Monday, October 6, 2008

Sik Bagaimana?

Assalamualaikum..
Lama gak tinggai pasai kisah Sik..bukan pa saja nak tengok-tengok dulu lagu mana cerita. Drama di Sik tak kurang hebatnya dan akan sampai ke penghujung tidak lama lagi. Skrip asal agak mudah dibaca oleh penonton iaitu pemenang untuk Ketua Bahagian sudah pasti milik anak jati Sik walau pencabar yang diimport secara tergesa-gesa oleh pihak berkepentingan dapat pencalonan yang mencukupi. Namun itu telahan awal, andaian itu berubah apabila melihat sendiri bagaimana calon import berjaya menembusi beberapa orang kuat di setiap cawangan, kemungkinan untuk anak jati Sik menang mudah mungkin tidak terjadi.
Bagaimana seorang calon import boleh menyerahkan senarai nama dalam team beliau untuk dibacakan oleh pengerusi tetap dan disokong oleh ahli diperingkat cawangan? Adakah pengerusi tetap yang dilantik ini melakukannya secara percuma diatas keyakinan kepada calon import ini atau....betul khabar2 angin...calon import sudah pasti duitnya banyak...betoika?
Kerusi Ketua Pemuda juga tak kurang hebatnya. Calon utama dari AJK pemuda yang pada kebiasaannya akan menang kini diserang bertubi-tubi oleh calon yang hanya muncul apabila ada pemilihan parti. Pada hari2 lainnya tidak kelihatan atau kelihatan tetapi tidak memberi impak kepada kekuatan UMNO Bhg Sik. Sama seperti isu calon import untuk jawatan Ketua Bahagian, calon chipsmore yang sekejap ada sekejap takdak ini juga katanya mempunyai duit yang banyak....betoika?
Jika sokongan perwakilan hanya berlandaskan kepada sapa bagi duit hangpa sokong...tunggula natijahnya apabila Pej, UMNO Bhg Sik yang umpama muzium itu rebah bersama-sama berkuburnya UMNO Bhg Sik. Keahlian yang semakin berkurangan pasti tidak mampu ditambah oleh individu yang kepentingannya bukan berteraskan penduduk Sik.
Secara jujur...YB Belantik iaitu Tajudin masih lebih baik berbanding Man Desa yang dalam kempen pilihanraya dulu mengatakan kehebatannya kerana beliau ada line lebih clear berbanding orang lain dengan Paklah. Hari ini...Paklah akan berundur pada bila2 masa sahaja...jadi..masih sesuaikah Man Desa (calon import) untuk orang2 Sik?
Secara berhemah...Saudara Mahathir Hamid lebih berketrampilan dan telah aktif bergerak seiring dengan YB Tajudin. Oleh itu, tanpa menggalakkan amalan berpuak2 atau team, Mahathir atau Det mampu membawa pemuda UMNO Bhg Sik jauh kehadapan. Nazri?...fikirkan untuk anda menyertai golongan yang lebih dewasa....bukan lagi pemuda dan sumbangkan sesuatu yang lebih bermakna kepada UMNO bhg Sik.

p/s 1:
Caw. aku ada 3 usul yang ketiga2nya dibuat oleh aku..hehe..bukan diktator tapi dah orang len tak mau bagi usul...depa nak sokong jaa...
1. Peralihan kuasa dipercepatkan (maybe dah xrelevan kalau Paklah umum seblom 9hb ni dia undur diri)
2. Pej. UMNO Bhg Sik yang umpama muzium itu diupgrade supaya ahli2nya tidak malu mengaku itu pej. UMNO.
3. Kes2 senarai nama ahli tercicir/hilang/berubah caw. diambil serius oleh UMNO Bhg Sik.

p/s 2: calon2 yang disebutkan pernah berjasa kepada UMNO Bhg Sik....jadi fikirkan yang terbaik untuk anda sebagai perwakilan....Betoika aku kata ni?

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih