Wednesday, October 8, 2008

Drama kisah benar

Bukan TV3 saja ada drama kisah benar
akhirnya Paklah juga boleh buat skrip drama kisah benar. Kisah benar hanya sebuah kisah yang dikutip dari kejadian yang benar2 berlaku. Kerisauan disaat2 akhir kebarangkalian Paklah akan mempertahankan jawatannya tidak berlaku walaupun ada cubaan ke arah itu. Pakteh masih percaya...dalam sesebuah drama, pemain dibelakang tabir tetap tidak akan dikenali penonton sehinggalah satu hari nanti, akan ada orang yang bercerita seperti kisah 6 jahanam lakonan P Ramli yang menggunakan Tekpi sebagai senjata. Jika tidak didedahkan bahawa P Ramli memang belajar secara formal dengan seorang guru yang masih hidup sekarang di Baling Kedah, sudah pasti kita takkan tahu hal2 dibelakang tabir sebegini.
Apapun kisahnya yang berlaku di belakang kita, yang pasti negara Malaysia akan melalui satu lagi episod yang penuh bersejarah dimana secara tidak rasminya anak kepada seorang Perdana Menteri akan mengikut jejak langkah bapanya. Rekod juga akan mencatatkan bekas seorang Menteri Besar juga boleh menjadi PM.
Namun begitu tarikh itu masih jauh dan seribu satu kemungkinan boleh berlaku. Ku Li setakat hari ini dikhabarkan tetap akan bertanding jawatan presiden atau keadaan sudah berubah dan jalan kompromi boleh dipilih kini.
Apapun yang pasti...selamat kembali Tun Dr. Mahathir yang berpegang kepada prinsip....hanya akan join semula UMNO selepas Paklah turun. Harapan Pakteh...Najib perlulah berlapang dada menerima semua atau sesiapa sahaja yang ingin kembali kepangkuan UMNO/BN kerana ini akan memantapkan lagi parti yang hampir musnah ini.
p/s: Betoika Paklah akan turun takhta...betoi laa...yang ni memang betoi....

1 comment:

Anonymous said...

salam. aku tengok semua dah melampau.politik melampau.percakapan melampau.perbuatan melampau.makin tingi pelajaran makin melampau bodoh nya.org2 begini misti d layan dng melampau juga.aku dah lama perhatikan.wahai kamu semua sedarlah kamu telah membuat perhitungan yang salah.kamu yang tua dan ulamak pun dah jadi pelampau.kerana nak jaga hati bengali kamu sangup jadi budak.sedih aku tengok kamu.tua yang takada akal waras dah patut kamu bertaubat.aku tengok kau dah nyanyuk.kepada bengali ni,dia berani kerana ada anak anak ulamak tua ni yang jaga dia.jadi dia pun jadi belanda masuk kampung.anak anak ulamak pun makan le susu bengali ni.maka mabuk susu bengali le waris waris ulamak tua ni.semua orang tahu bengali suka apa ye.jadi kawan dia juga kena lah yang sama kesukaan nya.jadi dah betul lah regu nya tiga pelampau ni.jadi apa juga yang mereka kata dan buat memang nak melinkupkan malaysia ni. malang sunguh lah aku.kalau 40 tahun dulu mereka ini tak akan berani buat begini.kita kena bangkit melawan walau pun apa akan terjadi 3 pelampau ini misti d bendung .aku sangup mati kerana aku cinta kan malaysia dan aku sangup mati demi pertahankan kedaulatan raja raja melayu.daulat tuanku daulat tuanku daulat tuanku.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih