Tuesday, May 1, 2012

Setan atau syaitan atau iblis atau munafik atau apa?

Kerajaan setuju BERSIH 3.0 dibuat asalkan kena pada tempatnya. Stadium Shah Alam antara yang dicadang tapi Ambiga menolak.

Anggota Keselamatan mengawal Dataran Merdeka yang hanya mampu memuatkan 10 ribu - 15 ribu orang kerana Anwar dan Ambiga memberi angka 500 ribu orang akan hadir.

Ambiga memberi jaminan perhimpunan  BERSIH 3.0 adalah aman. Chegu Bard mengapi-apikan setitis darah jatuh, Najib Razak perlu dipersalahkan.

Dataran Merdeka tidak mampu menampung 20 ribu - 25 ribu pengganas. Anwar kata Dataran menjadi sesak

Pengerusi bersama BERSIh 3.0 ialah Ambiga dan Samad Said. Anwar tampil menjadi leader untuk semua aktiviti BERSIH 3.0

janji duduk dan bantah, tapi Anwar dan Azmin kerahkan orangnya memulakan rusuhan dan keganasan. Anwar cuba memulakan anarki

kereta polis dipijak, dihenjut seperti menghenjut China Doll, dipecahkan cermin akhirnya terbabas. Polis dibelasah....(syukur selamat)

Akhirnya.................

Apa Pakatan Rakyat dapat?

1. Anggota POLIS jika sebelum ini mungkin ada yang menyokong PR, akan mengubah haluan dek kerana cercaan dan makian "Anjing, bangsat, Binatang, Korup dan sebagainya

2. Isteri / Suami anggota POLIS jika sebelum ini mungkin ada yang menyokong PR, akan mengubah haluan dek kerana cercaan dan makian "Anjing, bangsat, Binatang, Korup dan sebagainya kepada orang yang mereka cintai.

3. Anak-anak Anggota POLIS jika sebelum ini mungkin ada yang menyokong PR, akan mengubah haluan dek kerana cercaan dan makian "Anjing, bangsat, Binatang, Korup dan sebagainya terhadap ibubapa mereka.

4. Abang, Adik, Kakak Anggota POLIS jika sebelum ini mungkin ada yang menyokong PR, akan mengubah haluan dek kerana cercaan dan makian "Anjing, bangsat, Binatang, Korup dan sebagainya terhadap saudara mereka

5. Ibu-bapa Anggota POLIS jika sebelum ini mungkin ada yang menyokong PR, akan mengubah haluan dek kerana cercaan dan makian "Anjing, bangsat, Binatang, Korup dan sebagainya terhadap anak menantu mereka

6. Bapa saudara, sepupu, Anak saudara, Anggota POLIS jika sebelum ini mungkin ada yang menyokong PR, akan mengubah haluan dek kerana cercaan dan makian "Anjing, bangsat, Binatang, Korup dan sebagainya terhadap ahli keluarga mereka.

7. Jiran dan rakan sekampung Anggota POLIS jika sebelum ini mungkin ada yang menyokong PR, akan mengubah haluan dek kerana cercaan dan makian "Anjing, bangsat, Binatang, Korup dan sebagainya terhadap orang yang mereka kenali.

8. Seluruh pasukan polis di Malaysia meliputi semua unit jika sebelum ini mungkin ada yang menyokong PR akan mengubah haluan dek kerana cercaan dan makian "Anjing, bangsat, Binatang, Korup dan sebagainya

Berapa agaknya PR kerugian undi dari anggota POLIS?. 

9. Peniaga yang terpaksa tutup kedai akan marahkan PR

10. Seluruh keluarga peniaga akan marahkan PR kerana terganggu

11. Seluruh unit pekerja sistem komuter akan marahkan PR kerana terjejas urusan kerja mereka.

12. Seluruh rakyat lembah kelang yang terjejas akan memandang secara MARAH kepada PR kerana menyusahkan mereka.

13. Kisah dibawah perlu difikirkan

Seorang remaja perempuan perlu menduduki peperiksaan pada hari Isnin dan perlu membuat study group pada hari Ahad. Untuk aktiviti study group, remaja tadi perlu berada di Lembah Kelang pada hari Sabtu seperti kebiasaannya sejak sekian lama. Namun hari itu....28 April 2012, Remaja tadi tidak berani untuk pulang ke asrama penginapan dan tertinggal aktivity study group beliau. 
Ibu remaja tadi yang jauh beratus batu dari anaknya keresahan dan teramat risau akan keselamatan anak remaja tadi. Hanya doa yang mampu mengiringi remaja perempuan tadi memandangkan proses menuntut ilmu perlu diteruskan walau apa jua rintangan jahat yang menimpa. 
Akhirnya remaja tadi menduduki peperiksaan tanpa dapat membuat perbincangan akhir bersama rakan dek kerana terjadinya BERSIH 3.0. 
Secara sahnya....keluarga tadi 100% pasti akan menolak PR dek kerana BERSIH 3.0

Ini sekadar satu kisah benar yang teramat ringkas dan mudah untuk difahami. Bagaimana dengan segala aktiviti yang dirancang namun terpaksa dibatalkan. Bagaimana dengan majlis pernikahan yang terlewat?. Berapa orang menerima susah dek perlakuan bodoh sebegini?. Adakah mereka yang mengalami kesusahan sebegini akan menyokong PR dalam PRU13 akan datang? 

Itu belum lagi melibatkan belia yang bakal memohon kerja di Lembah kelang pada 28 April 2012, tetapi terpaksa dibatalkan dek kerana kebodohan aktiviti BERSIH 3.0. 

Pakteh terpanggil untuk bercerita tentang kes anggota polis yang keretanya diserang oleh pengganas sehingga terbabas, Sanusi Md Noor, Setpol MB Kedah secara munafik seperti merelakan perlakuan ganas puak pelampau kononnya melanggar anggota BERSIH 3.0. Apakah setpol ini tidak sedar beliau baru saja mengalami kemalangan dek kerana hanya mengelak motorsikal dihadapan. Berbeza dengan anggota polis ini yang dihentam dari pelbagai arah malah dari atas bumbung juga turut dihenjut seperti aksi China Doll.

Akhirnya.....jika PRU13 diadakan dalam waktu terdekat......Pakteh yakin rakyat yang teramat muak dengan  PR akan bangkit memberikan 2/3 majoriti kepada BN. 

Istilah "menang sorak kampung tergadai sesuai untuk BERSIH 3.0" 
Rakyat betul2 marah dengan keganasan melampau sebegini.
betul-betul marah...

Pakteh mendengar....Pakteh menilai....ya...rakyat memang marah. 

25 ribu turun ke BERSIH 3.0, 
250 ribu pengundi atas pagar berpaling menyokong BN.
Tahniah Ambiga...terima kasih....

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih