Wednesday, December 4, 2013

Pemimpin DAP Pulau Pinang sengaja perbesarkan isu kerosakan candi 11?

Entah hari ke berapa isu candi 11 yang musnah diperkatakan rakyat negara ini dan juga negara luar. inilah jadinya apabila niat sebenar disembunyikan dan mengambil kesempatan dari peluang yang terhidang.
Gambar The Star 

Memang benar kerosakan telah berlaku namun selepas dijelaskan candi tersebut hanyalah binaan semula yang dibangunkan pada 1974, Pimpinan DAP Penang sepatutnya boleh memahami dengan jelas namun komen YAB Lim Guan Eng dalam Malaysia Insider dan semangat Prof Ramasamy menyebabkan Pakteh terfikir...apa tujuan sebenar mereka?

Mungkinkah CEC DAP 2013 yang masih dipertikaikan ahlinya menjadi faktor?. Ruang kerjasama yang terhad sehinggakan didakwa Lim Guan Eng tidak memberikan butiran lengkap kepada ROS seolah-olah sengaja mencari nahas. 

Isu candi yang dibawa oleh pimpinan DAP Penang ini ternampak jelas mereka tidak ikhlas. Pakteh pernah sebutkan mereka sendiri gagal mengawalselia tapak arkeologi Guar Kepah dengan baik dan harus diingat, Mereka juga menjadi sangat ZALIM dengan penduduk Kg Buah Pala. 

Pakteh seorang yang sukakan sejarah dan warisan namun nilai kemanusiaan Pakteh mengatasi perasaan kepada nilai sejarah. Bayangkan Kg Buah Pala yang begitu lama terbina di Pulau Pinang dilenyapkan dengan rakus ketika penduduknya merayu dan meratapi nasib Mereka?. 

Mana lebih zalim dan kejam? Kerosakan Monumen binaan semula yang boleh dibangunkan semula atau Meruntuhkan rumah penduduk Kg Buah Pala dihadapan mata penduduk yang meraung kesedihan?. 

Inilah manusia hipokrit yang hanya tahu menunding jari kepada sedikit kealpaan pihak lain sedangkan mereka sendiri terpalit tahi yang lebih busuk. 

Jika benar kerajaan kedah bersetuju membina semula candi 11 (insan yang membina candi ini pada 1974 juga khabarnya masih hidup), Bolehkah kerajaan Pulau Pinang membangunkan semula Kg Buah Pala?. Prof Ramasamy perlu pentingkan perjuangan ini jika beliau benar-benar ikhlas.

P/S: PAS tak perlu la riuh-riuh. Surau Salihiah yang terbina atas tanah wakaf pun hangpa lenyapkan. jangan malukan diri sendiri.

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih