Tuesday, October 7, 2008

Drama Timbalan Presiden 1

Drama kali ini agak menarik kerana pelakonnya ramai yang popular dan ada bintang baru yang dicungkil bakatnya oleh sang pengarah.
Penerbit masih mengguna pakai cara lama untuk meningkatkan jualan tiket.....kisah2 tragis dan kontroversi dimain2kan lebih awal agar penonton terasa kebenarannya. Sebab itulah sejak kebelakangan ini SMS, Blog dan macam2 egent media terikut2 rentak "Najib mahukan Zahid. Tak mau Mahyuddin kerana Zahid S/U Najib dulu". Akhirnya terbukti.....bila filem mula dilakonkan...pelakonnya muncul...Zahid orang pertama mengishtiharkan diri utk jawatan Timb. Presiden. Hasrat penerbit hanyalah ingin mengacah TS Mahyuddin agar bersuara dan mengikut rentak pelakonnya. Tetapi TS Mahyuddin bukan sebarangan actor. Penerbit pening kepala bajet dah bertambah.....dicuba pula pelakon pembantu iaitu Ali Rustam kerana pelakon ini juga ada nama jugak untuk membuat filem jadi box office. Sayangnya..TS Mahyuddin tidak juga menyahut. Penerbit semakin pening...akhirnya digunakan tukang pegang lampu yang dulu bapaknya pernah jadi penolong pengarah.....maka...filemnya mula tidak ikut skrip...Jazlan yang tidak dikenali sapa nak heran. TS Mahyuddin kenai Jazlan sebab sama kampung tapi seperti biasa...TS Mahyudin ada skripnya sendiri.
Akhirnya penerbit mula serba salah kerana penonton mula mempertikai mengapa pelakon2 tersebut membuat kenyataan lebih awal daripada Presiden parti. Paklah belum umum nak bertanding atau tidak...yang pelakon2 ni dok sibuk apsal? Penerbit mula mengelabah dan akhirnya KJ mengeluarkan kenyataan "pelakon2 yang dah istihar utk bertanding tu hanya akan bertanding SEKIRANYA ADA KEKOSONGAN JAWATAN" hehe..kesian...penerbit sendiri yang dah rancang skrip terpaksa tunjukkan muka.
Tidakkah pengumuman awal oleh beberapa orang pelakon ini MEMBUKTIKAN MEREKA MEMBERITAHU KEPADA ORANG RAMAI APA YANG BERLAKU DALAM MESYUARAT MT TEMPOHARI? Sedangkan sebelum itu riuh rendah mengutuk individu2 yang membocorkan agenda mesyuarat MT.
Skripnya sentiasa berubah2 tetapi mudah dibaca dan difahami penonton...
betoika? betoi la kot...

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih