Friday, July 11, 2014

Tiada Peluru, YB Pas tembak pakai angin

Kadang-kadang pakteh ni baca juga kisah-kisah yang blog kedahlanie tulis. Jarang Pakteh nak ambik peduli tulisan blog tersebut kerana tidak ada kaitan dengan pakteh. Namun sehari dua yang lepas Kedahlanie memetik kata-kata Ketua Pembangkang di Kedah yang mempertikaikan pentadbiran UMNO dibawah DS Mukhriz Tun Mahathir. 
Bagi Pakteh menegur, membantah, menyindir itu bagus sekiranya untuk kebaikan dan ekor sendiri tidak terpalit tahi. Memang sewajarnya untuk memajukan Kedah, pembangkang yang kuat sangat dialu-alukan. DS MB sendiri pernah mengalu-alukan kerjasama antara UMNO dan Pas di Kedah.
Apa yang Pakteh terkesan ialah tuduhan tentang Pusat Tahfiz Sains di Pulau Toba kononnya kerajaan UMNO hari ini membatalkan malah tidak mengambil peduli pusat sedia ada di Kulim. Bagi Pakteh, kesalahan sebenar ialah Pas yang memutar belitkan fakta. Bolehkan YB Pas yang satu ketika dulu Exco Kedah memberikan angka peruntukan yang diluluskan untuk Tahfiz Sains Pulau Toba?. Selepas memberikan angka itu, nyatakan juga adakah ONGKOSnya telah tersedia 100% sehingga siap. Nyatakan juga kemana perginya DANA yang diperuntukan. YB Ketua pembangkang juga perlu nyatakan TARIKH SEBENAR kerja-kerja pembinaan Pusat Tahfiz Sains di Pulau Toba TERTANGGUH. Jika YB Ketua Pembangkang benar-benar ikhlas......In Shaa Allah...kita akan mendapat jawapan. 

p/s: Atau...YB Ketua Pembangkang sebenarnya sengaja seperti kata pepatah "Marah anak sindir menantu"? 

1 comment:

Anonymous said...

TANYA JA KEDAHLANIE TU. MANA PI DUIT BINA KUIN YANG SEPATUTNYA ADA MASJID DAN ASRAMA TAPI TAK ADA MASA ZAMAN PAS. SENDIRI PUNYA TAIK PUN TAK TERCUCI NAK MENYIBOK BAB TAIK ORANG...

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih