Sunday, December 26, 2010

Edisi Banjir: Bantuan banjir di tipu...Kedah & Perlis

Dah lama pakteh nak tulis bab menipu cuma pakteh tunggu isu ini ditimbulkan oleh pihak kerajaan persekutuan.

Sahabat pakteh ada beritahu..masa senarai nama dikutip...(pengutip nama adalah JKKKP), semua serbu ambik borang. Ahli PAS malu-malu kucing tapi sebat juga borang. Paling menarik...dalam malu-malu kucing, mintak borang lebih. Katanya untuk jiran-jiran. Skali diberitahu semua kena ambik sendiri sebab nak tapis, terus tertunduk malu.

Ingatkan selesai di situ dengan masalah ahli-ahli pas ni. Rupa2nya depa cerdik. Suami declare satu borang, Isteri declare 1 borang, anak declare reban ayam n rumah lama maka dapat la hantar 3 borang. Mujurlah JKKKP menjalankan tugas dengan amanah. Beliau siasat dengan teliti kerana amat mengenali orang-orang kampung beliau.

Bagaimana dengan ahli UMNO/BN?. Juga ada yang cuba meniru skill ahli Pas . Ahli-ahli pas yang kononnya baik dan alim tu rupa-rupanya lebih rakus merebut bantuan dari kerajaan Pusat. Pakteh cadangkan setiap bantuan di cop dengan logo 1Malaysia yang kekal. Agak-agak sudi tak ahli-ahli pas ni terima?

p/s: Betoika ahli pas ni bab sokong memang pangkah Pas tapi dalam soal duit/harta...depa lebih dasyat kemaruknya dari lain-lain ahli parti?..betoi la kot kalau tengok pada gayanya.

2 comments:

Anonymous said...

ala bro ni jangan publish cerita bagini, anti tok nik wali terompah tau kita ambik derma dari umno jadi haram kot tak masok syurga.
ini kan rezki bro....
tok ni nanti sumpah celako celako celako, abih lah....

Pakteh said...

Anon 01:16

kalau untung depa semua rezki...kalau rugi depa..semua haram...

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih