih