Tuesday, April 27, 2010

Pas HINA Sultan Kedah



Wabak gila dari Perak dah berjangkit ke Kedah. Mungkin kerana takut menjadi pembangkang semula, Adun Pas Kubang Rotan dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah mengemukakan soalan yang mempertikaikan kuasa Sultan. Itulah natijahnya bila mabuk kuasa dan rasa bongkak sehingga segala-galanya nak tunjuk pandai. Soalan bertulis iaitu Soalan (a) ialah Sejauh manakah bidang kuasa KDYMM Tuanku Sultan sebagai Ketua Agama Islam Negeri ini dihormati oleh Kerajaan Pusat dan (b): Setakat manakah tahap tidak boleh campurtangan Kerajaan Negeri Kedah dalam pentadbiran hal ehwal agama Islam, nyatakan perkara tidak boleh berkenaan mengundang persoalan APAKAH PAKATAN RAKYAT ANTI SULTAN?. Lihat sahaja di Perak, Selangor dan kini Kedah, semuanya engkar dan derhaka secara terang-terangan.
Mungkin masanya dah semakin hampir untuk Ustaz Azizan surrender dengan elok. Pakteh faham, Azizan bukannya nak pun kerusi MB tapi terpaksa, itulah natijahnya sehingga soalan yang begitu besar kesannya boleh terlepas pandang oleh speaker.

kata pakteh: Selepas hang jebat, hang Nizar, kini Hang Azizan plak nak derhaka....

4 comments:

Anonymous said...

hang jebat, hang Nizar, kini Hang Azizan....HAng pikiaq la sindri....

Pakteh said...

Seniman bujang lapuk
"jadi hang cangkul pun jadi laaa"

rakyat kedah said...

barangkali depa silap langkah.makan diri sendidi

Pakteh said...

Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, lekir, lekiu semua berSILAT, tapi Hang cangkul ni...terSILAP...
Dalam politik, sedikit kesilapan atau kealpaan akan membawa musibah yang teramat besar...

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih