Sunday, April 3, 2011

Harakah nak poosing isu Al-Azhar




Pas mengaku 90% anak pelajar yang dok di AL-Azhar adalah bukan penyokong BN, bahasa mudahnya 90% di AL-Azhar adalah puak Pas.

Maklumat awal yang pakteh dapat, kerajaan nakkan pelajar yang strong atau mahir berbahasa arab untuk masuk ke AL-Azhar. Ini kerana begitu banyak/terlalu banyak lulusan yang balik dari Mesir ini hanya seperti standard SPM dan STPM jaa (bukan semua)

Adakah perlu disalahkan kerajaan?

Pakteh pasti kerajaan akan memurnikan serta menambahkan lagi atau memikirkan cara terbaik untuk memahirkan rakyat Malaysia dengan Bahasa Arab sebelum dihantar ke AL-Azhar....

Sepatutnya Harakah menyokong usaha murni ini, bukan hantam membuta tuli seperti lagak baghal padang pasir Mesir. Harakah ni dah setaraf majalah Mangga....meloyakan..khak phuihh.....

90% sokong Pas....11 ribu yg dibawa pulang tu....1100 ja yang bersyukur?...entahlah...mungkin ini hasil tarbiyah Pas...

2 comments:

Lahuma said...

Budak-budak ini dulu hasil asuhan kelas PASTI empunya PAS sejak 25 tahun lalu.Tak kan tak tahu.Dah hijau pekat liat.Dalam kelas cuma ada gambak hadi awang dengan nik aziz sahaja.Gambar PM sorry laa.Itulah strategi PAS sejak dulu dalam bentuk jangka panjang.Sekarang mereka manuai hasilnya.UMNO buat apa di Kedah relex belum habis lagi.Mereka ingat PAS tidur macam UMNO tidur.Budaya kerja UMNO dah menurun dan lemah.

Pakteh said...

yup.....akal2 budak2 pun disalahgunakan....

kain yg putih dicorakkan ketika akal masih tidak matang......

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih