Friday, October 4, 2013

#MM4VP ....! Ada kelebihan jika mempunyai aura dan Wow factor

Ada pihak beranggapan persepsi tidak mengambarkan sokongan keseluruhan ahli parti yang menjadi perwakilan. Itu Pakteh terima namun bolehkah kita menidakkan UMNO/BN kehilangan 2/3 majoriti diparlimen dalam PRU12/PRU13 kerana persepsi. Gerombolan petualang yang diketuai Anwar membina persepsi yang amat buruk terhadap BN dimata rakyat. Hasilnya pembaca boleh nilaikan sendiri.

Harus diingat PRU11 2004 juga ada unsur persepsi iaitu PM Malaysia ialah Mr clean dan berpewatakan rendah diri kerana mahu dipanggil Paklah. Sehubungan itu, Wow factor atau persepsi atau aura keperibadian calon akan diambil kira oleh perwakilan. Jika kita menidakkan hal ini bermakna kita sedang cuba menutup satu lompang yang mungkin kita tidak ada faktor2 tersebut. Datuk Paduka Mukhriz Mahathir (DPMM) berada satu tahap teratas dari segi wow factor.

Persepsi perwakilan terhadap beliau amat positif namun harus juga diambil iktibar, Paklah sukses 2004 namun ke longkang pada tahun 2008. DPMM dilihat mampu untuk memiliki satu kerusi Naib Presiden namun siapa yang bakal tersingkir?, Penjawat sedia ada adalah insan yang banyak berkorban untuk parti dan 3 nama yang ingin menawarkan diri juga telah terbukti keunggulannya.

Berbalik kepada Datuk Paduka Mukhriz, ada pihak bertanya kepada Pakteh apa Wow faktor yang ada dalam diri Mukhriz?, Pakteh menjawab juga dengan pertanyaan.....Mengapa ketika menghadapi PRU13 yang lalu, saat-saat akhir DS Najib umumkan Datuk Paduka Mukhriz Mahathir akan diangkat menjadi Menteri Besar sekiranya BN berjaya menerajui negeri....Negeri kau ade DS Najib umum sebegitu?.... Jadi untuk kali ini, UMNO tidak ada banyak pilihan untuk mengharungi PRU14, tidak dapat tidak...seseorang yang mampu mendekatkan diri rakyat kepada UMNO perlu diangkat menjadi antara pemimpin tertinggi dalam hirarki parti. InsyaAllah, UMNO kekal menerajui Agama Bangsa dan Negara.

Yang lama Kekal berjasa
Yang Muda terus bekerja
Yang kecil memasang cita
UMNO pasti berjaya


3 comments:

Unknown said...

salam.Pak Teh.. harap sudi Linkkan Blog http://puterasniper.blogspot.com ke Blog Pak Teh..

Pakteh said...

InsyaAllah, pakteh akan pautkn ke blog pakteh

Anonymous said...

Mukhriz perlu diangkat menjadi naib presiden unmo kerana negeri pertama memawa usul mngharamka ajaran syiah di kedah...mukhriz ternyata ijak memerangkap parti pas dimana 9 adun parti pas tidak menyokong ajaran syiah diwartkan haram .... trnyata parti pas didukungi oleh puak syiah....syabas mukhriz.... selamatkan rakyat malaysia dari anjing syiah dan anjing pluralisme

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih