Thursday, August 11, 2011

Ramadhan -- Rangkuman Politik 3/4

Rusuhan di LONDON memberi kesan teramat buruk kepada seorang ahli perniagaan yang kerugian jutaan ringgit. Mungkin nilai itu masih rendah jika nak dibandingkan dengan legasi keluarganya yang sudah 5 generasi mewarisi pernaigaan yg sama. Bolehkah bangunan yg ratusan tahun itu diwujudkan semula?

BERSIH 2.0 mendakwa ingin berarak secara aman, kenyataan yg sama dibuat ketika -+ 100 orang berarak di LONDON apabila ada seorang penduduk kulit hitam ditembak, mereka hanya ingin berarak secara aman, natijahnya....LONDON seperti medan perang.

Fikirkan apa jadi jika 100 ribu yg ditarget Ambiga datang, bolehkah ianya berlangsung secara aman?....adalah tidak mustahil, Bangunan Sultan Abdul Samad, SOGO, sekitar jln TAR, masjid India habis terbakar seperti di LONDON.....TIDAK MUSTAHIL.....
Kerana itu, langkah pencegahan yg dibuat oleh pihak berwajib adalah perlu dan patut dipuji. Hanya pengamal politik 3/4 sahaja yang menyokong keganasan.

Masih politik3/4 apabila JAIS disepak sewenang-wenangnya oleh Khalid Samad, Khalid Ibrahim. Memang betul2 politik 3/4 bilamana segalanya dibuat DEMI DAP yang terang2 memusuhi Islam dan mendambakan Kristian.

Tahniah kepada penyokong nama ALLAH untuk Kristian dan penyokong INJIL Bahasa Melayu (Indonesia) dibawa masuk.....tak sampai setahun, sudah tersebar ke tangan orang Melayu Muslim.

Dr Juanda Jaya & Dr Othman Al Muhammady tak perlu main politik 3/4, Anda berdua ialah ilmuan Islam...tunjukkan cara yg lebih bijaksana. Wahabi atau apapun isunya...gunakan pendekatan yang lebih bijak...

Dr Asri Zainal Abidin. Anda orang yang bijak, jadi nilaikan sendiri tipu muslihat musuh-musuh Islam yang 24 memikirkan strategi dan cara bagaimana untuk memecahkan tembok kekuatan umat Islam.

Ikhlaslah dalam perjuangan........

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih