Thursday, August 13, 2009

Jika kita ikut kata Nik Aziz!

Perlukah setiap rakyat di negara ini memahami semua agama yang dianuti oleh warga Malaysia di negara ini? barulah tidak perlu menghina mana-mana agama...
Jika kita mendengar fatwa terbaru Nik Aziz....maka, semua orang yang berlainan agama boleh menghina agama lain. Mungkin beginilah bunyinya...

"Orang kristian di Malaysia memang celaka, babi...hanya tahu lahirkan anak haram..semua mampos nanti ke neraka....bangsat punya kritian..."

"Hindu agama paria....layak angkat taik ja tapi besar kepala macam kepala mak dia punya tuhan.....agama hindu agama pencuri pasai tu tangan banyak....daging lembu tak makan konon tapi depan tokong pun balun betina...celaka punya hindu..."

"Buddha agama xbersunat.....byk anak haram....tokong perut buncit, mata sepet...mabuk arak....babi punya buddha...pasai tu cina makan babi...hahahaha...lancau la lu..."

Begini sempitkah kefahaman kita tentang setiap agama sehingga tiada toleransi. Jika tidak faham agama orang lain, mengapa perlu menghina agama tersebut?
Pakteh percaya dalam setiap agama mempunyai asas-asas nilai moral yang terpuji. Pakteh merasakan Nik Aziz mempunyai ketaksuban yang terlalu tinggi terhadap politik seperti juga Anwar Ibrahim....jika dilihat kepada kesanggupan melacurkan agama dan bangsa....kedua-dua idola PR ini tidak ada bezanya.

p/s: Kenyataan menghina di atas adalah contoh2 ayat yang boleh diterjemahkan melalui kefahaman Nik Aziz bahawa DAP boleh menghina Islam kerana DAP tak faham Islam, jadi besar kemungkinan juga orang Islam yang tak faham Kristian, Buddha, Hindu akan melakukan perkara yang sama. Jika ini terjadi.....boleh wujudkah keamanan dan ketenteraman di negara ini?

1 comment:

Ex-UMNO said...

Sekarang sudah tiba masanya UMNO di pinggirkan oleh rakyat.

Walau apa juga cara UMNO buat untuk ambil hati rakyat - pasti gagal.

Edisi WAJIB baca

Kepada Sahabat-sahabat Blogger Yang Mana Link Blog Anda belum Di Letakkan Dalam List Blog Pakteh Di Harapkan Agar Dapat Meninggalkan Komen Bagi Memudahkan Pakteh Mengenal pasti Link Blog Yang Tercicir! (dalam proses update untuk tambahkan sebanyak mungkin link Pro UMNO/BN)
Terima Kasih