Sunday, September 1, 2013

Pasca Sidang Dun : Pas dokong Syiah

Alhamdulillah, genap seminggu Sidang DUN Kedah pasca PRU13, Pakteh melihat ada sinar untuk rakyat Kedah. Kesungguhan kedua-dua pihak kerajaan maupun pembangkang merajai hati rakyat amat terserlah malah jika ini berterusan, tidak mustahil Kedah akan kembali gemilang.

Pemilihan Datuk Paduka Mukhriz Mahathir (DPMM) sebagai MB Kedah dan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri tidak dapat disangkal lagi adalah pilihan terbaik ketika ini. Begitu juga di pihak Pas, meletakkan Datuk Ir Amiruddin Hamzah (DIAH)  dilihat sebagai tepat. Kedua-duanya buat masa ini Pakteh lihat mengutamakan kepentingan rakyat berbanding keuntungan politik. Setakat acah sambil siku menyiku sekali sekala itu, lumrah dalam berpolitik.

Di Pihak pembangkang, mereka mungkin terkejut dengan keazaman DPMM untama untuk menyelesaikan kemelut utama yang diperkatakan secara politik. Isu KUIN dan Syiah diutamakan dalam sidang kali ini dan memberikan ruang kepada Pas untuk berhujah. Namun akhirnya Pakteh penuh yakin dan percaya, rakyat dapat menilai hasrat murni DPMM terhadap dua isu ini.

Pihak pembangkang terutama DIAH mungkin telah telah merancang awal untuk mencari jawapan kepada penolakan Enakmen Jenayah Syariah 2013. Kultus mereka telah memutuskan untuk menolak Enakmen ini dan pakteh percaya, perbincangan mereka sejak awal memang berhasrat untuk menolak. Mana mungkin mereka boleh menerima penambahbaikan kepada jenayah syariah Kedah yang dibuat DPMM dalam masa 100 hari mentadbir Kedah sedangkan mereka ada peluang 5 tahun untuk mengubahnya.

Akhirnya.....sebulat suara mereka menolak Enakmen Jenayah Syariah 2013 dengan alasan ianya bertentangan dengan Al Quran iaitu mencuit dari sudut hukum Hudud. Terpesona seketika apabila hukum hudud menjadi asas kepada penolakan enakmen ini. Pakteh tercari-cari apakah kewajaran alasan hukum hudud digunapakai untuk menolak enakmen ini oleh Pas. Selepas seminggu, kewajaran yang boleh disabitkan dengan penolakan ini ialah semata-mata bermotifkan politik. Mengapa?. Bukankah Pas diberikan amanah untuk mentadbir Kedah selama 5 tahun dan apa yang berrlaku kepada enakmen syariah? Satu titik pun tidak berubah...

Pakteh ulang..........

SATU TITIK ATAU NOKTAH PUN TIDAK TERUSIK DALAM ENAKMEN JENAYAH SYARIAH

Jadi bagi Pakteh, Pas HILANG HAK atau TIDAK BERHAK untuk bersorak atau menyalak soal Enakmen ini tidak betul dan sebagainya.

Seperti Pakteh tuliskan tadi, tujuan sebenar penolakan ini bermotifkan politik. Pas bencikan kebaikan yang dibuat oleh DPMM dan UMNO Kedah. Mereka tidak menyangka dalam masa 100 hari mentadbir, DPMM mampu melaksanakan urusan sukar ini dengan baik.

Lebih dasyat lagi, Pakteh menemui keburukan dan kebusukan dalam Pas yang sebenarnya boleh terungkai sekiranya mereka menyokong Enakmen Jenayah Syariah 2013. Enakmen ini membuat penambahbaikan kepada pengembangan ajaran sesat. Kedah buat masa ini meletakkan syiah sebagai sesat dan wajarlah enakmen ini dikuatkuasakan. Inilah yang amat ditakuti Pas.

Pimpinan Pas dikatakan ada yang menganuti kesesatan syiah. Pengikut Pas/ahli Pas juga khabarnya ramai yang sesat dengan syiah. Apa akan jadi jika Pas menyokong DPMM dalam isu ini?. Habis bercerai berai dan bergolak Pas Kedah. Kini mereka boleh menggosok rakan syiah mereka dalam Pas kerana beralasan, "kami dah cuba tolak enakmen itu tapi kita kalah". Sangat jahat politik Pas.

Buat masa ini, penjelasan oleh Tn Haji Sanusi Md Noor, Zulkifli Yahya dan Kedahlanie sekadar mengisi ruang demokrasi dan keutuhan perbezaan pendapat namun untuk mengakui hujah mereka, amat jauh lari dari apa yang pimpinan mereka jelmakan dalam sidang Dun yang baru selesai.

p/s: Pas juga sibuk memilih pemimpin sekarang, gunakan peluang ini sebaik mungkin untuk membuang segala kebusukan syiah yang ada dalam pas. Itupun kalau Pas "Berani Berubah"


Pakteh kata : Pas dan Syiah...erm....

2 comments:

Anonymous said...

Boddo punya paihh......

Anonymous said...

lagi bodo..
orang yang biaq isteri dia dedah aurat
...
laki pakai jubah
isteri..dedah
cantik
sokong

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih