Saturday, September 7, 2013

Edisi Khas..!! Sanusi Xsetpol MB Azizan cuba terus malukan x bosnya?.

Pakteh sedang beronok-ronok dengan kaum kerabat apabila terbaca komen Tn Haji Sanusi Md Noor, X Setpol X MB Kedah, DS Ostat Azizan di wall FB beliau. Jika sesiapa yang tidak pernah mengikuti perkembangan pembentangan bajet oleh Pas Kedah sejak 2008 hingga 2012, pasti terpedaya dengan manipulasi dakwaan beliau. 

Ya betul, atas kapasiti X setpol MB, Beliau mempunyai akses untuk maklumat yang mungkin rakyat marhaen tidak tahu tetapi teks ucapan bajet ni lain, sesiapa sahaja boleh memperolehinya. Pakteh dari sejak X MB sakit seboleh mungkin tidak ingin melibatkan beliau lagi dalam isu politik. Apatah lagi jika memungkinkan beliau terheret sama. Tetapi apa boleh buat, X Setpol beliau yang Pakteh anggap Setpol terbaik kepada seorang MB ni membuka kembali kisah penipuan kerajaan Pas Kedah. Rakyat sudah hampir melupakan kisah haprak bertaraf longkang pemerintahan Pas ini. XSetpol ungkitkan kembali. Jadi Pakteh imbau semula kepedihan rakyat ditipu Pas Kedah.

Bajet kerajaan negeri untuk tahun 2013 ialah 640 Juta.

"Kerajaan menjangkakan kutipan hasil Negeri pada tahun 2013 akan meningkat daripada 550juta ringgit pada tahun 2012 kepada 640juta ringgit pada tahun 2013. Jumlah peningkatan sebanyak 105.6juta ringgit bakal disumbangkan oleh hasil premium tanah di Langkawi, Alor Setar dan Bandar Baharu, serta bayaran jualan air mentah kepada SADA dan Kerajaan Pulau Pinang".

Petikan diatas sengaja cedok dari kedahlanie kerana itu pro Pas. Memang kelihatan Gah dan ini yang dipetik oleh Sanusi sebagai Bajet Lebihan. Tetapi puak Pas lupa bahawa untuk bentangkan bajet...akar umbi kepada setiap angka perlu diperjelaskan maka keluarlah antara punca kenaikan bajet utk 2013 ialah dari jualan air kepada SADA dan Kerajaan Pulau Pinang. 

Jika bajet menipu ini dibentangkan oleh Mahfuz Omar yang menjadi Pesuruhjaya Pas Kedah ketika ini, Pakteh tak ambil pusing kerana itu memang taraf beliau. Tetapi MB Kedah pada tahun 2012 ialah orang terpelajar, mengapa harus dikaitkan dengan jualan air kepada Pulau Pinang untuk menghalalkan kenaikan lebihan bajet?. Inilah sebenarnya pembohongan oleh pasti Pas Kedah dan layak bergelar munafik.

Jualan Air kepada Pulau Pinang memang disedari oleh Pas Kedah takkan berhasil dalam jangkamasa yang singkat. BN sendiri ketika ini dibawah Datuk Paduka Mukhriz Mahathir sedang cuba membawa kerajaan Pulau Pinang ke meja rundingan, bagaimana pada tahun 2012, Pas Kedah dah war warkan hasil kutipan jika tidak berniat MENIPU?

Cukuplah untuk Pakteh ulas berkaitan bajet 2013 oleh Pas Kedah untuk menjawab wall Sanusi X Setpol kerana jika dikaitkan dengan bajet 2012, 2011, 2010....nanti terkeluar pula tentang peningkatan cukai hiburan 200% dan TERSEMBUL pula KERAJAAN YANG SEJAK BERZAMAN MENGAKU LEBIH ISLAM DARI BN TETAPI MENCAMPUR ADUKKAN HASIL CUKAI PERKARA HARAM DAN HALAL. Bayangkan jika soalan ini ditanyakan kepada tuan Imam di Kg Sungai Pau "wang kerajaan Kedah ni bercampur halal dan haram....bulih ka terima elaun dari depa?"
p/s: Kerajaan BN memisahkan wang hasil haram dan halal dan terkini...Pakteh dimaklumkan BN Kedah kini akan melaksanakan perkara yang sama.

Pakteh Kata: Cukup-cukuplah nak kaitkan dengan pentadbiran Pas Kedah....kelak yang terkeluar lebih banyak keburukan dari kebaikan.

Akhirnya: Datuk Paduka Mukhriz Mahathir (DPMM) membuat kenyataan berdasarkan kepada keyakinan kepada angka yang boleh diterjemahkan kepada realiti. Pas Kedah dari sebelum membentangkan angka, sudah berniat menipu rakyat. Jadi bagi Pakteh...komen Sanusi Kepada kenyataan DPMM sekadar mengimbas kembali kepada kemunafikan pentadbiran Pas Kedah 2008-2012.

1 comment:

Anonymous said...

Salam..gelagat manusia yang bila sudah jatuh ingin terus diingati sebagai orang yang lantang. Laksana ayam jantan berkoko..ekor penuh bergelumang tahi.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih