Sunday, September 29, 2013

Hot D' Sik..!! Apa dah jadi?

Kawan-kawan blogger dan facebooker bertanya kepada Pakteh....Apa dah jadi?
Bukan tajuk lagu SM Salim tapi.....apa dah jadi dengan orang Sik?

Sejarah politik Sik sebusuk mana pun sepak terajangnya, diulit secara lembut dan penuh berhemah. Sejarah membuktikan Dato' Dr Wan Azmi Ariffin membentangkan permaidani merah untuk Allahyarham Tan Sri Dr. Hamid Othman. Sejarah juga melakarkan betapa Jawatan Ketua Pemuda sebelum ini ditandingi secara kekeluargaan tanpa perlu meletopkan isu keseantero bumi Malaysia. Sdr. Hamlan Din, Sdr Shafarudin Ts Hanapiah, YB Datuk Tajudin Abdullah dan terkini YB Mahadzir Abd Hamid. Mereka ada yang melalui pahit getir ditandingi tetapi tidak pernah orang luar mempertikaikan urusan Pemuda Sik.

Tindakan Sdr Hasri, calon Ketua Pemuda mempertikaikan sedikit maklumat dalam profile blog Sdr Akram Syah Ts Sanusi mengundang komentar banyak pihak. Pakteh pada awalnya menilai tindakan itu sebagai tanggungjawab beliau sebagai Presiden MAYC Malaysia. Namun apabila menilai kembali komen dan pandangan kawan-kawan yang menghubungi Pakteh, mungkin tujuan sebenar adalah berbeza. 

Pakteh secara mutlak menolak KJ buat masa ini. Tindakan saudara Hasri menjadikan dirinya seakrab mungkin dengan KJ memudahkan Pakteh untuk membuat pilihan semasa mengundi nanti. 

Soal Akram menipu atau tidak, sebolehnya diselesaikan dengan cara yang amat mudah tanpa perlu membesarkan sehingga kpd beberapa laporan polis. Akhirnya.....orang menilai Sdr Hasri sekadar dihantar oleh KJ ke Bahagian Sik untuk menguatkan kedudukan beliau. 

p/s: Sdr Hasri dan Sdr Det adalah kawan Pakteh. Jangan menilai tulisan ini sebagai membakar jambatan tetapi sebagai nasihat seorang kawan yang menulis untuk kebaikan diri dan parti. 

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih