Tuesday, October 7, 2008

Sudi ka tak sudi?


Kalau padi katakan padi
tidak hamba tertampi-tampi
kalau jadi katakan jadi

tidak hamba ternanti-nanti

Rupa-rupanya pantun yang diwarisi sejak zaman berzaman ni mungkin dicipta khusus untuk abad 21. lebih khususnya untuk PM Malaysia yg ke 5. Apa bezanya 1 hari dengan 2 hari. Kalau sebelum raya mungkin Paklah nakkan mood raya terakhir beliau sebagai PM. Tetapi semalam dah 6hb, tak umum2 lagi malah boleh tersenyum simpul lagi. Apa bezanya umum pada 7hb dengan 8hb. Paklah sepatutnya fikirkan akar umbi yang inginkan keputusan beliau agar pemilihan bahagian yang akan berlangsung mulai 9hb Okt akan berjalan lancar.
Pakteh akui...bertahun2 lamanya pakteh tidak terasa untuk TERSENYUM mendengar dan melihat PC oleh Paklah namun semalam....entah pasai pa tak tau...Paklah tak umum pun kata nak letak jawatan tapi Pakteh tersenyum sendirian. Nak try tak bagi senyum pun dok jadi senyum juga bila tengok Paklah tersenyum-senyum dengan press bila jawab soalan. Mungkin senyuman Paklah yang tu ikhlas ka apa ka Pakteh tau la..cumanya...memang pelik bin ajaib.
Orang kata kalau dah buang tabiat lagu tu..alamat tak lama dah la tu...Paklah akan letak jawatan (bukan mati) atau Pakteh yang....iskk...harap2 dah lagi laa...muda lagi.
Pakteh merasakan perjumpaan dengan ketua2 komponen BN hari ini mungkin menjadi platform terakhir Paklah untuk berkuasa. Sekiranya MIC, Gerakan, MCA dan parti2 dari Sabah Sarawak bersepakat mengatakan "Jika Paklah undur KAMI keluar BN" maka apa pilihan yang Najib ada?
Ada tak kemungkinan begitu..pasti ada. Gerakan melalui koh tsu koon Paklah dah tolong melalui sokongan menjatuhkan Datuk Ahmad di Penang, Koh Sthu Koon dilihat sebagai WIRA dan menang tanpa bertanding.
MIC...Samu Vellu sudah tidak ada value jadi isu ISA dimainkan. Jika Paklah berjanji akan membebaskan semua HINDRAF dalam ISA dan samy dapat nama...tidak mustahil samy akan sokong Paklah. Begitu juga MCA yang sedang melalui proses pemilihan, sedikit janji dari Paklah yang boleh digunapakai oleh pemimpin MCA, pasti digunakan. Dari Sabah dan Sarawak kita sedia maklum, awal2 lagi dah sokong Paklah.
p/s: Bersiap sedialah menerima berita sebegini...betoika lagu tu?? betoi la kot

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih