Saturday, March 24, 2012

Terbaik dari UMNO Sik

Pakteh pernah masuk olahraga dulu-dulu. Acaranya jugak hebat....100 meter dan 200 meter. Mula-mula Pakteh test 400 meter....hehe....start dari mula algi Pakteh dah pecut.....wow...100 meter pertama....Pakteh lead dari awal tapi masuk 200 meter...Pakteh dah semput dan akhirnya bila hampir ke garisan penamat.....Pakteh paling last sampai...puncanya....silap percaturan.

Pakteh perlu berlari dari awal garisan namun bukan memecut...hanya selepas 100 meter dan mencecah 50 meter terakhir...pecutan perlu dibuat. Inilah natijahnya.

Berbeza dengan 200 meter, Pakteh pecut dari awal dan kalah sebab pecutan dari awal tu menyamai pecutan 100 meter tapi bukan jadi yang paling akhir.

Dalam apa keadaan pun, strategi amat penting samada nak pecut atau berlari biasa.

Poltik juga sedemikian dan Pakteh rasakan UMNO Sik kini sudah memecut laju meninggalkan Pas dan memang ini sepatutnya berlaku kerana selekoh 100 meter telah dilalui dan kini 50 meter terakhir juga sudah dilepasi. Pecutan UMNO Sik kini membuatkan Pas seperti terkial-kial untuk mengejar. Strateginya hampir sama iaitu untuk cuba memecut apabila melepasi 50 meter akhir namun UMNO Sik terlebih dahulu pickup dan ternyata....akar umbi Pas Sik seperti hanya mampu berserah.....dah tak mampu melawan.

Segenap pelusuk Sik kini berkibar megah bendera BN dan UMNO. Jika orang yang baru tersedar dari koma, pasti dirasakan Sik mengalami pilihanraya kecil diluar musim dan hanya UMNO yang bertanding...tidak ada lagi Pas.

Pakteh terdengar keluhan ahli pas yang gelabah dan gabra malah mengaku kalah awal dek tindakan sebegini. Ahli UMNO pulak berbangga dan merasakan kemenangan 3-0 pasti dalam genggaman.

Apapun keadaannya....pecutan 100 meter perlu melepasi garisan penamat dan tidak boleh semput ditengah jalan kerana kisah arnab dan kura-kura perlu sentiasa diambil iktibar.

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih