Monday, October 6, 2008

Plan Paklah Gagal

Sejak 6 bulan atau setengah tahun yang lalu iaitu selepas 8 Mac 08 hanya digunakan oleh paklah n konco2nya untuk mengatur strategi bagi mengekalkan kedudukan. Sayangnya sejak 8 Mac 08 juga segala perancangannya tidak menjadi. Namun ini diketahui ramai kerana sejak jadi PM pun…plannya untuk kemakmuran Negara tidak menjadi. Pakteh masih terbayang wajah pucat Paklah dan jeane disisinya ketika menunggu detik2 cemas sehingga BN diumumkan berjaya membentuk kerajaan dengan kurang 2/3 majoriti. Paklah gagal ketika pilihanraya yang lalu.

Selepas beberapa ketika diumumkan anggota kabinet yang mengikut anggapannya mampu membangunkan negara. Sayang seribu kali saying, dulang emas yang ditadahkan tidak semuanya bersambut. 2 ahli parlimen menolak perlantikan. Sekali lagi Plan paklah gagal.

Tidak perlu menunggu lama untuk melihat kegagalan yang jarang2 dibuat oleh insan bergelar ketua. Paklah melantik Zaid Ibrahim sebagai Menteri penjaga undang-undang. Akhirnya apa yang diundang ialah malu besar Paklah kerana orang yang ditatang walau tidak bertanding dalam pilihanraya meludah muka Paklah dan hari ini Zaid masih bersuara malah lebih dahsyat….Zaid sedang membuat pertimbangan samada menyertai PR atau setia dengan BN. Inikah orang yang Paklah anggap hebat untuk kabinetnya?

Mesyuarat MT menjadi sebahagian dari percaturan politik Paklah tetapi kerana ahli MT masih ada diantaranya yang tidak kelabu mata dengan Paklah, gelanggang MT juga bakal menjadi penyudah kepada karier Paklah. Rumour mengatakan Paklah takkan berganjak dari kerusi presiden UMNO. Pakteh cuba untuk mempercayai cerita sebegini dengan pelbagai andaian dan teori yang semuanya berhubung kait dengan percaturan anak-menantu Paklah tetapi apabila Pakteh melihat secara keseluruhan, Plan 2010 sudah tidak relevan dan sehebat manapun Paklah cuba berlari dan mengelak…kerusi empuknya sekarang terpaksa diserahkan kepada orang lain.

Memang masih ada beberapa cara yang Paklah boleh ambil dan pasti ini akan mengekalkan beliau sebagai Presiden UMNO dan PM tetapi Paklah sendiri mengakui beliau sayangkan parti dan sedia bekorban untuk parti…inilah masanya. Jadikan bulan syawal tahun ini sebagai hadiah terbaik kepada rakyat Malaysia.

Betoikaa paklah akan berundur??

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih