Tuesday, April 12, 2011

Gila Babi sungguh..babi pun tak gila macam niii


Bertahun-tahun lamanya Pendidikan dan kesihatan menjadi top rangking dalam agihan bajet negara. Pengisian kemerdekaan dan memacu negara ke arah 2020 ditentukan melalui rakyat yang berpendidikan dan mempunyai kesihatan yang baik. Kerajaan dibawah Barisan Nasional dan UMNO yang menjadi nadi penggerak kepada parti terbesar ini tidak pernah mengabaikan malah sentiasa komited dalam melaksanakan tuntutan pendidikan dan kesihatan.

Apbila tiba masanya keperluan keselamatan negara dipertingkatkan sejajar dengan perubahan teknologi, muncul malaun-malaun yang mempertikaikan bajet RM23 bilion (RMK 10)untuk keselamatan. Pakteh tidak menilai tindakan ini secara berpilih tetapi soal keselamatan negara tidak wajar digalang gantikan dengan niat tertentu. Penyerahan memo bantahan ini begitu terasa angin kunyit yang busuk lagi membusukkan. Amat gila babi apabila kebelakangan ini keselamatan negara diserang dari dalam dengan begitu tersusun bertopengkan dajal berhati mulia dan penyerahan memo ini adalah serangan terbaru yang sewajarnya dibullshitkan oleh seluruh rakyat Malaysia.

Sedarkah NGO dan parti politik ini bahawa mereka mampu sampai ke destinasi untuk menyerahkan memo hanya kerana negara ini aman. Sedarkah sebelum menyerahkan memo ini, mereka telah menghantar anak mereka ke sekolah yang dibiayai sepenuhnya oleh bajet kerajaan? atau mereka lupa kerana bau hangit kunyit yang busuk lagi membusukkan?.

Malaysia yang merupakan sebuah negara Islam di rantau ini WAJIB menyediakan kelengkapan persenjataan sebaik mungkin bagi menghadapi sebarang kemungkinan. Amat gila babi sekiranya Malaysia tiba-tiba gagal dalam persenjataan, malaun-malaun ini juga yang melalak mempertikaikan mengapa Malaysia lemah dalam persenjataan.

Pakteh amat percaya serangan secara tersusun dan teratur terhadap institusi beraja, kehakiman, PDRM, SPRM dan angkatan bersenjata Malaysia mempunyai maksud yang khusus. Setakat hari ini kerajaan masih mampu menangkis serangan bercorak gila babi ini namun jika akhirnya suatu hari nanti berlaku kemusnahan besar-besaran kepada negara, malaun-malaun inilah yang wajib dipotong kepalanya.

Soal agihan bajet keselamatan dan ketelusan perbelanjaannya, biar digunakan saluran yang lebih menampakkan jati diri dan semangat Malaysia yang tulen, bukan penyerahan memo yang menggambarkan sikap gila babi yang busuk lagi membusukkan. Jangan digunakan analogi '"Apa yang kita perlukan ialah hospital dan bukan pesawat Hornet, sekolah dan bukannya kapal selam" SEOLAH-OLAH TIDAK WUJUD SEKOLAH DAN HOSPITAL UNTUK RAKYAT MALAYSIA.

related posting...terbaik utk faham
Sekolah Pakteh Mau....Hospital pakteh mau....jet pejuang tercanggih pakteh mau...kapal selam termaju pakteh mau......

p/s: Kemudahan Sekolah dan hospital telah banyak berubah...namun trak tentera masih lagi sama seperti 30 tahun dulu.

3 comments:

Tungau said...

Sebenaknya hang tak tau.Yg depa dok bising tu pasai komisen tebai juga nooo.Pak Sheh tau laa.Dulu dia pun ada dalam gomen.Awat yg hang tak boleh pikaik.

Pakteh said...

Dalam tu pakteh ada kata...soal bagaimana agihan dijalankan...gunakan saluran yg lebih sesuai...baca betoi2 apa pakteh kata...jgn baca sekerat2...

Saluran sesuai?...report SPRM...itu antara saluran yang boleh digunakan...

Jika sekadar main teka2....itulah hangit berkunyit yang busuk lagi membusukan.

Pak Sheh dok ingat semua orang palat macam dia...kaki sapu duit n bu*it

Admin CCZ said...

Muahahahahahaha...Tang depa nak tuduh tu memang senang. Buka mulut nak tuduh ni tak dikenakan bayaran. Cuma ingatlah..Kita dok jauh di kaki gunung, kita nampak puncak dan kita kita nampak ada bendera...Sendiri mau pikirlah...Biasanya yang kaki tibaik komisen mai dari kerabat yang bukan kisah sangat tentang parti. Yang penting hidup mau selalu ada duit dan untung!!!

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih