Monday, October 13, 2008

Akar Umbi

Assalamualaikum
Perkataan akar umbi ini menjadi begitu popular sejak Mac 2008. Semua yang merasakan diri mereka pemimpin berkata mereka mewakili suara akar umbi.
Mahyudin Kata Akar Umbi mahukan perubahan pucuk pimpinan
Paklah kata Akar Umbi mahukan beliau terus menerajui negara
Zahid Hamidi kata akar umbi mahukan beliau bertanding Timbalan Presiden
Muhammad Muhd Taib pun berkata benda yang sama
Zahidi Zainol Abidin Padang Besaq pun tumpang sekaki kata akar umbi
Nur Jazlan pun sama
Isa Samad, Shahidan, Khir Toyo, Mukhriz, Khairy, Ali Rustam dan ramai lagi...semuanya kehendak akar umbi.
Terlupakan sesiapa sahaja yang berkata itu, akhirnya akar umbi akan memberikan bukti nyata bahawa mereka memang disukai/ditolak oleh akar umbi.
Hari ini kehendak akar umbi makin dibuktikan. Jika semua di selangor mencalonkan Muhammad Muhd Taib, mengapa kelmarin Shah Alam mencalonkan TS Mahyuddin? Mengapa di Negeri Sembilan, Khairy mengalami kekalahan yang begitu teruk untuk beberapa bahagian? Mengapa Zahidi baru dapat 1 pencalonan, itupun dari bakulnya sendiri...
Sebab itulah untuk memakai baju, ukurlah dibadan sendiri...takkan timbul masalah baju terlalu besar dan xleh pakai nanti.
Pakteh makin sedar bahawa ramai pemimpin yang ingin memimpin ini menipu apabila mendakwa mereka mengikut kehendak akar umbi/suara ramai. Hakikat sebenarnya...kerakusan mereka sendiri untuk berkuasa tanpa menyedari kemampuan diri tidak setanding jawatan yang dipohon.
p/s: Akar Umbi pokok apa yang Muhammad Muhd Taib tanam...sampai laman sendiri yang katanya dah janji pun berakar ke arah lain. Betoika semua calon pentingkan diri sendiri? tak betoi rasanya...

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih