Wednesday, June 4, 2014

Jangan tersilap ramalan, Dyana boleh menjadi Samsiah Fakeh


Ramai rakan meramalkan Dyana akan terkulai layu sebaik mencapai kemuncaknya. Dyana akan mudah dipatah-patahkan. Dyana akan berpaling dan mencari kelangsungan hidup melalui UMNO. Benarkah begitu?

Mengapa terlalu memandang rendah jiwa seorang perempuan?. Lupakah dengan "Tangan yang menghayun buaian boleh menggegar dunia" "Disebalik kejayaan seorang lelaki, pasti ada wanita dibelakangnya" Malah sejarah membuktikan hati wanita menjadi begitu kuat dan kebal apabila terdesak dan didesak.

Sejarah mungkin berulang. Apalah sangat pedoman dari UiTM untuk Dyana berbanding Samsiah Fakeh yang menerima ilmu agama di Sekolah Tinggi Islam, Pelangai Negeri Sembilan dan kemudian ke Madrasah Tuddimiah in Padang Panjang, Sumatera. Jika samsiah Fakeh yang dilihat mempunyai jiwa Islam yang lebih kental, tertarik dengan ajakan Komunis,  Dyana yang hidupnya bermewah dengan kesenangan Ibu, sudah pasti mudah dibeli jiwanya oleh DAP. Namun yang lebih penting, wanita yang berani menongkah arus pasti mempunyai "sesuatu" yang sangat kuat dalam dirinya. Samsiah Fakeh sudah teruji dengan segala macam cabaran yang lelaki sendiri tidak mampu hadapi....Malaysia moden kini akan perlu menghadapi seorang lagi wanita yang keberaniannya belum teruji namun sudah ada ciri-ciri itu melalui pengamatan di PRK Teluk Intan.


Jawatan Dyana dalam DAP tidak jauh bezanya dengan jawatan Mohamed Razali Abd Rahman yang membuat pendedahan tentang DAP sedikit waktu dulu. Dyana sudah pasti akan melalui pengalaman yang sama dan akan dikaderkan untuk menjadi pejuang DAP yang sejati. Dyana akan lebih berbahaya dari Mohamed Razali kerana Samsiah Fakeh sudah membuktikannya. Masa akan menentukan telahan ini betul atau salah
Dipihak UMNO? siapa yang ditonjolkan? 
PKR mempunyai Nurul Izzah dan DAP mempunyai Dyana........UMNO? Mengapa Puteri begitu longlai selepas Azalina?. Bersediakan puteri-puteri UMNO untuk berhadapan dengan Nurul Izzah dan Dyana?. Buat masa ini, Nurul Izzah jauh kehadapan dan Dyana sedang belajar untuk mengekori Nurul Izzah....Puteri UMNO sekadar memerhati langkah Dyana tanpa ada usaha untuk turut mengejar. 

1 comment:

Anonymous said...

silapnya UMNO jugak , umno masih bergelut dengan budaya dan tradisi politik kuno zaman majapahit !

dalam umno ...
yg tua tak mahu lepaskan jawatan
yg tua tdk beri peluang kpd yg muda ..
yg tua mahu menongkat langit , bawa jawatan hingga kekubur ,
dalam umno ..
yg muda disuruh tunggu
dan menunggu ..
yg berbakat dicantas dipulas
yg berbakat tak dipandang

yg kaki ampu naik mendadak
kaki bodek mudahnya meloncat naik atas ..
yg keras dan ikhlas disekat tersekat..

sudahnya..umno gitu2 saja sampai hancur kelak , bila nak berubah? tak mahu berubah?

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih