Monday, November 8, 2010

Edisi Geram!!! Takkan tugas TPM nak angkut taik wahai MB Pas oiii

Akhbar Pro Pas : Sinar harian melaporkan dengan tajuk "Azizan Bidas Mahyudin' dakwaan tidak berasas" berkaitan teguran Mahyudin kepada Pemimpin Negeri Kedah yang LEMBAB dalam menguruskan jentera membantu mangsa banjir.

MB Pas Kedah yang tak tau apa-apa ini merpersoalkan mengapa Mahyudin hanya mai kedah selepas 7 hari banjir melanda. Aduhh..pening pakteh memikirkan sampai tahap mana bebalnya MB Pas yang berkelulusan tinggi ini. Jika seorang TPM perlu turun angkut taik, sapa yang nak arahkan pengangkut taik turun?. Bukankah Sharizat dah turun?, Bukankah Johari Baharom naik kepala traktor dah ada? Bukankah segala jentera pusat dah bertungkus lumus membantu dan sebagai TPM,Bukankah MKN terpaksa takeover untuk membantu?. Oleh itu hari keberapa Mahyudin datang tidak menjadi persoalan lagi kerana jentera untuk membantu sudah digerakkan.

Jika datang awal pulak mesti dikatakan TPM ni hanya nak tagih keuntungan politik. Sepatutnya yang malu ialah MB Pas ini yang menggerakkan jenteranya begitu lembab. Hari ketiga rakyat Kedah meredah banjir barulah kelihatan jentera negeri bergerak lebih tersusun. Oleh itu, janganlah salahkan padang tidak rata bila kalah bola, jangan salahkan projek ketapi berkembar bila banjir melanda. Salahkan ketidakupayaan diri dalam menguruskan bencana. Salahkan exco yang nyenyak diulit bini dalam selimut tebal ketika rakyat marhain menagih segelas air panas untuk membancuh susu anak.
80% tanggungjawab menguruskan bencana ini sepatutnya dibawah kerajaan negeri, namun kerajaan PUSAT tidak pernah memandang ringan dalam soal keselamatan dan kebajikan rakyat, oleh itu apabila Kerajaan Pas Kedah GAGAL, MKN takeover dan jika MB pas yang tak tau apa-apa ini nak hidup lebih selesa, mengakulah anda telah GAGAL.

p/s: Hang kata hang tera..awat jadi lagu ni pulak....THUIHHH...pi mampoih la hangpa lepaih ni....
bukan pakteh kata..tapi orang lain kata..

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih