Saturday, November 6, 2010

Edisi MALU!!!! Ini alasan seorang MB Pas bila banjir

Baca petikan di Malaysiakini
Kata MB Azizan: Landasan berkembar punca banjir buruk di Kedah.
Pakteh tak ambik ulasan RTM atau Utusan Malaysia takut dituduh putar belit fakta sebab kedua2nya Pro BN. Pakteh ambik dari Malaysiakini yang jarang konar baring jika dari PR sebaliknya konar lipat bila BN.

Malu pakteh berMBkan seorang yang hanya memberikan alasan sebegini apabila lebih 33 ribu dipindahkan akibat banjir. Katanya Airport tak banjir pada tahun 2005 sebab xdak lagi projek bekembar tu. MB ni tak ikuti perkembangan ka?. sejak minggu lepas lagi laporan dari banyak pihak mengatakan hujan yang turun pada tahun ini lebih lebat. Diulangi, lebih lebat berbanding 2005. Pakteh sendiri pada tahun 2005 melalui 12 banjir dan tahu sangat dimana hujannya tidak selebat tahun ini.

Mengapa teruk benar alasan dari seorang MB yang tidak mampu menerima hakikat negerinya banjir. Sepatutnya kini digembelengkan usaha membantu mangsa banjir dan bukannya mencari alasan bodoh dan bangang. Jika faktor landasan berkembar, mungkin itu kes terpencil yang hanya kawasan tertentu terlibat, mengapa dikatakan menjadi punca secara total?.

Rata-rata penduduk mengeluh kerana bantuan hanya sampai dari kerajaan pusat dan jentera yang digerakkan oleh UMNO/BN. Bantuan dari Kerajaan Kedah ada dilaksanakan namun kucar kacir dan seperti tidak ada command center yang menguruskan semua mangsa di Kedah. Rakyat sepatutnya menilai kemampuan pari mana yang betul2 menjaga kebajikan rakyat dan bukannya sekadar janji kosong untuk menjadi Negara Berkebajikan seperti yang dilaung2kan dalam manifesto. Inilah masa terbaik untuk membuktikan kepada rakyat bahawa pas mampu menjaga kebajikan rakyat. Masa dimana rakyat sangat-sangat memerlukan bantuan dan sokongan. Jika masa senang, hang bagi ka tak bagi, rakyat tak kisah sangat. Tapi pada masa ini, setitik air bersih amat bernilai. Satu tin sardin amat berharga dan bihun kosong tanpa daging juga begitu dihargai. Peruntukan tambahan 300 ribu menjadikan 600 ribu bagi pakteh amat tidak memadai.
Setiap seorang hanya menerima sekitar 16 ringgit ke 18 ringgit dan pembaca boleh bayangkan nilai ini.

Bagi pakteh, Kerajaan Pas Kedah memang GAGAL samada menjana ekonomi negeri, menjaga kebajikan rakyat atau memartabatkan sosial penduduk. Bahasa mudahnya, Pas gagal dalam kesemua bidang, ekonomi, sosial dan juga politik di negeri Kedah.

2 comments:

Anonymous said...

memang memalukan..

dah bodoh sombong pula tu.

tak sempat la nak hulur bantuan!! dok kalut PRK Galas dgn PRK Batu Sapi.

Pakteh said...

Memang memalukan...
Mungkin bahasa lebih sesuai...bodoh sombong seperti yang saudara/ri katakan.
dah memang tak tau apa-apa

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih