Friday, August 1, 2014

PAS vs PKR+DAP : Sanusi pernah bersumpah.....Anwar ada berani?

Pakteh cuba menahan diri dari menulis sehingga berakhirnya raya ke 3. Pakteh juga cuba menanti apa lagi komen bekas Setpol MB Kedah atau pimpinan utama Pas Kedah berkaitan kemelut MB Selangor serta kebocoran maklumat di whatsup.

Apa yang menarik perhatian Pakteh, Tuan Haji Sanusi Md Nor mendedahkan beberapa perkara yang sebelum ini hanya menjadi bisikan tanpa pengesahan pasti. Selepas ini bolehlah dianggap perkara yang disebut itu memang berlaku.

Wakil PKR Saifudin Nasution seperti tidak sabar untuk mengutuk/mengugut Sanusi X Setpol dan amat mengejutkan Pakteh apabila Saifudin turut membangkitkan isu Balak dan Keli K. Fuhhh.....seperti program realiti TV...Bongkar.

Aku bongkar rahsia hang
Hang bongkar rahsia aku..

Pernahkah pembaca ingat bilakah DS Anwar Ibrahim bersumpah lahanat?. Saifudin dan Rafizi boleh tolong rakam dan serahkan kepada penyokong akar umbi PR. Sepanjang pengetahuan Pakteh...tidak ada.



Sekitar 2011, Pakteh ada menulis artikel yang cuba mempertikaikan kredibiliti Tn Haji Sanusi namun secara bersungguh-sungguh beliau menafikan terlibat/terbabit. Pakteh percayakan penafian beliau. Walaupun tidak kenal beliau sebagai sahabat namun...apabila sanggup bersumpah sebegitu, ianya perlu menjadi tauladan kepada orang lain.

Apapun.....sejak dulu Pakteh sering ingatkan Pas....jauhi PKR/DAP.....kerana dua parti ini akan merosakkan jati diri Pas.

Sejak Pas dipengaruhi puak PKR/DAP....beberapa individu disingkirkan secara terhormat. Bagaimana Pas boleh hidup dengan seorang yang bertitle MP, anaknya juga MP dan isterinya ADUN dan kini cuba angkat Isterinya jadi MB Selangor.

Ini adalah masa yang sesuai untuk PAS Keluar dari PR. PAS harus berani atau berterusan dicucuk hidung.

2 comments:

Anonymous said...

saya pernah di tanya oleh pensyarah saya ketika saya sambung belajar sains sosial ttg ura-ura Pas brgabung dgn umno,sya nyatakan tak perlu brgabung,yg penting kedua2 parti itu mesti mempunyai matlamat yg sama utk membela agama bangsa dan negara w/l pun berlainan politik.jadi antara satu sama lain ada "pengimbang" boleh tegur dan ditegur tapi dalam masa yg sama ttp mepertahankan agama,bangsa dan negara sekiranya ada ancaman kedua parti itu akan bersatu,malangnya pas tidak membaca setiap gerakan oleh dap yg akan tetap memecahbelahkan org melayu,bagi dap sekiranya berlaku penyatuan dalam erti kata mengenai isu2 semasa yg mengancam bangsa,agama dan hak org melayu dap tidak akan dpt berbuat apa2.strategi dap mudah iaitu mengugut pas akan kehilangan undi cina kerana pas memang bercita2 ke putrajya,keadaan bertambah kalut apabila pkr ditubuh,bagi dap ini dikatakan peluang utk pecahkan lagi org melayu.pas sepatutnya yg menguasai PR kerana parti itu paling tua dri dap dan juga pkr,tapi sebaliknya yg berlaku pas dikuasai,isu MB selangor,kenyataan TN Hj Hadi hanya alasan sokongan bodoh,apabila berjumpa dgn Anwar ibrahim nanti Hj hadi akan keluarkan kenyataan lain..kalau kita perhatikan setiap kenyataan Hj hadi akan berubah apabila ada pertemuan dgn anwar ibrahim,mengapa?Hj hadi bukanlah org yg bijak dlm strtegi politik berbanding dgn anwar yg bijak dan licik dlm politik,kerana itulah pas akan tetap dikuasai oleh PKR,pas pula mengajar pengikutnya sanggup berkorban membabi buta,kita lihat byk demon yg diadakan adalah org melayu pas itu sendiri,yg berguling diatas jalanraya adalah org pas berserban,bawa bendera dap,pkr adalah juga org pas,yg terpekik terlolong,baling batu,jahanamkan harta benda org adalah org melayu pas,Soalan saya dimanakah org cina dap?dap bijak dalam perkara ini mereka menpergunakan pas,kerana apa?kerana mereka tau org pas telah ditarbiah sanggup berkorban secara melulu dan membabi buta,tidak lagi menggunakan akal fikiran.kesimpulan saya nyatakan kpd pensyarah,pas sekiranya keluar dr PR,bina kekuatan sendiri,dalam isu2 tertentu sprt ancaman terhadap agama bangsa dan hak org melayu pas bersama umno,saya percaya pasa akan jadi parti yg cukup kuat,malah boleh mengerunkan umno itu sendiri,org melayu melihat ada islam dalam pas,tapi malangnya cara membawa keislaman itu perlu diubah,bagi umno org melayu tidak melihat ada islam dalam umno,tapi pendekatan membawa islam oleh umno itu relevan dan sesuai dgn keadaan semasa,hari ini umno telah mula sedar tentang imej islam itu.

Pakteh said...

Anon 08:57
Ya...benar...

Bagi saya: DAP (PAP) adalah musuh sebenar. Pas perlu kembali ke pangkal jalan. PKR hanya merosakkan Islam dan Melayu.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih