Monday, August 22, 2011

Ramadhan -- Alahai Bang Brahim.....

Ramadhan yang sepatutnya menjadi pengawal kepada hati manusia tidak mampu membendung sikap sesetengah daripada pengamalnya. 2 artikel yang diletakkan oleh Tuan Haji Sanusi Md Noor, Ketua Penerangan Pas Kedah yang ditulis oleh Ketua Penerangan Pas Pusat mencerminkan maksud pakteh.

1. Isu Gereja
2. Isu Daftar Pemilih


Ketua Penerangan Pas Pusat menuduh UMNO adalah dalang disebalik serbuan JAIS?. Wow..isu orang kristian nak murtadkan umat Islam pun main tuduh2 camtu jaa?....IKHLAS la dalam memperjuangkan Islam. Hati kecil anda tentu takut kepada Allah dengan tuduhan ini namun demi kelangsungan politik Pas...anda keluarkan juga tuduhan/fitnah ini. Bang Brahim juga membangkitkan isu Lina Joy n lain2 dan bertanya dimana UMNO?. Tidakkah Bang Brahim sedar peranan UMNO waktu itu? Sedangkan PAS kini bersekongkol dengan kumpulan/individu yang terlibat memurtadkan Lina Joy. dahhh...ringkas...

Bang Brahim juga berterusan menyerang SPR walaupun sudah dijelaskan punca2nya. Mengapa tidak ada sekelumit kepercayaan kepada badan ini sedangkan badan yang sama memberi kemenangan yang BESAR kepada PR dalam PRU12?

Inilah satu usaha jijik dan kotor iaitu menyerang semua organisasi kerajaan sehingga penjawat awam tidak tenteram dalam melaksanakan tanggungjawab. Apakah PR akan memusnahkan terus organisasi ini jika menduduki Putrajaya dan ditubuhkan organisasi yang baru? TENTU samasekali tidak...PR tetap menggunakan organisasi yang sama yang dulunya dituduh bemacam2 keburukan. Keadaan di Kedah, Penang, dan Selangor membuktikannya kecuali ditukar kepala2 yang PRO PR. Apakah penjawat awam dalam SPR itu semuanya mengokong BN?...TIDAK kerana mereka juga bebas memilih siapa sahaja yang mereka suka dan RAKAN pakteh sendiri merupakan penyokong TEGAR PAS walaupun bernaung dibawah SPR. Adakah ini salah?...tidak samasekali kerana mereka bebas untuk mengundi calon pilihan mereka.

KESIMPULANNYA: PR BEGITU TERDESAK MENCARI KAMBING HITAM UNTUK DISALAHKAN MENJELANG PRU13 KERANA AMAT-AMAT MENYEDARI RAKYAT SUDAH JELEK DENGAN KARENAH POLITIK PR APABILA MENANG AGAK BESAR DLAAM PRU12. SUDAH PASTI KEKALAHAN BESAR PRU13 BOLEH DIGUNAKAN UNTUK MENGHURU-HARAKAN NEGARA DENGAN ALASAN PRU TIDAK ADIL......

Insaflah........Insaflah......Insaflah....

Bang Brahim: Kenyataan anda begitu kebudak-budakan...jangan dimalukan taraf jawatan Ketua Penerangan Pas Pusat.
Sanusi: Nak copy kenyataan Bos pun...agak-agak la...jangan la kenyataan bebal camtu ditunjukkan pada pembaca blog Tuan Haji.....nampak lekeh sangat.

Kata Pakteh : Ehhh..Anwar tau Insaf kaaa???

2 comments:

paktam@ said...

>itulah lumrah dunia politik yg xberteraskan agama!!!
> pihak sana dok salah hak sebelah sini begitu lah sebaliknya
>sampai xkenai hak mana yg betoi...hak mana yg salah!!!
>lama2 puak melayu/islam bungkuih semua....yg menang hak mata sepet/injil!!!
>org lain mkn isi....kita mkn kuah!!!

piut ngah layor said...

dah ada bukti lagi nama2 pengundi berganda nak apa lagi?memang pakatan menang besar pasal spr salah bajet,lebihan undi pada pembangkang tak dapat ditampung oleh undi pos dan macam2 penipuan lagi,sapa sangka selangor ada 'barah' dari dalam,dah terlambat diorg nak 'ubat',terengganu PAS pegang 1 musim lepas tu royality myk ditarik balik,PRU berikut tetiba BN menang sedangkan 'pondok panas' BN xde org sgt pon.hampir rusuhan jugak dgn keputusan mengejut itu tapi media disekat.perak pulak 'dirampas' oleh mainan kotor BN...TV dan Radio dah macam mak pak BN punya,berat sebelah,lempar tuduhan tapi tak bagi peluang 'balas' balik dalam TV/radio...byk lagi lah kalau nak dicerita kan...daftar warga asing lah,bekas askar mengaku pangkah undi pos lah...

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih