Thursday, September 19, 2013

DP Mukhriz Sah bertanding..!

Betoika?? 
 Angin yang bertiup sampai ke telingan pakteh bukan angin biasa. Tiupannya tenang namun bisa meruntuhkan sebuah gunung. Tidak ganas, tidak juga merosakkan kehidupan tetapi dalam tiupan angin yang tenang itu, ada aura luar biasa sehinggakan sungai bisa berhenti mengalir, salju bisa cair malah mungkin dunia juga boleh berhenti berputar. 

 Pakteh masih seperti biasa, menebang buluh mencari sesuap nasi namun perkhabaran bahawa pada petang ini 19 September 2013 Jam 4 Petang Datuk Paduka Mukhriz Mahathir akan mengumumkan sesuatu membuatkan buluh tidak menjadi rakit dan rakit tidak jadi ke hilir. Jika tidak penting mana mungkin diwar-warkan seantero dunia untuk peristiwa petang ini. Harapan dari dari hati Pakteh biarlah pengumuman itu membawa maksud beliau akan menyertai DS Zahid Hamidi, DS Hishamudin Tun Hussein, DS Shafie Afdhal, DS Ali Rustam, TS Isa Samad untuk pertandingan jawatan Naib Presiden UMNO. Pakteh tidak berhasrat mendahului DPMM dalam soal ini tetapi Pakteh sangat yakin, Undi yang asalnya berpecah 5 akan dikecilkan lagi kepada 6. 

 Jika akhirnya keputusan DPMM untuk memasuki pertandingan ini, Blog Pakteh 100% menyokong malah akan turut serta bersama rakan blogger lain berbaiah kepada beliau. Blog Pakteh juga secara jujurnya tidak akan memburukkan pimpinan parti yang lain untuk menaikkan DPMM kerana menghormati DPMM sebagai seorang yang sangat berhemah dan berbudi pekerti tinggi. Biarlah beliau menang atau kalah dalam pertandingan sesama saudara ini melalui kekuatan beliau sendiri. Biarlah Aura yang lahir dari ketrampilan beliau menjadi pendorong kepada perwakilan untuk memilih beliau. Tidak ada keburukan akan terpamer untuk merosakkan pemimpin lain yang turut serta bersaing.

 InsyaAllah.....pertandingan ini akan membawa kebaikan kepada parti dan pertandingan yang sihat. Biarlah DPMM membuktikan dan menyuburkan cara kempen yang memaparkan sifat terpuji demi keutuhan UMNO. 

BERANI BERUBAH
#MM4VP 
#KEDAHAMANMAKMUR

1 comment:

Anonymous said...

MESTI SOKONG DIA !

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih