Tuesday, November 9, 2010

Edisi 18SX!!!: Bila terlebih Ayaq

Bila terlebih ayaq ni macam-macam bulih jadi. Bencana di utara skang ni berpunca dari terlebih ayaq. Banjir di perlis kerana terlebih ayaq, banjir di Kedah pun kerana terlebih ayaq. Ramai ibu-ibu yang mengandung tu pun kerana terlebih ayaq. Tapi kata orang, ayaq lebih ka ayaq kurang ka, janji kena pada tempatnya, akan ada hasil. Begitu juga dengan Loq Staq, kalau dah terlbih ayaq, buat atau tak buat rel berkembar pun, banjir tetap banjir.

Berita yang pakteh dengar, MB Azizan yang tak tau apa-apa pun mengidap penyakit terlebih ayaq. Sebab tu bila seluruh rakyat marhain menderita di pusat-pusat pemindahan banjir, tiba-tiba MB ni hilang. Siasat punya siasat rupa-rupanya MB Azizan sedang menderita sakit terlebih ayaq di KMC. Kata orang ayaq kalau lebih, bulih naik sampai kepala. Maka kepala MB Azizan skang ni memang pening. Bukan pening kerana dak spin isu lembab menggerakkan jentera ketika banjir tapi sakit dan pening kerana terlebih ayaq atau Ayaq Naik Kepala.

Bila MB Azizan ni Ayaq Naik Kepala, dia memang kena p KMC, sebab ubat paling mujarab ada disitu. MB Azizan yang tak tau apa-apa ni tak perlu Paracetemol atau Sunprox atau p. killer yang lain untuk hilangkan sakit kepala. MB Azizan cuma perlu...erm...MB Azizan yang tak tau apa-apa ni cuma perlu...ermm....

Ermmm..Cuma perlu menatap seraut wajah yang ayu dan jelita iaitu Nurse di KMC, Ya...itulah jawapan kepada sakit Ayaq Penuh Kepala MB Azizan yang tak tau apa-apa ni. Bukan semua nurse tapi hanya seorang yang sudah pun menjadi idaman kalbu MB Azizan. Bukan pakteh kata tapi sok sek sok sek dok bunyi kot belakang nunnn mengatakan MB Azizan memang lagu tu. Harap-harap, time ayaq penuh di Loq Staq ni, MB Azizan yang tak tau apa-apa dapat turun lebih kerap. Jangan dilayan sangat ayaq naik kepala tu.

Sebenarnya puluhan ribu mangsa banjir mengalami masalah Ayaq Naik Kepala. pakteh amat percaya kerana selepas lebih seminggu berada di penempatan banjir, jangankan nak pegang bini, nak jeling pun xsempat. Mungkin MB Azizan yang tak tau apa-apa boleh bagi tips sikit kepada suami-suami yang ketika ini sedang penuh airnya dalam kepala....

Kata pakteh: Bila ayaq lebih ni...macam2 boleh binasa...

Sumber rujukan: Pisau.net

No comments:

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih